6 دلیل دلیل خوردن مارچوبه و نحوه پخت آن

شش دلیل دلیل خوردن مارچوبه و نحوه پخت آن

6 دلیل دلیل خوردن مارچوبه و نحوه پخت آن

اگرچه مارچوبه یک غذای فوق العاده است ، اما از خواص و فواید احتمالی آن برای بدن انسان کاملاً شناخته نشده است. در این پست درباره این گیاه اطلاعات بیشتری کسب کنید.

مارچوبه چیست ؟

مارچوبه گیاهی علفی است که می تواند به ارتفاع تا سه پا نیز برسد. نام آن از مارچوبه یونانی گرفته شده است.

بسته به نوع رشد آن ، مارچوبه ممکن است سفید یا سبز باشد. اگر آن را با خاک پوشانده باشد ، هنگام برداشت آن سفید می شود. اما اگر بماند که در نور آفتاب به طور طبیعی رشد کند ، سبز خواهد بود.

خواص مارچوبه

همانطور که احتمالاً تصور می کنید مارچوبه یک سبزی بسیار سالم است. زیاد است:

فیبر

ویتامین C و E

محتویات بتاکاروتن (پروویتامین A) و لوتئین

آنتی اکسیدان ها

مواد معدنی مانند آهن ، فسفر و پتاسیم

لیگنان ها و فلاونوئیدها

همچنین می توانید بخوانید: سالم ترین تغذیه ها برای صبحانه که می توانید بخورید

فواید سلامتی مارچوبه : 

برخی از فواید این سبزیجات بسیار مغذی عبارتند از:

این گیاه دارای آب زیادی و آسپاراگین است ، این ماده دارای خاصیت دیورتیک است که به کاهش مقدار گلوکز در جریان خون کمک می کند. به علاوه ، باعث کاهش چربی و قندها نیز می شود .

از پیری زودرس جلوگیری می کند

این گیاه آنتی اکسیدان هایی دارد که با رادیکال های حاوی پوست مبارزه می کنند. همچنین ویتامین های A ، C ، E و بدن را تغذیه می کنند و همچنین روند بهبودی را تسریع می کنند.

سرشار از روی است

مارچوبه گیاهی سرشار از پروتئین است. همچنین ، این سبزی حاوی مقدار زیادی روی و اسید فولیک ، موادی است که سیستم عصبی را تقویت می کند.

مصرف آن به سلامتی بدن کمک می کند ، از افت روان جلوگیری می کند و قدرت جنسی را افزایش می دهد.

هضم را بهبود می بخشد

این سبزی به دلیل داشتن فیبر سلولز زیاد ، دارای خاصیت ملین است که به دلیل ترانزیت روده را تحریک می کند. به همین ترتیب ، به پایین آوردن کلسترول کمک می کند و سرعتی که قندها به داخل خون می روند ، تسریع می کند ، بنابراین از بیماری های قلبی عروقی جلوگیری می کند.

منبع تغذیه ای

این سبزی گیاهی مولتی ویتامین است ، زیرا حاوی ویتامین های B ، C و E. است. با این وجود ، مواد معدنی مانند پتاسیم ، فسفر ، آهن و منیزیم آن را به یک منبع غذایی تبدیل می کنند.

همچنین ، سیستم دفاعی سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد زیرا حاوی فولات است ، که به ایجاد آنتی بادی ها ، گلبول های قرمز و گلبول های سفید کمک می کند. پزشکان آن را برای بیماران کم خونی توصیه می کنند.

همچنین پزشکان خوردن مارچوبه را در دوران بارداری توصیه کرده اند زیرا این امر به جلوگیری از نقص هنگام تولد و حاملگی های زودرس کمک می کند.

تعادل هورمونی

مارچوبه همچنین داروهای فیتوشیمیایی دارد که وظیفه تقویت سیستم ایمنی بدن را نیز بر عهده دارند . 

توصیه ها

برای جلوگیری از از بین رفتن خواص آن ، مارچوبه را بیش از 7 دقیقه بپزید. برای پختن به آب زیادی احتیاج ندارد.

اگر می خواهید بیشتر از مواد مغذی و اجزای آن استفاده کنید ، آب حاصل از ریشه های آن را مصرف کنید.

اگر مارچوبه را به مدت 1 دقیقه در آب جوش قرار دهید و سپس آنها را روی یخ قرار دهید ، روشن تر به نظر می رسند.

آب مارچوبه را ذخیره کنید زیرا حاوی خاصیت تمیز کردن است.

این سبزی را می توان در آب طبخ کرد. همچنین می تواند بخارپز یا کبابی شود.

اگر می خواهید اثرات آن را تقویت کنید ، آن را به مدت 3 روز میل کنید.

در نظر بگیرید که مارچوبه نازک به سرعت پخته می شود. در قسمت خارجی ترد هستند و از داخل نیز نرم هستند. با این حال ، مارچوبه غلیظ مدت زمان بیشتری را برای پخت و پز طول می کشد و دارای یک بافت خشن هستند.

برای نگهداری مارچوبه در یخچال ، آنها را در یک کیسه پلاستیکی نگهداری کنید. لازم به ذکر است که آنها 3 روز اول طعم بهتری دارند.

از خوردن غذای کنسرو خودداری کنید زیرا آنها به همان میزان مواد مغذی ندارند و یکسان نیستند.

طرز تهیه مارچوبه

طرز تهیه مارچوبه

مواد مورد نیاز :

1 دسته مارچوبه

2 لیتر آب

2 قاشق غذاخوری نمک (30 گرم)

آماده سازی

مارچوبه را برای چند ثانیه زیر آب جاری بشویید.

آنها را در یک ظرف پر از آب قرار دهید تا هرگونه آلودگی از بین برود.

قسمت سخت ساقه ها را برش بزنید زیرا آنها طعم خوبی ندارند.

یک قابلمه آب گرم کنید.

دو قاشق غذا خوری نمک اضافه کنید.

مارچوبه را بریزید.

بگذارید 3 دقیقه بپزد.

آنها را بچشید تا ببینید که آیا آنها آماده هستند! آنها باید ترد باشند.

2 دنبال این می گردید “6 دلیل دلیل خوردن مارچوبه و نحوه پخت آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.