چهار روش برای پاک کردن روغن از روی لباس

چهار روش برای پاک کردن روغن از روی لباس

چهار راهکار برای پاک کردن روغن از روی لباس

حذف لکه های روغن از لباس ها می تواند مدت زیادی طول بکشد. اگرچه مواد شیمیایی وجود دارد که این کار را آسانتر می کند، بهتر است از گزینه های کمتر تهاجمی استفاده کنید که از لباس های خود مراقبت می کنند.

مشکل این مواد این است که آنها به راحتی به پارچه نفوذ می کنند و به محصولات معمول شستشو مقاوم هستند.

به همین دلیل است که می توانید سایر لکه ها را به طور کامل از بین ببرید .خوشبختانه، ترفندهای قدیمی وجود دارد که از عناصر سبز  برای حذف این لکه ها استفاده می کنند.

که ما در این مقاله در مورد آن صحبت خواهیم کرد!

راهکار های خانگی برای پاک کردن روغن از روی لباس

یکی از درد سرهای عمده در هنگام شستن لباس، پاک کردن لکه های روغن از لباس های شما است.این نوع لکه ها رایج است هنگامیکه غذا را در آشپزخانه می گذارید و یا چیزی را به طور تصادفی در هنگام غذا خوردن ریخته اید. مکانیک ها با روغن بیشتر سرکار دارند

یکی از روش های اصلی برای حذف موفقیت آمیز لکه های روغن ، این است که در اسرع وقت عمل کنید تا روغن زمان را برای رسیدن به پارچه نداشته باشد. با این حال، شما همیشه فرصتی برای عمل فوری ندارید. پس چه کاری می توانید انجام دهید؟

1- نمک

پاک کردن روغن از روی لباس نمک

هنگامی که پارچه های مخملی مانند جیره با روغن آغشته می شود، بهترین چیز برای انجام دادن این است که نمک کمی برای تسهیل شستن استفاده شود. با توجه به اثر جذب کننده، این ماده مانع از نفوذ روغن به پارچه می شود.

چگونه از آن استفاده کنیم ؟

چندین نمک را روی لکه های نفت بنوشید و دو تا سه ساعت آن را ترک کنید.پس از این زمان، به آرامی با یک برس تمیز کنید و به طور معمول شستشو دهید.

2- سرکه سفید

پاک کردن روغن از روی لباس سرکه

این “شاه” از مواد پاک کننده سبز یکی از بهترین مواد است که شما می توانید برای حذف تمام لکه های روغن استفاده کنید. با تشکر از اسیدهای ارگانیک، آن را تجزیه می کند و لباس های خود را بسیار نرم است.

چگونه از آن استفاده کنید ؟

سرکه سفید را روی رنگ بگذارید و 30 دقیقه بگذارید.پس از این زمان، با آب گرم و صابون معمولی شستشو دهید.

3- نوشابه یا جوش شیرین

پاک کردن روغن از روی لباس جوش شیرین

جوش شیرین یا نوشابه یک محصول چند منظوره است که از زمان های قدیم برای بسیاری از تمیز کننده های خانگی استفاده می شود. از آنجایی که دارای اثر سفید کننده و رطوبت است، این گزینه عالی است برای حذف لکه های سخت

چگونه از آن استفاده کنید ؟

بعضی از نوشابه های گازدار را روی لباس رنگ کرده و با قلم مو به طور مساوی توزیع کنید.برای 40 دقیقه ترک کنید و بعد از آن بشویید.

4- آب لیمو یا لیمو تازه

پاک کردن روغن از روی لباس لیمو تازه

این یکی از بهترین محصولات طبیعی برای حذف لکه های روغن از لباس است. اسید سیتریک آن یکی از بهترین ترکیبات حذف فعال گریس است.

چگونه از آن استفاده کنید ؟ 

عصاره آب لیمو تازه را بر روی لکه قرار دهید.

برای مدت ده دقیقه ترک کنید و سپس لباس را در آب گرم بشویید.

مواد شوینده را اضافه کنید و به طور معمول شستشو دهید.

از این ترفندهای طبیعی برای حذف لکه های روغن و گریس از لباس خود استفاده کنید . سعی کنید از مواد تشکیل دهنده ای که بیشترین روز را برای شما به ارمغان می آورد، استفاده کنید.

همچنین می توانید بخوانید: از بین بردن لکه های شکلات از روی لباس با چهار ترفند ساده

4 دنبال این می گردید “چهار روش برای پاک کردن روغن از روی لباس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *