چگونه COVID-19 بر بدن شما تأثیر می گذارد

چگونه COVID-19 بر بدن شما تأثیر می گذارد

چگونه COVID-19 بر بدن شما تأثیر می گذارد

COVID-19 باعث تب ، سرفه و گرفتگی بینی می شود. اگر عفونت پیچیده شود ، می تواند منجر به نارسایی تنفسی و مرگ شود. بیشترین گروه های آسیب دیده سالمندان و افراد دارای سیستم ایمنی بدن به خطر افتاده اند.

COVID-19 ویروسی است که در هفته های اخیر بسیاری از کره زمین را لرزاند. عفونت با این ویروس به یک بیماری همه گیر تبدیل شده است که تعداد زیادی از افراد به ویژه در چین و اروپا را آلوده می کند.

coronavirus خانواده ویروس های مختلفی است که می تواند شرایط مختلفی ایجاد کند. به طور خاص ، COVID-19 ویروسی با منشأ حیوانات است که از جهش ویروس ایجاد شده است. دسامبر گذشته در ووهان ، یک شهر چین کشف شد.

این گونه جدید قبلاً هرگز در انسان یافت نشده بود. مشکل بزرگ این عفونت این است که ظرفیت انتقال آن بسیار زیاد است . علاوه بر این ، میزان مرگ و میر در افراد مسن یا افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف بیشتر از 15 درصد است.

با این وجود ، هنوز هم بسیاری از افراد از تأثیر این ویروس بر روی بدن ما آگاه نیستند. بنابراین ، در این مقاله ما توضیح می دهیم که COVID-19 چه تأثیراتی بر بدن شما می گذارد.

COVID-19 چه تأثیری روی بدن دارد؟

COVID-19 ویروسی است که می تواند شرایط مختلفی ایجاد کند. بیشتر افرادی که آلوده می شوند – تقریبا 80٪ – فقط علائم خفیف را تجربه می کنند. آنها به تدریج ظاهر می شوند و معمولاً عوارضی ایجاد نمی کنند. این علائم عبارتند از:

تب: حدود 38 درجه سانتیگراد

گلو درد

سرفه

احتقان بینی

خستگی و درد عمومی عضله

با این حال ، هر کسی ، به خصوص افراد مسن و کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند ، می توانند به یک تصویر جدی تر پیشرفت کنند. تنفس دشوار در این افراد رخ می دهد و ممکن است نارسایی تنفسی ایجاد شود.

جمعیت در معرض خطر همچنین شامل دیابتی ها ، بیماران فشار خون بالا و بیماران قلبی است. علائم ، به طور متوسط ​​، حدود 5 روز پس از عفونت ظاهر می شود. با این حال ، دوره نشان دادن علائم Covid-19 می تواند تا 14 روز طول بکشد.

تب coronavirus

تب coronavirus

تب یکی از علائم اصلی عفونت کورو ویروس است

چگونه COVID-19 منتقل می شود؟

COVID-19 به طور عمده با قطره های دستگاه تنفسی ما منتقل می شود. آنها قطرات کوچکی هستند که هنگام سرفه یا عطسه باعث بیرون راندن آنها می شویم. به همین دلیل گفته می شود که این ویروس بین افراد به ویژه در مکانهایی که جمعیت زیادی از مردم در آن وجود دارد ، گسترش می یابد.

ویروس می تواند در فواصل بین 1 تا 2 متر گسترش یابد ، از این رو این مسافت ایمنی است که باید بین یکدیگر حفظ کنیم. با این حال ، به نظر می رسد که این تنها شکل انتقال نیست.

دانشمندان گزارش می دهند که این قطرات ریز نیز می توانند اشیاء و سطوح را آلوده کنند. به این ترتیب ، فرد سالم با تماس با یک شیء آلوده می تواند آلوده شود.

علاوه بر این ، لازم به ذکر است که کودکان یک گروه اصلی در این بیماری هستند. این به دلیل سیستم ایمنی او نیست بلکه تمایل او به لمس همه چیز و قرار دادن اشیاء و دست خود در دهان اوست. به همین دلیل باید از آنها مراقبت ویژه ای صورت گیرد ، زیرا آنها به مخازنی تبدیل می شوند که COVID-19 را پخش می کنند.

چگونه از مسری بودن آن جلوگیری می شود؟

چگونه از مسری بودن آن جلوگیری می شود؟

برای جلوگیری از آلودگی COVID-19 ، اولین چیز احترام به قوانینی است که در هر کشور اعمال می شود. به عنوان مثال در اسپانیا قرنطینه در خانه ضروری است. توصیه می شود فقط برای موارد استثنایی ترک کنید .

همچنین شستشوی مکرر دستها بسیار مهم است. استفاده از صابون و آب کافی است ، اگرچه می توانید از ضد عفونی کننده های حاوی الکل نیز استفاده کنید . همین کار را باید با اشیاء و سطحی که ممکن است آلوده باشد نیز انجام داد.

از طرفی توصیه می شود در صورت تماس با شخص آلوده ، از ماسک استفاده کنید . به همین ترتیب ، هنگام عطسه یا سرفه ، بهتر است دهان و بینی خود را با دستمال یکبار مصرف بپوشانید و سپس آن را دور بیندازید.

ما نمی توانیم فراموش کنیم که این بیماری همه گیر است. همه ما باید وظیفه خود را انجام دهیم تا اوضاع در اسرع وقت حل شود. اگر علائمی دارید ، سعی کنید با اورژانس تماس بگیرید و از افراد دیگر دوری کنید.

همچنین می توانید بخوانید: هشت مورد خانگی که باید هر روز تمیز کنید

2 دنبال این می گردید “چگونه COVID-19 بر بدن شما تأثیر می گذارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *