هشت نکته در بررسی کیفیت لباس

هشت نکته در بررسی کیفیت پوشاک

8 نکات که به شما کمک می کند تا کیفیت لباس را بررسی کنید

وقتی میخواهیم لباس بخریم باید قیمت و کیفیت را در نظر بگیریم. با این حال، گران ترین گزینه همیشه بهترین نیست.  

در حال حاضر بازار پر از لباس های جعلی است که در تمام انواع مغازه ها فروخته می شوند و اغلب به عنوان اگر با کیفیت خوب عرضه می شوند، به فروش می رسند.

1-کیفیت پنبه را بررسی کنید

کیفیت پنبه را بررسی کنید

اولین کاری که می توانید انجام دهید این است که کیفیت پنبه را بررسی کنید . برای انجام این کار یک تکه پارچه را در مشت خود برای چند ثانیه نگه دارید و آن را آزاد کنید.

اگر متوجه شوید که پارچه به نظر می رسد کاغذ مچاله شده است، این به این معنی است که لباس با یک ماده خاص ساخته شده است که  شکل آن را حفظ می کند و بنابراین لباس کافی نیست. پس از اولین شستشو، شکل خود را از دست می دهد و به یک پارچه تبدیل می شود.

2-درزها را بکشید

مهم است که شما درزها را کشید تا بتوانید فضاها را ببینید. اگر لباس مناسب با کیفیت باشد، می بینید که درز در محل قرار می گیرد.

برای بررسی جوش، کمی پارچه را بپوشانید و اگر متوجه شدید که جوش نیز در حال گسترش است، لباس از کیفیت پایین برخوردار است.

3-مراقب زیپ ها باشید

مراقب زیپ ها باشید

بهتر است لباسهایی با زیپ فلزی که با پارچه پوشانده شده است، خریداری کنید زیرا آنها با دوام ترین هستند.

زیپ های پلاستیکی به سرعت نشان می دهند که پوشاک کم کیفیت است.

همچنین مهم است که بررسی کنید که آیا طول زیپ ها یکسان است یا خیر. زیپ ها در لباس ها، دامن ها و لباس های دیگر همیشه باید همان اندازه باشد، به خوبی شسته شود و رنگ پارچه را مطابقت دهد.

همچنین می توانید بخوانید: پنج لباس که باید در کمد خود داشته باشید

4-پارچه را بررسی کن

پارچه را بررسی کن

شما باید پارچه را بررسی کنید. برای انجام این کار، شما باید کمی آن را کشش دهید. اگر پارچه با کیفیت خوب باشد، شکل آن را حفظ خواهد کرد.

کشش یک تکه پارچه و آزاد کردن آن. اگر پارچه شکل خود را از دست بدهد، این یک ماده ارزان و با کیفیت نیست ، حتی اگر با قیمت بالا فروخته شود.

5-همیشه به برچسب نگاه کنید

به برچسب روی لباس دقت کنید

نگاه کنید به برچسب برای دیدن آنچه که از پارچه لباس واقعا ساخته شده است. به یاد داشته باشید که پارچه های طبیعی مانند پنبه، ابریشم و پشم مقاوم تر از پارچه های مصنوعی هستند.

توصیه می شود که لباس هایی را انتخاب کنید که از پارچه های مصنوعی 5 تا 30 درصد ساخته شده اند مانند ویسکوز، پلی استر، نایلون و غیره. این لباس ها کشیدنی نیست.

6-به نخ دقت کنید

گاهی اوقات نخی که برای درز لباس استفاده می شود همان رنگی نیست که پارچه باشد. خوب رنگ را بررسی کنید و ببینید اگر با الگوی مطابقت داشته باشد.

اگر متوجه شوید که آنها مطابقت ندارند و درزها با استفاده از نخ ه مختلف رنگی ساخته می شوند، این نشان می دهد که لباس ها در عجله ساخته شده اند. در طول تولید، سطح کیفیت به اندازه مقدار تولید شده نبود.

7-دکمه ها را بررسی کنید

مهم است که دکمه ها را بررسی کنید. اگر این مورد جعلی یا کم کیفیت باشد، توجه به این جزئیات پرداخت نخواهد شد.

با دقت نگاه کنید به دکمه ها و اطمینان حاصل کنید که آنها به درستی دوخته شده.

همچنین می توانید بخوانید: چند اشتباه رایج در مد در انتخاب لباس

8-به رنگ ها دقت کنید

به عنوان مثال، با لوازم جانبی مانند کیف های دستی، مهم است که شما به رنگ نگاه کنید. اگر متوجه شوید که رنگ بند ها به درستی رنگ نمی شود و یا زمانی که براق می شود ، نشان می دهد که پوشاک از کیفیت پایین برخوردار است.اگر کیسه یک قسمت سبکتر از دیگری باشد، این نیز نشانه ای از کالای ضعیف است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *