گردو و 10 خاصیت باورنکردنی آن

گردو و 10 خاصیت باورنکردنی آن

گردو و 10 خاصیت باورنکردنی آنها

آجیل منبع ویتامین ها و مواد مغذی است که به پیشرفت بدن ما کمک می کند ، زیرا سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و به ما در جلوگیری از بیماری ها کمک می کند

آجیل انواع آجیل از درخت گردو، بومی درخت به آسیای صغیر و اروپا است. این مواد غذایی که می توان خام و یا به عنوان یک عنصر در ظروف و دسر خورده است.

همچنین ، شکل بسیار خاصی دارد ، که شبیه مغز انسان است. ابتدا ، تفاله سفید رنگ است که توسط پوسته ای نازک و قهوه ای پوشانده شده است. علاوه بر این ، آنها پوسته ای سخت ، گرد و ضخیم تر و تیره تر دارند.

خواص تغذیه ای گردو

اگرچه به عنوان یک ماده غذایی با کالری بالا شناخته می شود ، اما گردو به دلیل تأمین قابل توجه مواد مغذی ضروری مورد ارزیابی قرار می گیرد. آنها حتی به عنوان یک ماده غذایی سالم طبقه بندی می شوند ، که از بسیاری جنبه ها قادر به بهبود رفاه هستند. همزمان با این مطالعه انجام شده توسط Institutd’Investigacions Biomèdiques August Pii Sunyer (بارسلونا) ، این غذا فراهم می کند:

پروتئین

اسیدهای چرب

فیبر

آنتی اکسیدان ها

استرول ها

مواد معدنی (سدیم ، پتاسیم ، فسفر ، آهن ، روی ، منیزیم ، کلسیم)

ویتامین B و ویتامین E

گرچه به دلیل داشتن پوسته سفت ، میوه ای کوچک و دشوار است که باز می شود ، اما غذایی است که فواید زیادی برای رشد خوب ارگانیسم دارد .

همچنین می توانید بخوانید: مصرف چقدر آجیل در روز مناسب است

گردو و 10 خاصیت باورنکردنی آنها

گردو به یکی از پرمصرف ترین میان وعده ها در جهان تبدیل شده است. اگرچه می توان آنها را در چندین دستور العمل اضافه کرد ، کسانی هستند که ترجیح می دهند آنها را به عنوان میان وعده به شکل طبیعی خود بخورند ، زیرا سیر کننده هستند و هیچ تأثیری بر رژیم غذایی ندارند.

اگرچه مقدار چربی آن کمی زیاد است ، اما بیشتر آن از نوع سالم است. علاوه بر این ، سهم قابل توجهی از پروتئین و فیبرهای غذایی را ایجاد می کند ، که جذب آنها برای ارتقا health سلامت مهم است. بیایید 10 ویژگی برجسته آن را در زیر مشاهده کنیم.

1- گردو ضد التهاب است

گردو ضد التهاب است

طبق تحقیق انجام شده توسط بیمارستان گردو به عنوان یک ضد التهاب طبیعی کار می کند . بنابراین ، غذایی است که خطر بیماری های مزمن و پیری سلولی زودرس را کاهش می دهد.

2- به پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی کمک می کند

مصرف گردو می تواند به عنوان پشتیبانی برای کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی باشد. طبق مطالعه ای که توسط انستیتوی ملی ارزیابی ایمنی مواد غذایی و دارویی (کره) انجام شده است ، این ماده غذایی به کاهش مقادیر بالای انواع کلسترول کمک می کند ، به جز “کلسترول خوب” یا HDL.

همانطور که برخی می دانند ، داشتن سطح کلسترول بالا یک عامل خطر برای بیماری های قلبی عروقی مانند تصلب شرایین ، حمله قلبی و سکته مغزی است. بنابراین ، گردو با داشتن اسیدهای چرب سالم و فیبر ، یک اثر محافظتی ایجاد می کند.

3- می تواند گردش خون را بهبود بخشد

به نظر می رسد که گردو علاوه بر کمک به مراقبت از سلامت قلب ما ، برای دستیابی به گردش خون بهتر نیز مفید باشد. این به دلیل غلظت ویتامین B3 موجود در آن است.

در حقیقت ، مطالعه اخیر انجام شده توسط دانشگاه استرالیای جنوبی نشان داد که مصرف گردو و سایر میوه های خشک عملکرد عروق را بهبود می بخشد. همچنین رگ های خونی را شل می کند و در نتیجه احتمال ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.

4- از کاهش وزن حمایت کنید

مصرف متوسط ​​گردو علیرغم اینکه غذای پر کالری است ، برای حمایت از کاهش وزن مفید است. اگرچه چربی نمی سوزاند اما به کنترل اشتها در کاهش کالری دریافتی روزانه کمک می کند .

طبق بررسی انجام شده توسط دانشگاه پردو (ایالات متحده):

“آزمایش های کاهش وزن در رژیم های غذایی حاوی گردو یا شامل آنها ، نشان دهنده انطباق بهتر و کاهش وزن بیشتر در صورت مجاز بودن گردو است.”

5- سیستم عصبی را بهبود می بخشد

اسیدهای چرب امگاس 3 و 6 موجود در گردو عملکرد سیستم عصبی مرکزی را تحریک می کند . به این ترتیب امکان عملکرد بهتر نورون ها و فعالیت بالای مغز را فراهم می کند .

علاوه بر این ، مطالعه انجام شده توسط دانشگاه کراچی (پاکستان) مشخص کرد که با مصرف گردو  حافظه را بهبود می بخشیم و توانایی یادگیری را افزایش می دهیم .

6- به سیستم ایمنی بدن کمک می کند

مواد مغذی موجود در گردو ، از جمله ویتامین های B و E ، اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان ها بر فعالیت سیستم ایمنی بدن مفید هستند . بنابراین ، آنها تأثیر مثبتی در پاسخ آنها به حضور عوامل بیماری زا دارند.

7- مشکلات کبدی

بیماری کبدی نوعی بیماری است که به طور قابل توجهی به کبد آسیب می رساند و باعث توقف یا اختلال در عملکرد آن می شود. بنابراین ، مهم است که بدانید چه نوع مواد غذایی می توانند به محافظت از این اندام کمک کنند.

از این لحاظ ، گردو باید به روشی خاص ذکر شود ، زیرا همانطور که در این تحقیق توسط دانشگاه سیدنی (استرالیا) برجسته شده است ، آنها  دارای اثر محافظتی بر روی کبد در برابر شرایطی مانند کبد چرب غیرالکلی هستند.

8- از پوکی استخوان جلوگیری کنید

پوکی استخوان نوعی بیماری است که باعث کاهش توده استخوان می شود و باعث نازک ، ضعیف و شکننده شدن استخوان می شود. علاوه بر این ، باید توجه داشت که در صورت کمبود مواد معدنی مانند مس ، کلسیم و منیزیم ، خطر پوکی استخوان بیشتر است .

خوشبختانه گردو سرشار از این مواد معدنی است و بنابراین به حفظ سلامت استخوان کمک می کند. آنها حتی در لیست غذاهای توصیه شده در این مطالعه که توسط دانشگاه ایلینوی برای محافظت از استخوان ها در برابر خرابی ناشی از پیری انجام شده است ، برجسته می شوند.

9- بهبود خلق و خوی

زمان استرس ، خستگی و دلسردی گاهی به دلیل کمبود قابل توجه مواد مغذی است. در نتیجه ، کسانی هستند که با مصرف شیرینی ها با این لحظات مبارزه می کنند. با این حال ، گردو و همچنین سایر مغزها به همان اندازه موثر هستند. به نظر می رسد ویتامین ها ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های موجود در آن به بهبود خلق و خو کمک می کند ، طبق این تحقیق انجام شده توسط دانشگاه نیومکزیکو (ایالات متحده).  به این ترتیب ، خوردن روزانه آجیل می تواند به کاهش استرس کمک کند.

10- مراقبت از پوست

برای بدست آوردن پوستی سالم ، صاف و جوان باید ویتامین E به دست آورید که به مقدار کافی در گردو وجود دارد . بنابراین ، با استفاده از ماسک یا روغن گردو می توان به پوست کاملاً مراقبت کرد .

خطرات مصرف بیش از حد آجیل

لازم به ذکر است که مانند هر نوع ماده غذایی دیگر ، آجیل باید همیشه در حد متوسط ​​مصرف شود . در حقیقت ، توصیه می شود با یک متخصص تغذیه مشورت کنید که میزان ایده آل مصرف آجیل به صورت روزانه را نشان دهد.

علاوه بر این ، در صورت سو ab استفاده از گردو ، بر اساس این مطالعه که توسط آژانس ملی مواد غذایی سوئد انجام شده است ، سنگ کلیه می تواند به  دلیل مقادیر اسید اگزالیک موجود در آنها ایجاد شود .

نتیجه گیری

در نتیجه ، مصرف متوسط ​​گردو برای سلامتی بسیار مفید است. همچنین ، توصیه می کنیم رژیم غذایی متعادل و فعالیت بدنی کافی داشته باشید. به این ترتیب می توانید از تمام مزایای این میوه خشک استفاده کنید.

2 دنبال این می گردید “گردو و 10 خاصیت باورنکردنی آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *