کاهش وزن با تغذیه های سالم و خوشمزه را حتما امتحان کنید

کاهش وزن با تغذیه های سالم و خوشمزه را حتما امتحان کنید

کاهش وزن با تغذیه های سالم و خوشمزه را حتما امتحان کنید

غذا خواص معجزه آسایی برای کاهش وزن ما ندارد. با این حال ، برخی از گزینه ها ویژگی هایی دارند که ما را در این روند پشتیبانی می کنند. ما بهترین ها را به اشتراک می گذاریم.

کاهش وزن با تغذیه های سالم و خوشمزه را حتما امتحان کنید

کاهش وزن روندی است که به عوامل زیادی بستگی دارد. در حقیقت ، برخلاف آنچه بسیاری از مردم فکر می کنند ، رژیم غذایی تنها مقصر نیست. بنابراین ، هر زمان که بدنبال یک وزن سالم و متعادل هستید ، بهتر است با یک متخصص مشورت کنید. هم پزشکان و هم متخصصان تغذیه می توانند در طراحی بهترین استراتژی ها برای کاهش وزن کمک کنند.

اکنون ، برای تکمیل رژیم غذایی ، غذاهای خاصی وجود دارد که خواص آنها اثرات مطلوبی را در هنگام کاهش وزن نشان داده است. اگرچه آنها معجزه آسا نیستند یا اثرات فوری ایجاد نمی کنند ، اما مصرف آنها در یک برنامه غذایی سالم می تواند راحت باشد. آیا می خواهید آنها را بشناسید؟

کاهش وزن با خیار

کاهش وزن با خیار

هیچ مطالعه علمی وجود ندارد که نشان دهد مصرف خیار به شما در کاهش وزن کمک می کند. با این حال ، این یک غذای بسیار کم کالری است که دارای خواصی است که می تواند از این روند پشتیبانی کند. اول از همه ، همانطور که در مطالعه منتشر شده در ژورنال Phytotherapy ، این سبزیجات با تورم مبارزه می کند و یک عمل تحریک کننده دارد که به از بین بردن زباله های بدن کمک می کند.

از طرف دیگر ، طبق همین انتشار ، دانه های آن به مبارزه با یبوست کمک می کند ، که برای بهبود این رقم نیز مطلوب است. حتماً آن را در یک برنامه غذایی سالم بگنجانید ، که شامل منابع پروتئین ، کربوهیدرات و چربی است .

همچنین می توانید بخوانید: فواید مصرف خیار 

کاهش وزن با گریپ فروت

کاهش وزن با گریپ فروت

گریپ فروت همانطور که برخی افراد در شبکه های اجتماعی و صفحات ادعا می کنند چربی ذوب نمی شود. با این حال ، می تواند مکمل خوبی برای کسانی باشد که به دنبال کاهش وزن به روشی سالم هستند. وجود یک رژیم غذایی سالم و متعادل می تواند برای افزایش احساس سیری و کاهش کل کالری دریافتی مفید باشد.

در مطالعه ای که در Journal of Medicinal Food منتشر شد ، 91 فرد چاق به مدت 12 هفته مورد آزمایش قرار گرفتند. آنها باید قبل از غذا گریپ فروت تازه بخورند. در پایان ، محققان دریافتند که مصرف کنندگان گریپ فروت تا 1.6 کیلوگرم وزن کم کردند.

کاهش وزن با جو دوسر

کاهش وزن با جو دوسر

جو دوسر منبع بسیار خوبی از ویتامین B1 ، سلنیوم ، منگنز ، آهن و فسفر و تریپتوفان است. همچنین حاوی پروتئین کم چربی است. از جمله اینکه ، این فیبر محلول را فراهم می کند ، ماده مغذی که باعث افزایش احساس سیری می شود و به کاهش وزن کمک می کند.

طبق تحقیقات منتشر شده در مجله Nutrients ، مصرف جو دوسر کامل ممکن است انتخاب خوبی از غلات کامل برای بیماران دیابتی دارای اضافه وزن باشد. اگرچه مطالعات بیشتر لازم است ، اما این ماده غذایی غذایی بی خطر و دارای ارزش غذایی بالا محسوب می شود. ارزش مصرف منظم آن را دارد.

سعی کنید بلغور جو دوسر مخلوط با شیر غیر لبنی یا ماست بدون کف یا کفیر را در صبحانه خود قرار دهید.

کاهش وزن با آجیل

کاهش وزن با آجیل

اگرچه میزان چربی آنها در مقایسه با سایر غذاها زیاد است ، اگر گردو در مقادیر متوسط مصرف شود ، چاق کننده نیست . در حقیقت ، آنها میان وعده خوبی برای آرام کردن گرسنگی بین وعده های غذایی ، به دست آوردن پروتئین ، فیبر و چربی های سالم هستند.

مطالعات جمعیتی نشان داده است که خوردن گردو از سلامت متابولیسم حمایت می کند و باعث کاهش وزن سالم می شود ، به ویژه از آنجا که احساس سیری را افزایش می دهد.

همچنین می توانید بخوانید: مصرف چقدر آجیل در روز مناسب است

زمان بندی غذا مهم است

به خاطر داشته باشید که علاوه بر مصرف غذاهای توصیف شده ، مهم است که زمان وعده های غذایی خود را به درستی مدیریت کنید. بنابراین ، زود غذا خوردن و زود شام خوردن با کاهش وزن و خطر کمتری برای ابتلا به چاقی همراه است. به همین ترتیب ، از مصرف قند در شب خودداری کنید ، زیرا ظرفیت متابولیک کربوهیدرات ها در این دوره محدود است و می تواند تجمع وزن چربی را ایجاد کند.

همچنین می توانید برای بهبود ترکیب بدن ، مانند روزه داری متناوب ، پروتکل های خاصی را بگنجانید. این موارد باید توسط یک فرد متخصص نظارت شود ، اما سازوکارهای موثری برای بهبود وضعیت بهداشتی هستند. حتی کاهش کربوهیدرات در رژیم غذایی نیز یکی دیگر از استراتژی های مفید برای کاهش چربی زیر پوستی است.

هر طور باشد سعی کنید از رژیم های معجزه آسا فرار کنید. اینها فقط سلامتی شما را به خطر می اندازد و باعث می شود شما اثر بعدی را تجربه کنید که بر روحیه و عملکرد بدن تأثیر بگذارد. بنابراین ، کاهش وزن نتیجه یک سری عادات سالم است که با گذشت زمان حفظ می شود. سازگاری و نظم و انضباط در این زمینه کلیدی است. جستجوی میانبرها اغلب منجر به شکست می شود ، بنابراین توصیه نمی شود. برای خود یک برنامه میان مدت تنظیم کنید و سعی کنید اهداف خود را به طور تدریجی برآورده کنید.

غذاها را برای کاهش وزن در رژیم غذایی بگنجانید

به یاد داشته باشید که این غذاها تنها مکمل برنامه کاهش وزن شما هستند. اگر می خواهید وزن مناسبی داشته باشید ، حتماً تمام توصیه های متخصص تغذیه خود را دنبال کنید. همچنین ، اصول را به خاطر بسپارید: تغذیه سالم و متعادل ، ورزش بدنی و پرهیز از عادت های بد مانند مصرف بی رویه مواد غذایی ، الکل و شکر.

همچنین می توانید بخوانید: با هفت مواد غذایی که دارای کالری منفی هستند آشنا شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *