کاهش وزن با رعایت پنج نکته ساده

کاهش وزن با رعایت پنج نکته ساده

در این مقاله به بررسی بهترین راهکارهای روانشناختی برای کاهش وزن می پردازیم. شروع به کار این روشها!

کاهش وزن ، خواه به دلیل اضافه وزن باشد و یا بخواهید نسبت به بدن خود احساس بهتری داشته باشید ، می تواند سالم باشد. برخی از استراتژی های ذهنی وجود دارد که می توانیم از آنها برای کمک به سفر کاهش وزن خود استفاده کنیم.

اول ، باید بدانیم که آیا ما در وزن ایده آل یا وزن توصیه شده خود قرار داریم یا خیر. ما می توانیم این کار را با محاسبه BMI (شاخص توده بدنی) خود انجام دهیم . به عنوان مثال ، اگر قد شما 1.70 متر باشد ، وزن ایده آل شما بین 53 و 72 کیلو خواهد بود. چندین ماشین حساب آنلاین وجود دارد که می توانند به شما در محاسبه این مسئله نیز کمک کنند.

اگر از BMI پیشنهادی خود برای قد خود فراتر رفته یا می خواهید چند کیلو از دست بدهید اما مشکل دارید ، این راهکارهای روانشناختی به شما کمک می کند. در زیر در مورد مؤثرترین روش ها بحث خواهیم کرد ، بنابراین ادامه مطلب را بخوانید تا دریابید که چگونه سفر کاهش وزن خود را آسان تر کنید!

همچنین می توانید بخوانید: سالم ترین تغذیه ها برای صبحانه که می توانید بخورید

1-هرگز هنگام گرسنگی به خرید مواد غذایی نروید

هرگز هنگام گرسنگی به خرید مواد غذایی نروید

یکی از اولین راهکارهای ذهنی این است که هرگز گرسنه نباشید و به خرید مواد غذایی بپردازید. در حالی که این دانش مشترک است ، مردم به ندرت هرگز آنرا تمرین می کنند.

خرید مواد غذایی هنگام گرسنگی اشتباه بزرگی است زیرا باعث می شود که بخواهید مواد غذایی مورد نیاز خود را خریداری نکنید. اجازه ندهید که با تخفیف های شیرینی یا انتخاب غذاهای ناسالم که نه تنها مانع کاهش وزن شما می شود بلکه باعث افزایش وزن شما نیز می شود ، خود را از دست ندهید.

2- غذاهای خاصی را در جایی که به راحتی دیده می شوند ، ترک نکنید

آیا وزن کم می کنید یا اینکه در کاهش وزن مشکل دارید زیرا در صورت مشاهده نمی توانید از خوردن چیزی خودداری کنید؟ راهبرد روانشناختی دیگر حذف تمام مواد غذایی از منظر است که به شما در رسیدن به هدف کاهش وزن کمک نمی کند.

اگر چیزی ناسالم مثل شکلات یا شیرینی است ، بهتر است آن را به طور کامل خریداری نکنید. با این حال ، اگر کسی آن را به شما می دهد ، آن را در انبار خود مخفی کنید یا آن را به شخص دیگری واگذار کنید. شما مطمئناً در خانه های انبار خود رفته اید و غذایی را که فراموش کرده اید در آنجا پیدا کرده اید.

3- به آرامی و بدون عجله بخورید

به آرامی و بدون عجله بخورید

بعضی اوقات ، شما چاره ای جز غذا خوردن سریع ندارید. با این حال ، اگر می توانید از آن جلوگیری کنید ، نباید سریع غذا بخورید. هنگامی که به آرامی و بدون عجله غذا می خورید ، می توانید معده خود را فریب دهید. شما معده خود را قبل از اتمام غذا پر می کنید و به همین دلیل سریعتر کامل می شوید. این کار همچنین از احساس سنگین یا نفخ بعد از غذا جلوگیری می کند .

اگر تمایل دارید صبحانه را خیلی سریع و با عجله میل کنید ، زودتر از خواب بیدار شوید. ممکن است شما چند دقیقه از خواب را از دست دهید ، اما این به هدف کاهش وزن شما خواهد بود.

4- کاهش اضطراب می تواند به شما در کاهش وزن کمک کند

اضطراب می تواند یکی از دلایلی باشد که وقتی گرسنه نیستید می خورید. اگر اضطراب خوردن همان چیزی است که باعث افزایش وزن شما می شود ، می توانید با اجرای عادات مختلفی شروع کنید که به شما در کاهش اضطراب کمک می کند.

ساده ترین کار برای ورزش کردن است. ورزش در شب ترجیح داده می شود زیرا به شما کمک می کند تمام استرس هایی را که در طول روز انباشته شده است رها کنید. در طول آخر هفته می توانید به پیاده روی یا پیاده روی های طبیعت بروید. همه این موارد برای کاهش اضطراب عالی است.

5- تا زمانی که احساس گشنگی نکنید ، غذا نخورید

آیا وقتی غذا را تمام می کنید احساس پر بودن می کنید؟ آیا همیشه بعد از استراحت ناهار احساس ناراحتی می کنید؟ آخرین نکته ذهنی ، پرهیز از خوردن غذا است تا زمانی که احساس کامل کنید. برخی از راه های انجام این کار عبارتند از:

1- مواد غذایی کمتری را روی بشقاب خود بگذارید.

2- چند ثانیه نخورید.

3- دسر نخورید.

4- غذاهایی را که می دانید باعث نمی شود احساس ناراحتی کامل کنید.

ما تمایل به غذا خوردن داریم تا زمانی که احساس کامل کنیم ، اما این ضروری نیست. نکته ای وجود دارد که می دانیم اگر بیشتر غذا بخوریم ، احساس می کنیم بیش از حد پر و هضم کندتر خواهد بود.

آیا در حال حاضر سعی در کاهش وزن دارید؟ آیا تاکنون در طول سفر خود برای کاهش وزن ، هیچ یک از این راهکارها را در نظر گرفته اید؟ ما شما را تشویق می کنیم این روش ها را امتحان کنید. در بالای این روشها ، به یاد داشته باشید که مرتباً ورزش کنید و میوه و سبزیجات را در رژیم خود بگنجانید.

همچنین می توانید بخوانید: ده تغییر ساده که باعث می شود وعده های غذایی شما سالم تر شود

 

3 دنبال این می گردید “کاهش وزن با رعایت پنج نکته ساده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *