کاهش میل مصرف شیرینی با خوردن پنج ماده غذایی

کاهش میل مصرف شیرینی با خوردن پنج ماده غذایی

کاهش میل مصرف شیرینی با خوردن پنج ماده غذایی

مخلوط دارچین و عسل ، علاوه بر اینکه به ما کمک می کند اضطراب را آرام کنیم ، یک درمان عالی زیبایی است ، زیرا علائم پیری را کاهش می دهد.

میل به شیرینی بسیار رایج است. ما با نوعی سازوکار روبرو هستیم که مغز برای از بین بردن تنش و یافتن آن دوز لحظه ای و زودگذر سروتونین و دوپامین که می تواند رفاه را تجربه کند ، استفاده می کند.

با این حال ، این رفتار می تواند به یک مشکل تبدیل شود. مخصوصاً وقتی اجباری شود و شروع به چاق شدن کنیم.

این غذاها مواد مغذی بدن ما را تأمین نمی کنند . آنها به سرعت ذخیره و در نتیجه چربی می شوند.

به همین ترتیب ، ما نمی توانیم تأثیری که بر سلامتی ما خواهد گذاشت ، مانند عدم تعادل متعاقب در سطح گلوکز خون ، نادیده بگیریم .

مکانیسم کاهش این نیاز بدون شک یادگیری مدیریت اضطراب است . در این موارد ، همیشه توصیه می شود که از متخصص و متخصص کمک بگیرید.

به روش مکمل ، دانستن اینکه چه غذایی می تواند اشتیاق به شیرینی را کاهش دهد ، مفید خواهد بود.

استفاده از یک رویکرد چند رشته ای برای درمان اضطراب ما بدون شک بهترین استراتژی است.

اضطراب شیرین ، چرا؟

اضطراب ما عاشق شیرینی است. حتی بیشتر ، اگر رژیم غذایی غنی از قندها ، چربی های اشباع شده و آردهای تصفیه شده مصرف کنیم ، ممکن است روحیه ما بدتر شود.

این به خاطر همان چیزی است که قبلاً به آن اشاره شد: آب نبات دوپامین تولید می کند ، بنابراین یک سیستم پاداش مغزی بسیار شدید را شکل می دهد. مصرف آن رفاه را برای ما به ارمغان می آورد ، اما این رفاه بسیار کوتاه است ، که با آن نیاز به مصرف مجدد آن پیدا می کنیم.

در حقیقت ، مطالعات بالینی بسیاری وجود دارد که این رابطه را به ما نشان می دهد. به عنوان مثال مطالعاتی نظیر آنچه در دانشگاه پرینستون در ایالات متحده انجام شده است ، توضیح می دهد که پس از گذراندن چندین ساعت بدون مصرف شیرینی ، مغز ما می تواند به حالت ترک مانند هر معتاد دیگری درآید.

راز این غذاها که در زیر به آنها اشاره می کنیم در یک واقعیت بسیار ساده نهفته است: آنها شیرینی طبیعی و غیر اعتیاد آور به ما می دهند.

برخی به دلیل داشتن محتوای قند سالم و برخی دیگر به دلیل انواع دیگر مواد مغذی با طعم شیرین ، اما در نهایت همه آنها خاصیت کاهش ولع مصرف شیرینی ها را دارند.

سطح گلوکز به طور مداوم متفاوت است ، که می تواند قله های مورد نیاز قند را ایجاد کند که ما با این غذاها مقابله خواهیم کرد.

1- دارچین

دارچین

این ادویه غافلگیرکننده که در درمان طبیعی دیابت نوع 2 استفاده می شود ، سطح قند خون را کاهش می دهد و تخلیه معده را کند می کند.

به این ترتیب ، از خوشه های قندی که اغلب بعد از غذا اتفاق می افتند ، اجتناب می کنیم . این قله ها همان چیزی است که باعث می شود کمی بعد از خوردن غذا میل به شیرینی را تجربه کنیم.

چگونه آن را مصرف کنیم؟

از دارچین می توان به روش های مختلفی استفاده کرد. ما سعی خواهیم کرد آن را دارچین سیلان درست کنیم که بیشترین سود را دارد و ما آن را مصرف خواهیم کرد:

در انواع شیرینی ها و دسرها: کیک ، پودینگ ، بستنی و …

بعد از غذا.

نوشیدنی دارچین برای کاهش میل مصرف شیرینی

2- کدو تنبل

کدو تنبل

کدو تنبل غنی از کربوهیدرات است، اما محتوای فیبر بالای آن باعث می شود این حرکت جذب به آرامی، که باعث ایجاد سطوح ثابت و متعادل قند خون .

همچنین ، برای کاهش ولع مصرف شیرینی ، توصیه می کنیم دانه کدو تنبل را نیز مصرف کنید.

همانطور که مطالعه ای در انستیتوی بهداشت کارلوس III اسپانیا انجام شده است ، توضیح می دهد ، این نوع دانه ها مغذی هستند و از سلامت قلب و عروق ما مراقبت می کنند ، چیزی که هنگام اضطراب از بین می رود.

چگونه آن را مصرف کنیم؟

اگرچه ما به طور کلی آن را پخته مصرف می کنیم ، اما می توانیم آن را به صورت خام و در سالاد رنده شده نیز مصرف کنیم. از طرف دیگر ، اگر آن را بپزیم ، کدو تنبل به شکل خامه خوشمزه است.

به لطف شیرینی آن می توانیم برشهای نازک کدو تنبل را مانند کارپاچیو برش داده و با کمی دارچین آن را بپزیم. این دستور به عنوان یک دسر خوشمزه است.

کرم کدو حلوایی آلفا برای درمان ولع مصرف شیرینی

3- هویج

هویج همچنین حاوی کربوهیدرات های پیچیده ای است که باید هضم شود تا به شکر تبدیل شود . مانند کدو تنبل ، آنها به تدریج جذب می شوند و خوشه قند تولید نمی کنند.

چگونه آن را مصرف کنیم؟

ما آن را ترجیحاً خام می خوریم. موثرترین راه ، اگر مخلوط کن داشته باشیم ، به صورت آب میوه است ، به عنوان مثال با سیب ترکیب می شود.

همچنین می توانیم آن را رنده کرده و به انواع غذاها مانند تزیین ، سالاد ، سوپ یا حتی ساندویچ اضافه کنیم.

4- سیب زمینی شیرین

انواع مختلفی از سیب زمینی شیرین وجود دارد و همه آنها طعم کمی شیرین خود را دارند. سرشار از قندهای طبیعی است ، اما این نباید ما را هشدار دهد ، زیرا این محتوای قند با محتوای فیبر زیاد جبران می شود.

به طور خاص ، نوع فیبر موجود در سیب زمینی شیرین پکتین است که باعث کاهش جذب قندها می شود . ما با یک پیشنهاد ایده آل برای کاهش اضطراب شیرینی روبرو هستیم.

چگونه آن را مصرف کنیم؟

سیب زمینی شیرین بسیار سیرکننده است و خوردن آن را بعد از ظهر توصیه نمی کنیم. بهترین ساعات صبح یا شامل وعده غذایی است و می توانیم آن را به همان روش سیب زمینی در فر یا آب پز بپزیم.

برای نتیجه گیری ، این پیشنهادات غذایی برای کاهش میل مصرف شیرینی بسیار مناسب است. با این حال ، ضروری است که ما یاد بگیریم با ریشه مشکل کنار بیاییم.

اضطراب برای بهبود وضعیت ما نیاز به رویکردهای روانشناختی و تغییرات مناسب زندگی دارد. از نگرانی ، دلخوری و ترس که امروز تجربه می کنیم غافل نشویم و همیشه به سراغ متخصصان خوب برویم.

همچنین می توانید بخوانید: با هفت مواد غذایی که دارای کالری منفی هستند آشنا شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.