چگونه لکه های جوهر خودکار را از رو لباس خود پاک کنید

چگونه لکه های جوهر قلم از رو لباس خود پاک کنید

چگونه لکه های جوهر خودکار را از رو لباس خود پاک کنید

جوهر قلم ساده ترین لکه  برای از بین بردن نیست. با این حال ، در این مقاله قصد داریم چند نکته توصیه ای را به شما ارائه دهیم تا به شما در نجات لباس های مورد علاقه شما کمک کند.

اگر از قلم رنگ ( خودکار ، خودنویس و روان نویس )  در جیب خود استفاده می کنید، به احتمال زیاد قبلاً با رفع لکه های جوهر از روی لباس با این مشکل روبرو شده اید. حتی اگر بارها و بارها لباس را بشویید ، پاک کردن آنها بسیار دشوار است.

با این حال ، نگران نباشید: خلاص شدن از شر آنها امکان پذیر است.

در این مقاله قصد داریم برخی از بهترین توصیه ها برای از بین بردن لکه های جوهر از روی لباس های شما را به اشتراک بگذاریم . ابتدا می خواهیم توضیح دهیم که چرا حذف آنها بسیار سخت است.

جوهر قلم از چه چیزی ساخته شده است؟

جوهر قلم از چه چیزی ساخته شده است؟

امروزه طیف گسترده ای از قلم ها در بازار و همچنین طیف گسترده ای از مواد که جوهرها از آن ساخته شده اند وجود دارد. به طور خلاصه ،  جوهر از یک رنگدانه یا رنگ تشکیل شده است که در حلال حل می شود یا به حالت تعلیق در می آید.

رنگ ترکیبی است که از رزین های وینیل ، گلیسرول ، کربن سیاه ، اسید تانیک ، مواد افزودنی و رنگ کننده در بین آبهای دیگر تشکیل شده است یا مواد نفتی تشکیل شده است.

معمولاً از  روغن به عنوان یک حلال برای اضافه کردن چسبندگی و ضخامت و سریع خشک شدن جوهر استفاده می شود. به همین دلیل تمیز کردن لکه های جوهر از روی لباس دشوار است.

توصیه هایی قبل از شروع

برخی از عواملی وجود دارد که قبل از تلاش برای از بین بردن لکه باید به آنها توجه کنید. اگر این عوامل را در نظر نگیرید ، می توانید با پخش کردن جوهر و پاک کردن آن لکه را سخت تر کنید.

هرچه زودتر لکه برداشته شود ، بهتر است

این قانون تقریباً در مورد انواع لکه ها صدق می کند. لازم نیست هر بار که به خانه آمدید ، جستجوی دقیق در مورد لباس خود انجام دهید ، اما  مهم است که سریع عمل کنید تا روند از بین بردن لکه سخت تر نشود.

 اگر سریع آن را پیدا کردید ، از یک تکه کاغذ کاغذ استفاده کنید تا جوهر تازه ای که در آن وجود دارد را از بین ببرید.

همچنین می توانید بخوانید: چهار روش برای پاک کردن روغن از روی لباس

نکته : از شستن لباس اجتناب کنید

نکته : از شستن لباس اجتناب کنید

شستن لباس بدون اینکه به طور کامل لکه ها را از بین ببرد ، رنگدانه ها و رزین ها را در پارچه برطرف می کند ، در نتیجه حذف آن بسیار مشکل تر خواهد شد. از انجام این کار به هر قیمت خودداری کنید.

نوع پارچه

مهم است که بررسی کنید که جنس لباس شما از چه نوع پارچه ای است . با این کار مشخص می شود کدام یک از مواد تشکیل دهنده مورد نیاز برای درمان آن استفاده کنید.

از مالیدن لکه روی لباس خودداری کنید

روشی که جوهر کار می کند این است که به سطح هر آنچه که در آن قرار دارد نفوذ کند. بنابراین ،  اگر لکه جوهر را مالیدید ، تنها چیزی که به دست می آورید این است که آن را حتی بیشتر جذب و گسترش دهید.

در عوض ، اگر جوهر تازه است ، می توانید محکم به سطح لکه فشار دهید ، اما از خشک کردن آن در هنگام خشک شدن خودداری کنید.

نحوه از بین بردن لکه های جوهر

توصیه های زیر به شما کمک می کند که بسته به تازگی جوهر ، نوع پارچه و رنگ لباس ، لکه های جوهر را از روی لباس خود جدا کنید.

1 -از شیر استفاده کنید

از شیر استفاده کنید

اسیدیته خفیف شیر به همراه برخی از ترکیبات موجود در آن ، به حل لکه های جوهر کمک می کند.

برای استفاده از آن ، پس از خیساندن جوهر تازه همانطور که در بالا ذکر شد ،  باید 5 تا 6 ساعت لباس را در شیر گرم خیس کنید  و در این مدت اگر رنگ را جذب کرد شیر را تغییر دهید.

لکه به تدریج سبک تر می شود تا خشک شود. سپس می توانید آن را به طور عادی بشویید.

با این حال ، اگر مقداری از جوهر باقی مانده است ، می توانید چند ساعت این لباس را با آب سفید کنید. دوباره بشویید. این روش  برای پوشاک ساخته شده از پنبه به رنگ روشن ، پشم یا الیاف دیگر توصیه می شود.

2 -از متانول استفاده کنید

متانول یک مایع با چگالی کم است که بعضاً به عنوان حلال مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین  گزینه خوبی برای از بین بردن لکه های جوهر از روی لباس است.

برای شروع ، باید یک پارچه تمیز ، مرطوب شده با متانول ، زیر آیتم لباس بگذارید.

سپس پشم را روی لکه بمالید. هدف جذب جوهر است.

این روش را با یک تکه جدید نخی پنبه تکرار کنید تا لکه از بین برود.

اگر لکه باقی مانده باشد می توانید چند ساعت این لباس را در آب صابون خیس کنید و سپس آن را بشویید.

3 -استون را بمالید

استون نیز به عنوان پروپانون یا لاک ناخن پاک کننده شناخته می شود ، استون یک ترکیب شیمیایی است که از دیگر کاربردها به عنوان حلال برای مواد شیمیایی استفاده می شود. مانند استیل الکل ،  استون به از بین بردن لکه های جوهر قلم از لباس کمک می کند.

اما ، این محصول روی پارچه ها بسیار تهاجمی است و می تواند به آنها آسیب برساند. با وجود این ، هم این روش و هم روش با اتانول  برای لباس های رنگی مناسب هستند.

روش کاربرد همان روش اتانول است. با این وجود سعی کنید این روشها را در فضاهای باز انجام دهید و دستورالعمل استفاده را دنبال کنید  زیرا بو ممکن است باعث سردرد شود.

4 -آب لیمو

آب لیمو

یکی دیگر از ترفندهای طبیعی برای از بین بردن لکه های جوهر از روی لباس کودک ، آب لیمو است. در حقیقت ، آب لیمو  به عنوان ماده سفید کننده عمل می کند و لکه ها را از انواع خاصی از پارچه ها خارج می کند.

برای این روش به آب نصف لیمو و یک تکه نخ نخ پنبه نیاز دارید.

پشم پنبه را با آب لیمو مرطوب کنید و آن را برای چند ثانیه روی لکه بمالید ، سپس این کار را تکرار کنید تا جوهر ناپدید شود. سپس ، مورد را طبق معمول بشویید.

لکه های جوهر قلم ممکن است ساده ترین لکه ها برای از بین بردن نباشد. با این حال ، ما امیدواریم که این نکات توصیه ای به شما در نجات لباس خود کمک کند ، به خصوص اگر مورد علاقه شما باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *