کنترل استرس و اضطراب با شش عادت روزانه 
0 (0)

کنترل استرس و اضطراب با شش عادت روزانه 

کنترل استرس و اضطراب با شش عادت روزانه 

براساس شواهد برای کنترل استرس و اضطراب و داشتن کیفیت زندگی بهتر ، می توانیم چندین راهکار ، از نظر جسمی و روانی را با هم ترکیب کنیم تا به ما در یافتن رفاه کمک کنیم.

کنترل استرس و اضطراب با شش عادت روزانه 

برای کنترل استرس و اضطراب ، بیش از هر چیز ، باید منابع آزار دهنده ای را که باعث این حالت ها می شوند ، مدیریت کنیم. با این حال ، چیزی که ما نمی توانیم فراموش کنیم این است که این ابعاد هنوز دو مکانیسم بقا هستند. آنها به ما هشدار می دهند که محرکی وجود دارد که باید از آن فرار کنیم یا با آن روبرو شویم.

مغز ما و شیمی پیچیده آن تغییرات فیزیولوژیکی مختلفی ایجاد می کند. شتاب قلب ، فشار عضلانی یا لرزش ما را برای “آن پرواز جسمی” آماده می کند ، در حالی که ذهن ما را مجبور می کند ، همانطور که بود ، در همان مکان باقی بمانیم .

به این ترتیب و با دانستن این موضوع ، یک گزینه ممکن است اجرای تغییرات ساده باشد. شیوه های ابتدایی که با آن می توان زندگی ما را متفاوت دید . در اینجا 6 استراتژی آورده شده است که می تواند برای کنترل شروع استرس و اضطراب مفید باشد.

تغییرات روزمره برای کنترل استرس و اضطراب
مردم تقریباً بدون اینکه بدانند چگونه ، در ورطه روال هایی می افتند که کم کم در نهایت ما را خفه می کنند. ما هم افکار و هم فعالیت ها را خودکار می کنیم .

بلند می شویم ، صبحانه می خوریم ، می رویم سر کار ، ملاقات می کنیم ، به خرید می رویم و به خانه می رویم. اکنون ، همانطور که قبلاً می دانیم ، کارهای خانه نیز کارهای سختی است که روز به روز تکرار می شود. اگر به این فشارهای خارجی یا مشکلات شخصی اضافه کنیم ، حالت ناراحتی تشدید می شود.

این شیوه های زندگی معمولاً نوع انعطاف ناپذیری از تفکر را ایجاد می کنند ، اصلاً سازگار نیستند. علاوه بر این ، در نهایت توسط مغزی کنترل می شود که به ما می گوید “شما خسته شده اید ، دیگر نمی توانید از عهده این کار برآیید ، بهتر است فرار کنید”.

آن زمان استرس و اضطراب همراه با علائمی است که همه می دانیم: سردرد ، بی خوابی ، مشکلات گوارشی ، فشار خون بالا یا جبران شده …

اگر این مورد شما است و احساس می کنید با این حالت ها همذات پنداری کرده اید ، ممکن است این تغییرات مفید باشد. به طور مشابه ، اگر علائم استرس و / یا اضطراب بر کیفیت زندگی شما تأثیر می گذارد ، توصیه می کنیم با یک متخصص (روانشناس یا روانپزشک) مشورت کنید.

1- یک صبحانه خوب برای کنترل استرس و اضطراب

یک صبحانه خوب برای کنترل استرس و اضطراب
یک صبحانه خوب برای کنترل استرس و اضطراب

واضح است که غذا به خودی خود قرار نیست مشکلات ما را برطرف کند. آنچه آنها می توانند به دست آورند تعادل درونی مناسب است.

یک صبحانه مقوی به ما انرژی می دهد.
مرطوب شدن از خانه برای تأمین رفاه کافی در ما ضروری است.
لازم است غذاهایی را انتخاب کنید که به خوبی هضم شوند – چیزی اساسی که در شرایط استرس زا زندگی می کنیم.
ما به دنبال گزینه های غذایی غنی از ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها خواهیم بود.
رژیم هویج
در زیر یک گزینه ساده و خوشمزه را برای ترک خانه در شرایط خوب مشاهده می کنیم.

یک آب هویج طبیعی.
یک تخم مرغ (ما می توانیم آن را همانطور که دوست داریم بخوریم. به این ترتیب ، پروتئین دریافت می کنیم).
نیمی از آووکادو ، خرد شده ، همراه با مقداری گردو.

یک لیوان شیر بادام. این نوشیدنی طبیعی را با کمی دارچین بپاشید.

2- چند دقیقه مراقبه برای کنترل استرس و اضطراب

این کار را می توانید به محض برخاستن یا پایان صبحانه ، زمانی که مغز ما در شکل عالی است انجام دهید.

اگرچه درست است که همه معمولاً گام به سوی مدیتیشن بر نمی دارند ، اما این عملی می تواند در کنترل استرس و اضطراب مفید باشد.

مطالعاتی نظیر آنچه در سال 2014 در مجله JAMA International Medicine منتشر شده است ، توضیح می دهد که برنامه های مدیتیشن می توانند منجر به کاهش اندک یا استرس روانی شوند.
به گفته نویسندگان تحقیق ، اگرچه مطالعات بیشتری در این زمینه لازم است ، اما به نظر می رسد که مراقبه می تواند باعث بهبود ابعاد مثبت سلامت روان شود .
مراقبه کنید

3- با 3 ایده روشن از خانه خارج شوید

با لباس ، مدل مو و کفش از خانه خارج می شویم. ما برنامه کاری خود را با همه کارهایی که باید در آن روز انجام دهیم ، منظم و منظم داریم. با این حال ، چگونه از احساسات خود مراقبت کنیم؟ آیا هیچ وقت به فکر احساسات خوب خود هستید؟

از این لحظه ، برای کنترل استرس و اضطراب ، می توانیم این 3 نکته را عملی کنیم:

ایده اول: من در این روز بهترین تلاش خود را خواهم کرد و در مورد همه کارهایی که دارم احساس خوبی خواهم داشت.
ایده دوم: من کاملاً روشن هستم که تا کجا می توانم پیش بروم . اگر کسی از من چیزی بخواهد که مرا تحت فشار قرار دهد یا صدمه بزند یا تعادلم را بر هم بزند ، محدودیت هایی را تعیین می کنم. بخاطر من و سلامتی من
ایده سوم: در طول این روز ، دو ساعت برای خودم پیدا خواهم کرد. لحظه ای برای استراحت ذهن و بدن.

4- در صورت امکان برای رفع استرس و اضطراب چرت بزنید

ما می دانیم که به دلیل تعهدات شخصی ، همیشه برای ما امکان پذیر نیست. طبق کلینیک مایو ، یک چرت کوتاه حدود 20 دقیقه ای می تواند چندین مزیت سلامتی داشته باشد:

ما را هوشیارتر می کند
خستگی کمتر
عملکرد بهتر در انجام وظایف
آرامش
خلق و خوی بهبود یافته

همچنین می توانید بخوانید: بهبود کیفیت خواب با بهترین مواد غذایی سرشار از ملاتونین

5- نیم ساعت ورزش هوازی

زمانی از روز را انتخاب کنید که مناسب برنامه شما باشد. یک جلسه 30-45 دقیقه ای کافی است. فقط چند دقیقه کفش خوب ، لباس راحت بپوشید و فقط به پیاده روی بروید.

و این همان مطالعاتی است که در سال 2005 در مجله بین المللی بهداشت روان اضطراری منتشر شده است ، مزایای ورزش هوازی در سلامت روان را تأیید می کند. به طور خاص ، به نظر می رسد که می تواند ابزار خوبی برای مدیریت علائم اضطراب و افسردگی باشد.

راه رفتن با وزنه برای مقابله با استرس و اضطراب

6- به خود اجازه دهید در صورت نیاز “نه” و در صورت تمایل “بله” بگویید.

این تمرین برای تلفیق و استفاده روزمره کمی پیچیده تر است. با این حال ، لازم است که کیفیت زندگی خود را از آن خود کنیم .

به اوقات نامناسب “نه” بگویید ، تا اجازه دهید دیگران شما را دستکاری کنند یا شما را در پس زمینه بگذارند.
به آن چیزهای کوچک روزمره ای که می خواهید انجام دهید جرات داشته باشید “بله” بگویید.
هر وقت فکر می کنید ، می خواهید و به آن نیاز دارید ، بگویید تا فضای داخلی شما این همه تنش و ناامیدی جمع نشود.

استرس و اضطراب خود را روز به روز با قاطعیت پشت سر بگذارید. شما شایسته داشتن کیفیت زندگی بهتری هستید. و بهترین قسمت این است که به شما بستگی دارد! این توصیه های ساده را عملی کنید و متوجه تمام مزایایی خواهید شد که برای شما به همراه می آورند. در صورت ادامه استرس و اضطراب ، ممکن است بخواهید برای کمک به روانشناس یا روانپزشک مراجعه کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
1 دنبال این می گردید “کنترل استرس و اضطراب با شش عادت روزانه 
0 (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *