چرا زنان نسبت به مردان بیشتر احساس سرما می کنند؟

چرا زنان نسبت به مردان بیشتر احساس سرما می کنند؟

چرا زنان نسبت به مردان بیشتر احساس سرما می کنند؟

آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا مردان در بعضی مواقع کمتر از زنان سرد هستند؟ آیا می دانید مطالعات علمی وجود دارد که در مورد آن صحبت می کنند؟ در اینجا نکات برجسته آن وجود دارد.

چرا زنان نسبت به مردان بیشتر احساس سرما می کنند؟

همیشه تصور می شد که زنان احساس سرما در مردان بیشتر از مردان است. اما آیا این درست است؟ در صورت تردید ، محققان تصمیم گرفتند در مورد این موضوع اطلاعات بیشتری کسب کنند.

البته ، حتی اگر شواهدی در این زمینه به دست آمده باشد ، همه موارد نباید بخشی از قاعده باشد. با این حال ، ثابت شده است که بیشتر زنان احساس سرما در مردان بیشتر از مردان است.

مطالعه ای که توسط محققان دانمارکی انجام شده و توسط بی بی سی گردآوری شده است به دلایلی که زنان در معرض دمای پایین کمتر هستند بیشتر اشاره دارد. به طور خاص ، این بیان می کند که زنان با دمای 3 درجه گرمتر از مردان راحت هستند .

عوامل تأثیرگذار را برای شما بیان می کنیم :

1- متابولیسم
سوخت و ساز بدن برای تولید و افزایش انرژی، از جمله حرارت است. به یاد داشته باشید که در حالت استراحت میزان متابولیسم حداقل است. به عبارت دیگر ، در صورت عدم فعالیت ، مصرف انرژی (در واحد زمان) حداقل است.

به خاطر داشته باشید که میزان سوخت و ساز و تولید انرژی بین زنان و مردان متفاوت است. در واقع ، تعداد زنان کمتر از مردان است.

2- پیچیدگی کلی

این امر به این واقعیت مربوط می شود که ، در بیشتر موارد ، زنان دارای اندام کمتری نسبت به مردان هستند. مقدار آنها توده عضلانی کمتری است. این باعث می شود که احساس سرما کنندگی بیشتری داشته باشند.

دمای بدن می تواند در هر دو جنس یکسان باشد ، اما اندازه بدن در واکنش بدن به تغییر دما تأثیر می گذارد . مردان معمولاً هم از نظر قد و هم از نظر وزنی بزرگتر هستند.

به همین دلیل ، در مردان به دلیل اندازه آنها گرما سریعتر گسترش می یابد. آنها با داشتن حجم بیشتر به سرعت دمای خود را تنظیم می کنند. در حالی که زنان مدت بیشتری طول می کشد.

هرچه نسبت توده عضلانی بیشتر باشد ، تولید گرما نیز بیشتر است . به همین دلیل ، مردان احساس گرمی بیشتری نسبت به زنان دارند. در تابستان آنها گرما را کمتر از زنان تحمل می کنند.

جالب اینجاست که خانمها نسبت به مردان احساس سرما می کنند زیرا وقتی دما کم است گرمای بدن در اندامهای مرکزی متمرکز می شود . بنابراین ، گردش خون به همان اندازه به اندام ها منتقل نمی شود.

چگونه خود را در برابر سرما ، گرم کنیم ؟

چگونه خود را در برابر سرما ، گرم کنیم ؟

وقتی احساس سرما آزار دهنده شود ، می توان آن را برطرف کرد. دو نکته برای جلوگیری از سرماخوردگی که از انجام عادی وظایف شما جلوگیری می کند :

فعالیت بدنی (حرکت عضلات). ما قبلاً می دانیم که گرما هنگامی تولید می شود که در نتیجه فعال بودن بدن ، میزان متابولیسم افزایش یابد. بنابراین توصیه می شود که ورزش یا هر فعالیت بدنی دیگری داشته باشید که علاوه بر این ، باعث افزایش توده عضلانی شود.
گوارش. به منظور احساس گرما ، خوردن غذا توصیه می شود . این بدان دلیل است که ، هنگام هضم غذا ، بدن از انرژی استفاده می کند و این گرما تولید می کند. غذاهایی که کالری بیشتری دارند خیلی سریعتر از غذاهای دیگر گرما تأمین می کنند.

سایر توصیه ها

برای جلوگیری از احساس سرما بیش از افراد دیگر در اجتماعات اجتماعی از هر نوع ، می توانید انواع دیگر اقدامات را انجام دهید تا با دما راحت باشید .

چندین لایه لباس بپوشید (برای حفظ دمای داخلی).
به مقدار زیاد مایعات بنوشید. می توانید دم کرده بخورید اما نوشیدن آب در دمای اتاق نیز مهم است.
از غذا بخورید . توصیه می شود چندین وعده غذایی در روز بخورید تا بدن انرژی تولید کند. توصیه می شود در هر وعده غذای کمی از غذاهای حاوی کربوهیدرات استفاده کنید.
آنها نکات کوچکی هستند که باعث می شوند شما بهتر با احساس سرما کنار بیایید. نکته مهم این است که شما احساس راحتی می کنید تا با این واقعیت روز به روز شما تغییر نکند.

همچنین می توانید بخوانید: تاثیر کربوهیدرات بر بدن و نکاتی در مورد خوردن کربوهیدرات کمتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *