هندوانه خواص و فواید آن

هندوانه خواص و فواید آن

هندوانه خواص و فواید آن

هندوانه تقریباً از 95٪ آب تشکیل شده است ، که آن را به غذایی با اثر ادرار تبدیل می کند. علاوه بر این ، سرشار از فیبر است ، بنابراین برای بهبود انتقال روده نیز مفید است.

هندوانه ، ( Citrullus vulgaris ) ، یکی از میوه های معمول در فصل تابستان است. رنگ صورتی مایل به قرمز ، عطر و طعم شیرین و اندازه بزرگ آن در نگاه اول بسیار مشخص است ، اما آنچه بدون شک مستقیماً ما را نگران می کند فوایدی است که می تواند برای ما به همراه داشته باشد.

در وهله اول ، این میوه ما را تا حد زیادی طراوت می بخشد ، زیرا محتوای آب بالایی دارد. بنابراین ، هیدراته ماندن بسیار راحت است. از طرف دیگر ، در نظر گرفته می شود که به لطف اثر ادرار آور ، می تواند به مقابله با احتباس مایعات کمک کند.

هیدراتاسیون و رژیم غذایی ، بهتر است با هندوانه

طبق داده های بنیاد تغذیه اسپانیا ، هندوانه 95٪ آب است که آن را به عنوان یک ادرار آور طبیعی در می آورد . به همین دلیل ، طبق برخی از باورهای رایج ، می تواند برای کسانی که از مشکل کلیوی رنج می برند یا در دستگاه ادراری بیماری دارند مفید باشد. با این حال ، نمی تواند جایگزین درمان پزشکی یا مشاوره حرفه ای برای هرگونه علائم شود.

هندوانه غنی از آب و فیبر ، غذایی است که وقتی در یک رژیم غذایی متعادل قرار گیرد می تواند فواید سلامتی را فراهم کند.

ایده آل برای رژیم گرفتن

ایده آل برای رژیم گرفتن

علاوه بر محتوای زیاد آب ، بدیهی است که دارای فیبر است که باعث می شود این میوه اشتهای ما را اشباع کرده و به صورت آبرسانی کند. بنابراین ، ارزش آن است که در گرمترین روزهای سال به عنوان منبع آبرسانی از آن استفاده کنید.

از آنجا که کالری تأمین نمی کند ، این میوه اغلب در برنامه های کاهش وزن قرار می گیرد. با این حال ، باید روشن شود که این واقعیت که شامل می شود به معنای استفاده از آن به عنوان تنها غذا یا جایگزینی برای چندین گروه غذایی نیست.

هر رژیم غذایی باید متعادل باشد تا بتواند بدن هر آنچه را که لازم دارد تأمین کند ، در غیر این صورت هیچ سلامتی وجود ندارد.

هندوانه علی رغم طعم شیرین ، کالری کمی دارد (20 در 100 گرم). همچنین چندین ویتامین و مواد معدنی ، که در میان آنها شاخص بالای پتاسیم برجسته است .

مانند سایر میوه ها ، متخصصان تغذیه مصرف آن را در هر زمان از روز و در یک رژیم غذایی متعادل توصیه می کنند. این می تواند بخشی از صبحانه یا میان وعده باشد ، اما نکته مهم این است که همیشه آن را به روشی متعادل قرار دهید.

همچنین لازم به توضیح است که این میوه اگرچه طعم شیرینی دارد اما فقط قندهای ذاتی را تأمین می کند ، بنابراین به بدن آسیب نمی رساند. همانطور که دکتر مانوئل ویسو در فیلم ها و توییت های خود توضیح داده است: میوه ها همیشه می توانند مصرف شوند ، اما در یک رژیم غذایی سالم ، متنوع و متعادل.

این ماده مانند گوجه فرنگی حاوی لیکوپن است

هندوانه به عنوان یک جز component دارای یک  آنتی اکسیدان به نام لیکوپن است که در گوجه فرنگی و سایر میوه ها و سبزیجات نیز وجود دارد.

در مورد لیکوپن ، باید توجه داشت که تأثیر این جز on در این دو مشکل سلامتی اخیر هنوز در حال بررسی است.

پوست هندوانه ، به ویژه در قسمت سفید آن ، دارای سیترولین است. طبق مطالعه دانشگاه تگزاس آمریکا ، روی یک حیوان انجام شده ، این یک اصل فعال و دارای تأثیراتی است که موجب افزایش قدرت دوشیابی می شود.

این سیترولین که یک بار در بدن یافت می شود ، با کمک به افزایش خاصیت کشش دیواره ها و عروق ، به آرژنین تبدیل می شود ، یک اسید آمینه که به سلامت سیستم گردش خون کمک می کند.

در نظر گرفتن

در صورت تمایل به کاهش وزن ، توصیه می شود با پزشک خود یا یک متخصص تغذیه مشورت کنید ، زیرا این افراد بسته به مورد شما مناسب ترین متخصصان برای ارائه مشاوره و راهنمایی هستند.

همچنین می توانید بخوانید: چهار  مورد از فواید هندوانه که احتمالاً نمی دانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.