کدام ورزش به کنترل فشار خون شما کمک می کند
0 (0)

کدام ورزش به کنترل فشار خون شما کمک می کند

کدام ورزش به کنترل فشار خون شما کمک می کند

ورزش به کنترل فشار خون شما کمک می کند زیرا ، از جمله موارد دیگر ، در کمتر از ضربان در دقیقه کمک می کند ، از اضافه وزن و چاقی جلوگیری می کند و همچنین باعث بهبود خلق و خو می شود.

ورزش به کنترل فشار خون شما کمک می کند

تمرین عادت برخی از ورزش ها یکی از مناسب ترین راه ها برای حفظ سلامتی است . در مورد افراد مبتلا به فشار خون بالا خصوصاً مشخص شده است زیرا ثابت شده است كه ورزش به كنترل فشار خون كمك مي كند.

هم سازمان بهداشت جهانی (WHO) و هم جامعه بین المللی فشار خون شریانی توافق كرده اند كه ورزش بدنی می تواند نتایج مثبتی برای كاهش خطر سكته مغزی و سكته قلبی داشته باشد. هر دو بیماری در بین عوامل خطر خود دارای فشار خون بالا هستند.

فشار خون بالا چیست؟

فشار خون بالا چیست

WHO فشار خون بالا ، که به عنوان فشار خون بالا یا بالا نیز شناخته می شود را تعریف می کند به عنوان اختلالی که رگ های خونی  از فشار خون بالا که پایدار است رنج می برند. البته این می تواند به آنها آسیب برساند.

فشار خون نیرویی است که توسط خون پمپ شده از قلب ، بر روی دیواره رگ های خونی انجام می شود . اگر این مقاومت بالاتر از حد طبیعی باشد ، تلاش مورد نیاز قلب برای پمپاژ خون بیشتر است. و این اتفاق هر بار که قلب می افتد اتفاق می افتد.

فشار خون بالا خطرناک است زیرا قلب و اندام هایی مانند کلیه یا مغز را در معرض خطر قرار می دهد . این عامل اکثر قریب به اتفاق انفارکتوسهای میوکارد در جهان است. بنابراین جلوگیری از آن مهم است. ورزش به کنترل فشار خون شما کمک می کند ، و این چیزی است که WHO در اوایل سال ۱۹۸۹ به توصیه های خود افزود .

کنترل فشار خون به قلب کمک می کند

کنترل فشار خون می تواند از بروز حوادث قلبی مانند حمله قلبی جلوگیری کند

همچنین می توانید بخوانید: هفت نکته برای یک قلب سالم

چگونه ورزش به کنترل فشار خون شما کمک می کند؟

ورزش کمک می کند قبل از هر چیز فشار خون شما کنترل شود زیرا به حفظ وزن کافی کمک می کند و از چاقی جلوگیری می کند . رابطه بین بافت اضافی چربی ، اضافه وزن ، چاقی و فشار خون بالا خطرناک است.

ورزش عملکرد قلب را بهبود می بخشد ، زیرا تعداد ضربان در دقیقه را کاهش می دهد و از تلاش بیش از حد این عضو جلوگیری می کند. سطح فشار ورزشکاران معمولاً پایین است ، زیرا بدن آنها بهتر از کسی است که ورزش نمی کند.

به این فواید این واقعیت افزوده است که تمرین منظم ورزشی به کنترل میزان اضطراب ، استرس و افسردگی کمک می کند . این همچنین باعث می شود احساس سلامتی و نشاط بیشتری داشته باشید و این به یک وضعیت عاطفی مثبت کمک می کند . احساسات خوب برای جلوگیری از بروز فشار خون بالا ضروری است.

هنگام ورزش ، سطح کلسترول و قند خون نیز بهتر کنترل می شود. هر دو به طور مستقیم با فشار خون بالا یا زیاد ارتباط دارند و غالباً ماشه ای برای انفارکتوس یا سکته قلبی هستند.

یک برنامه فعالیت بدنی بهترین است

اگر به طور مرتب این کار را انجام دهید ، ورزش به کنترل فشار خون کمک می کند. انجام ورزش به صورت پراکنده راه حلی برای فشار خون بالا نیست. آنچه باید انجام شود داشتن یک برنامه منظم فعالیت بدنی است.

داشتن مجوز پزشک برای انجام روال ورزشی یا ورزش ورزشی حائز اهمیت است. لازم است علاوه بر عواملی مانند سن و وزن ، وضعیت سلامتی هر فرد نیز ارزیابی شود.

ایده آل این است که نیم ساعت ورزش ، سه بار در هفته ورزش کنید . از آن سی دقیقه ، ده اول باید گرم شود. سپس عمل به خودی خود انجام می شود و سرانجام کشش و آرامش.

توصیه می شود روزانه بین جلسات تمرین بگذرد تا ماهیچه ها بتوانند اسید لاکتیک را که دلیل درد عضلات است از بین ببرند .

ورزش به کنترل فشار خون کمک می کند

کسانی که آسیب شناسی قبلاً تشخیص داده شده اند باید با متخصصان مشورت کنند بهترین برنامه ورزشی کدام است

بهترین ورزشها

بهترین ورزشها

اگرچه ورزش به طور کلی به کنترل فشار خون شما کمک می کند ، اما برخی از ورزش ها برای آن مناسب هستند . کدام؟ تمرینات مقاومت ، با متابولیسم هوازی و تلاش رقابتی متوسط.

بیشترین شیوه های ورزشی توصیه می دوچرخه سواری ، اسکی، شنا، پیاده روی ، گلف،  آهسته دویدن ، اسکی و قایقرانی هستند.

به همین ترتیب توصیه می شود وزن مناسب را حفظ کنید ، میزان مصرف نمک را کاهش دهید ، با نگرانی کمتری زندگی کنید ، مصرف الکل را کاهش دهید ، سیگار نکشید و رژیم غذایی سالم و سرشار از پتاسیم و فیبر را حفظ کنید. مهم است که از ورزش با اضافه وزن پرهیز کنید ، زیرا فشار خون را افزایش می دهد.

همچنین می توانید بخوانید: انتخاب بهترین زمان برای ورزش کردن

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *