فواید خوردن موز در روز

فواید خوردن موز در روز و بعد خوردن موز چه اتفاقی در بدن می افتد

فواید خوردن موز در روز 

موز یکی از میوه های بسیار پرمصرف است. نه تنها آنها خوشمزه هستند ، بلکه فواید خوبی نیز برای بدن به همراه دارند. ما از شما دعوت می کنیم روزانه دو عدد موز بخورید و از پیشرفت های سلامتی لذت ببرید!

علاوه بر داشتن طعم عالی ، موزها نیز بسیار سالم هستند . اگر این موضوع را باور ندارید ، روزانه دو موز میل کنید و خواهید دید که بدن شما چگونه واکنش نشان می دهد.

در این مقاله ، به برخی از فواید خوردن موز خواهیم پرداخت.

فواید خوردن دو موز در روز

1-سطح فشار خون را پایین می آورد

سطح فشار خون را پایین می آورد

موز قادر است فشار خون شما را به سطح عادی برگرداند. این امر به دلیل این واقعیت است که آنها حاوی حدود 420 میلی گرم پتاسیم فشار خون بالا را کاهش می  دهند.

2-وزن اضافی را کاهش می دهد

وزن اضافی را کاهش می دهد

موزها به  دلیل داشتن فیبر زیاد قادر به کاهش وزن اضافی هستند ، به  این معنی که آنها مدت طولانی تری شما را پر می کنند.

موز غذایی است که حاوی نشاسته مقاوم است. این ماده ای است که اشتها را کاهش می دهد و به جلوگیری از افزایش وزن کمک می کند.

3-احتمال ابتلا به کم خونی را کاهش می دهد

خوردن دو موز در روز می تواند به کاهش احتمال ابتلا به کم خونی کمک کند . کم خونی به دلیل کمبود آهن در خون ایجاد می شود و به دلیل کاهش گلبول های قرمز و هموگلوبین پایین باعث خستگی شدید می شود.

موز حاوی مقادیر زیادی آهن است و در نتیجه باعث تحریک تشکیل گلبولهای قرمز می شود. به علاوه ، آنها همچنین منبع ویتامین B6 هستند ، که وظیفه تنظیم سطح گلوکز در خون را بر عهده دارد.

4-هضم را بهبود می بخشد

موز قادر به بهبود هضم شما است . این میوه بدون تحریک دستگاه گوارش به راحتی هضم می شود.

موز همچنین حاوی نشاسته مقاوم است که هضم نمی شود. بنابراین ، به روده بزرگ می رسد از رشد باکتریهای سالم حمایت می کند.

به طور کلی ، نوعی میوه است که در مواردی از گاستریت یا سوزش سر دل و یا خوردن بعد از اسهال بسیار توصیه می شود زیرا مواد معدنی از بین رفته را بازیابی می کند.

5-سطح استرس را کاهش می دهد

خوردن دو موز باعث کاهش سطح استرس و بهبود روحیه شما می شود . دلیل این امر آن است که b آناناها حاوی تریپتوفان ، ماده ای است که بدن برای تولید سروتونین ، “هورمون شادی” نیاز دارد.

یک موز همچنین حاوی حدود 27 میلی گرم منیزیم ، ماده معدنی است که وظیفه اطمینان از خوابیدن را در پی دارد ، و این مربوط به خلقی ما است.

6-کمبودهای ویتامین را جبران می کند

موز سرشار از ویتامین B6 است:  یک موز حاوی 20٪ از مقدار توصیه شده روزانه ویتامین B6 است. به لطف این ویتامین ، بدن می تواند انسولین ، هموگلوبین و اسیدهای آمینه مورد نیاز برای ایجاد سلول های سالم تولید کند.

موز همچنین حاوی مقدار زیادی ویتامین C است. در حقیقت ، یک موز با 15٪ از توصیه های روزانه توصیه می شود.

ویتامین C یک آنتی اکسیدان عالی است و مسئول خنثی کردن رادیکالهای آزاد مضر ، که مولکولهای فعال بدن هستند را از بین می برد.

به لطف محتوای ویتامین C موجود در موز ، حفظ رگهای خونی سالم و مشارکت در تولید کلاژن برای بدن بسیار آسان است.

7-به شما انرژی می دهد

به شما انرژی می دهد

به لطف محتوای پتاسیم موز ، ماهیچه های ما بسیار کمتر مستعد ابتلا به گرفتگی هستند . همچنین به لطف کربوهیدرات هایی که بدن ما را ارائه می دهند ، انرژی لازم را برای تحمل تمرینات سخت به دست می آوریم.

توصیه هایی که باید در نظر داشته باشید

وقتی نوبت به خوردن دو موز در روز می رسد ،  باید این نکته را در نظر داشته باشید که رسیدن موز به طور مستقیم بر خصوصیات غذایی آن تأثیر می گذارد. اگر موزهای سبز خریداری می کنید ، باید بدانید که آنها عمدتا از نشاسته تشکیل شده اند.

خوردن دو موز در روز برای صبحانه

همانطور که قبلاً اشاره کردیم ، نشاسته پلی ساکارید مولکولهای گلوکز است که کم کم انرژی را آزاد می کند. نشاسته هضم موز را برای بدن دشوار می کند.

اگر موزهای رسیده را انتخاب کنید ، آنها حاوی 90٪ ساکارز و فقط 7٪ نشاسته هستند. ساکارز از یک مولکول گلوکز و یک فروکتوز تشکیل شده است. در نتیجه بدن ما خیلی سریعتر آن را جذب می کند.

همچنین می توانید بخوانید: ده تغییر ساده که باعث می شود وعده های غذایی شما سالم تر شود

12 دنبال این می گردید “فواید خوردن موز در روز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *