پنج عادت برای تمیز کردن و مرتب کردن خانه خود

پنج عادت برای تمیز کردن و مرتب کردن خانه خود

پنج عادت برای تمیز کردن و مرتب کردن خانه خود

 این عادت های تمیز کردن برای مرتب کردن خانه شما بسیار ساده است. آیا به نظر می رسد خانه شما هرگز کاملاً هماهنگ نیست شاید اگر تنها زندگی می کنید ، این چندان معمول نیست ، اما اگر پدر و مادر باشید ، مطمئناً این اتفاق اغلب اتفاق می افتد.

تمیز و مرتب بودن خانه شما برای بسیاری از خانواده ها یک چالش است. در اجزای روزمره ، گرد و غبار و اشیاء پراکنده در اتاقهای مختلف تقریباً غیرممکن است. با این وجود اقدامات خاصی وجود دارد که می توانید خانه خود را برای مدت طولانی تمیز نگه دارید.

بسیاری از مردم در پایان عادت می کنند با برخی از آشفتگی ها در خانه زندگی کنند. در ضمن ، دیگران به دنبال جایگزینی برای این واقعیت هستند.

برای کمک به شما ، پنج بهترین عادت تمیز کردن را برای مرتب کردن خانه شما ارائه می دهیم.

همچنین می توانید بخوانید: 9 نکته برای نگهداری یک خانه تمیز

فواید زندگی مرتب

فواید زندگی مرتب

در مرحله اول ، باید به این نکته توجه کنیم که چرا بهتر است در خانه ای تمیز و مرتب زندگی کنید. اگرچه ممکن است آن را باور نکنید ، اما  این نقش مهمی در خلق و خوی افراد دارد.

در اینجا سه ​​مزیت اصلی ذکر شده است:

خطر کمتر بیماری. ایجاد گرد و غبار و باکتری ها باعث ایجاد بسیاری از واکنشهای آلرژیک و سایر مشکلات می شود.

خلق و خوی بهتر . همه دوست دارند به طور منظم زندگی کنند ودر محیط اطراف خود بوی دلپذیری داشته باشند. این به طور ناخودآگاه اما به شدت بر روحیه و فعالیتهای شما در خانه تأثیر می گذارد.

این نوعی ورزش است. تمیز کردن مقدار متوسطی انرژی را برای بدن شما صرف می کند. پس از اتمام ، احساس تسکین و رضایت می کنید که از انجام کارهای تأخیر چشم پوشی کرده اید.

پنج عادت برای تمیز کردن و مرتب کردن خانه خود

حالا بیایید به نکته مهم برسیم.

چگونه می توانید عادات خود را برای نظم بخشیدن به خانه خود تغییر دهید؟

با استفاده از این عادات تمیز کردن ساده ، خواهید دید که آنها تلاشهای روزانه کوچکی هستند که زندگی شما را بسیار ساده تر می کنند.

1- کف های خانه را تمیز نگه دارید

کف های خانه را تمیز نگه دارید

اگر روزانه پنج دقیقه وقت بگذارید تا کفها تمیز نشود ، خواهید دید که نگهداری آنها بسیار راحت تر خواهد بود. به جای اینکه گرد و غبار یا زباله ها جمع شوند ، روزانه آن را با یک پاک کن مرطوب تمیز کنید.

 اگر به آن احتیاج ندارد ، به سادگی آنرا جارو کنید تا سوار هرگونه آلودگی شوید. شما می توانید این کار را هر روز بعد از ناهار انجام دهید .

2- تخت ها را مرتب کنید

تخت ها را مرتب کنید

بله ، ما می دانیم که بسیاری از مردم از آن متنفر هستند. با این حال ، ترک کردن تخت خواب مرتب این حس را به شما می دهد که همیشه اتاق شما مرتب است.

بهتر است بعد از بلند شدن این کار را صبح انجام دهید. در صورت امکان ، پنجره ها را نیز برای تهویه اتاق باز کنید. 

3- لباس های خود را مرتب کنید

لباس های خود را مرتب کنید

اگر یک تصویری وجود دارد که برای یک خانه ناخوشایند سرزنش می شود ، داشتن لباس در همه جا است. برای جلوگیری از این امر ، خوب است که عادت داشته باشید که هیچ لباسی از جای مناسب خود خارج نشود.

وقتی به خانه رسیدید ، کت خود را آویزان کنید. بعد از دوش گرفتن ، اما لباسهای کثیف شما در یک سبد شستشو قرار دهید. اگر تغییر کرده اید برای بیرون رفتن یا خوابیدن ، لباس های روز بعد را روی صندلی یا جایی در کمد لباس خود بگذارید. اینها اقدامات ساده ای هستند ، اما تأثیر بصری خوبی خواهند داشت.

همچنین می توانید بخوانید: پنج لباس که باید در کمد خود داشته باشید

4- حمام را تمیز کنید و یک بار در روز حمام بروید

اگرچه ممکن است تمیز کردن حمام پس از دوش گرفتن کمی زائد به نظر برسد ، اما واقعاً مؤثر است.

برای جلوگیری از ایجاد صابون و قالب ، می توانید پارچه و مقداری ضد عفونی کننده را از روی دیوارها عبور دهید. خواهید دید که این تلاش بسیار کم است ، ظاهر حمام خود را به شدت تغییر می دهید.

5- هر روز برای تمیز کردن گروهی اختصاص دهید

اختصاص یک کار به هر یک از اعضای خانواده: شستن ظروف و یا جارو خانه. اگر تنها زندگی می کنید ، هنوز هم سعی کنید این کار را انجام دهید حتی اگر این کار شما را طولانی تر کند.

اینها مسئولیتهای کوچکی هستند که واقعاً تغییر می کنند. آنها همچنین به فرزندانتان در مورد مسئولیت پذیری کمک می کنند و به شما کمک می کنند همه شما با خوشحالی در کنار هم زندگی کنید.

نکته آخر اینکه ذکر این نکته حاکی از این نیست که شما باید زندگی کنید تا برای تمیز کردن زندگی کنید.  لازم نیست به افراط و تفریط بروید تا کمی تعادل و احساس بهزیستی را به خانه خود بیاورید.

این در مورد پیدا کردن روال و ایجاد یک محیط سالم و دلپذیر است. لازم نیست در مورد آن وسواس کنید ، فقط سازگار باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *