چند دلیل برای مراقبت و حفظ لوازم آرایشی خود

نکاتی برای حفظ لوازم آرایشی خود

چند دلیل برای مراقبت و حفظ لوازم آرایشی خود

باکتری هایی مانند E.coli یا S. aureus می توانند زخم ها را آلوده کرده یا مسیرهای ورودی را از طریق پوست پیدا کنند. بنابراین ، اطمینان از بهداشت مناسب مورد آرایش ضروری است.

در مورد لوازم آرایش شما ، باکتری های بی شماری می توانند جمع شوند که قادر به ایجاد عفونت های مختلف هستند. مخصوصاً روی اسفنج ها ، مخصوصاً اگر حداقل هفته ای یک بار آنها را تمیز نکنید. در عملکرد شواهد به دست آمده در مطالعات انجام شده ، می توان گفت که اسفنج های آرایش میزبان میکروارگانیسم هایی مانند E. coli و S. aureus هستند.

تخمین زده می شود که درصد بالایی از ظروفی که روزانه برای آرایش استفاده می شود ، از نظر باکتری قابل توجه است. این را می توان از یک تحقیق انجام شده توسط پزشکان دانشکده علوم زندگی و بهداشت دانشگاه آستون ، در بیرمنگام (انگلستان) دانست.

هدف از این مطالعه تجزیه و تحلیل نوع و میزان آلودگی در پنج محصول آرایشی بهداشتی برای استفاده روزانه ، مانند رژ لب ، ریمل ، خط چشم ، براق کننده لب و اسفنج های آرایش بود .

اسفنج های آرایش یکی از پرفروش ترین محصولات آرایش در جهان هستند. اقلام آرایشی که در این تحقیق شرکت کردند متعلق به افراد مختلف و از ریشه های متنوعی بود. به منظور آگاهی از میزان باروری آن ، کشت باکتری انجام شد.

شواهد نشان می دهد که مواردی مانند برس آرایش و اسفنج حاوی باکتری های بالقوه عفونی هستند.

مطالعه چه اطلاعاتی در مورد لوازم آرایشی ارائه داده است؟

مطالعه چه اطلاعاتی در مورد کیت آرایش ارائه داده است؟

نتایج   مطالعه بر روی مواد آرایشی وجود باکتری را در نه مورد از 10 ماده آرایشی آزمایش شده نشان داد. حاضر باکتری ها در آنها می تواند منجر به از عفونت های پوستی به عفونت تعمیم دهد ، به خصوص اگر شما استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی در مناطق نزدیک به دهان و چشم، و یا اگر به هر دلیلی آنها را تا پایان با وارد کردن یک زخم پوستی .

به طور خاص ، تمام محصولات آرایشی وجود استافیلوکوکوس اورئوس ، اشریشیا کلی و سیتروباکتر فریوندی ، میکروارگانیسم هایی را که خطر سلامتی را تشکیل می دهند ، پیدا کردند.

انواع عفونت 

باکتری هایی مانند E.coli یا S. aureus می توانند زخم ها را آلوده کرده یا مسیرهای ورود به پوست را پیدا کنند و منجر به عفونت شوند. به طور کلی ، عفونت هایی که می توانند ایجاد شوند از نظر ماهیت متفاوت هستند.

عفونت می تواند موضعی و خفیف یا موضعی باشد و شدیدتر باشد. حتی می تواند منجر به عفونت کلی در افرادی شود که سیستم ایمنی ضعیفی دارند .

سطح بار باکتریها در اسفنج های آرایش زیاد است.  دلیل اصلی این بار قابل توجه باکتری بهداشت نامناسب است. در درصد بالایی از موارد ، اسفنج هایی که مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند هرگز شسته نشده اند.

علاوه بر این ، باید توجه داشت که آنها معمولاً مرطوب نگه داشته می شوند ، که به تکثیر باکتری ها کمک می کند. به همین دلیل ، اسفنج موجود در آرایش شما بیشتر در معرض آلودگی است.

اطمینان از تمیز کردن مناسب عناصر مورد استفاده در آرایش ، بهترین راه برای جلوگیری از عفونت است.

فراموش نکنید که هر اسفنجی ، تمیز کننده صورت یا اسفنج آرایش ، منبع باکتری ها است. سعی کنید اسفنج ها را تمیز نگه دارید و هر زمان که امکان داشت اسفنج ها را خشک کنید.

رطوبت محل پرورش باکتری های موجود در اسفنج در مورد آرایش شما است. وقتی پوست شما با اسفنج های آلوده به باکتری ها و سایر میکروارگانیسم های بیماریزا تماس پیدا کند ، سلامتی شما را به خطر می اندازد.

برای این کار ، تولیدکنندگان اطمینان حاصل می کنند که هم تاریخ انقضا و هم الزامات تمیزکاری این نوع محصولات آرایشی بر روی بسته بندی به وضوح و برجسته دیده می شود. به همین دلیل ، وقتی می خواهید این نوع محصول را بخرید ، به نمادهایی که روی بسته بندی نشان داده شده اند نگاه کنید.

دستورالعمل های اتحادیه اروپا نیاز به رعایت بسیار دقیق استانداردهای بهداشتی در ساخت آنها دارد.  بنابراین ، در مورد خاص E. coli ، آنها این الزام را ایجاد می کنند که در محصولات آرایشی و بهداشتی تازه تولید شده هیچ گونه حضور این باکتری وجود ندارد.

از نظافت منظم اطمینان حاصل کنید

فراتر از تاریخ انقضا مورد آرایش ، باید خود را ذهنی کنید و عادت کنید که اسفنج ها را مرتب تمیز کنید تا از خطرات آلودگی باکتریایی جلوگیری کنید.

همچنین می توانید بخوانید: آیا مواد آرایشی می توانند پوست را تحریک کنند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *