چگونه سرخ کن خود را به راحتی تمیز کنید

چگونه سرخ کن خود را به راحتی تمیز کنید

چگونه سرخ کن خود را به راحتی تمیز کنید

برای تمیز کردن سرخ کن خود با موفقیت ، اولین چیزی که باید در نظر داشته باشید ایمنی است. سپس ، شما باید چند مرحله را دنبال کنید که نتیجه مطلوب را تضمین می کند.

سرخ کن یک وسیله کوچک است که برای تهیه سیب زمینی سرخ شده بسیار مفید است . همچنین این روش عالی برای تهیه دستور تهیه مرغ سرخ شده است.

سرخ کن خانگی و صنعتی وجود دارد که در کافه ها و رستوران ها نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. با این وجود ، یک نکته منفی برای این متحد بزرگ آشپزخانه خانگی وجود دارد: این ماده چربی زیادی را ایجاد می کند و تمیز کردن آن کار ساده ای نیست.

با این وجود ، تمیز کردن سرخ کن خود به طور مرتب ، نه تنها برای بهتر و بهتر ماندن دستگاه ، بلکه برای محافظت از سلامت نیز ضروری است.

همچنین می توانید بخوانید: چهار روش برای پاک کردن روغن از روی لباس

1- سبد سرخ شده و کف سرخ کن را بشویید.

سبد سرخ کن یکی از ساده ترین قسمت های تمیز کردن است زیرا می توان آن را به راحتی از بین برد. در بیشتر موارد ، حتی می توان آن را داخل ماشین ظرفشویی قرار داد.

برای شستن این لوازم جانبی می توانید از آب گرم و صابون ظرفشویی نیز استفاده کنید. برای از بین بردن روغن توصیه می شود از یک اسفنج تمیز کننده یا یک برس استفاده کنید .

اگر سبد سرخ کن بسیار کثیف است ، می توانید آن را برای چند ساعت در یک ظرف پر از آب داغ خیس کنید. بعد می توانید به راحتی آن را تمیز کنید.

2- قسمت داخلی سرخ کن را بشویید

یک ترفند بسیار مفید برای تمیز کردن قسمت داخلی سرخ شده شما وجود دارد

برای این کار گزینه های مختلفی وجود دارد. یکی این که آن را با آب و چربی زدایی پر کنید ، گزینه دیگر جوشاندن آب با مواد شوینده در قابلمه و سپس ریختن آن در سرخ شده است. در هر صورت ، شما باید اجازه دهید آب چند دقیقه تا یک ساعت بنشیند تا چربی ها شسته شود.

سرکه و جوش شیرین: دو متحد تمیز کننده عالی

سرکه و جوش شیرین در هنگام تمیز کردن سرخ کردن ها مفید هستند. با تشکر از خواص آنها ، آنها به از بین بردن مانده های گریس کمک می کنند.

سرکه یک متحد عالی برای تمیز کردن سرخ کن شما است. روند ساده است:

سرخ کردن سرخ را با یک فنجان سرکه و آب پر کنید.

سپس دستگاه را بپوشانید و آن را روشن کنید تا مخلوط جوش بیاید.

اگر سرخ کردن عمیق خیلی کثیف است ، حدود ده دقیقه یا بیشتر بجوشانید.

پس از آن تمام آب را برداشته و با کمک یک پارچه تمیز و نرم ، چربی باقی مانده را خارج کنید.

در آخر با آب بشویید و با یک دستمال تمیز و خشک خشک کنید.

جوش شیرین همچنین در هنگام تمیز کردن گریس از سرخ کن های عمیق شگفت آور است. برای انجام این:

با مخلوط جوش شیرین با آب خمیر درست کنید و آن را در کثیف ترین مناطق بمالید.

سپس با یک مسواک نرم پاک کنید و در آخر با آب بشویید و با یک دستمال تمیز خشک کنید.

3- نحوه تمیز کردن بیرونی  یک سرخ کن

نحوه تمیز کردن بیرونی  یک سرخ کن

برای تمیز کردن قسمت بیرونی سرخ کن می توانید از اسفنج ، آب گرم و صابون ظرفشویی استفاده کنید. با این حال ، خواندن دستورالعمل های سازنده با دقت بسیار مهم است ، زیرا هر نوع سرخ کن متفاوت است.

برخی از قسمتها می توانند خیس شوند ، در حالی که برخی دیگر نمی توانند. بنابراین ، لازم است قبل از اقدام به تمیز کردن قسمت بیرونی سرخ شده خود ، آنها را شناسایی کنید. مانند هر عمل تمیز کردن لوازم ، ایمنی همیشه اولویت است.

اگر قسمت بیرونی سرخ کن شما نیز بسیار کثیف است ، می توانید از یک ماده خشک کن قوی تر مانند نمونه ای که برای تمیز کردن اجاق ها استفاده می شود ، استفاده کنید . با این حال ، به یاد داشته باشید که ابتدا دستورالعمل ها را بررسی کنید!

4 دنبال این می گردید “چگونه سرخ کن خود را به راحتی تمیز کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *