هفت نکته برای یک قلب سالم
0 (0)

هفت نکته برای یک قلب سالم

هفت نکته برای یک قلب سالم
قلب شما مهمترین ماهیچه بدن است و زمان آن است که مراقبت بهتر از آن را شروع کنید. در این مقاله یاد بگیرید که چگونه از قلب خود مراقبت کنید . آسان تر از آنچه فکر می کنید!

قلب شما مهمترین ماهیچه بدن است. با این حال ، افراد معمولاً تا زمانی که درست کار نکنند از آن مراقبت نمی کنند. چرا باید برای حفظ قلب سالم تلاش کنید؟

بیماری های قلبی یکی از دلایل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان است. برای جلوگیری از چنین شرایطی ، ما توصیه می کنیم برای حفظ سلامتی قلب خود ، تمام تلاش خود را انجام دهید ..

در این مقاله نکاتی را برای شما بیان خواهیم کرد که در این زمینه به شما کمک می کند.

نکاتی برای یک قلب سالم
عادت های سالم برای زندگی طولانی تر و بهتر ضروری است. کاهش خطر ابتلا به هرگونه بیماری قلبی بسیار ساده است. با این حال ، این بستگی به این دارد که چقدر می خواهید عادت روزانه خود را تغییر دهید.

موارد کوچک در زندگی روزمره شما می تواند تفاوت در داشتن قلب سالم یا تحمل یک بیماری قلبی را ایجاد کند.

جنبه هایی وجود دارد که نمی توانیم آنها را تغییر دهیم (جنس ، سن ، ژنها و غیره). با این حال ، در خارج از آنها ارزش آن را دارد که تلاش کنید. داشتن قلب قوی برای زندگی سالم تر ضروری است.

به توصیه های زیر توجه کنید:

1- شروع به خوردن یک رژیم متعادل کنید

شروع به خوردن یک رژیم متعادل کنید
ما نمی گویم که شما باید برای همیشه از اینجا آرد ، غذاهای سرخ شده و قندها خودداری کنید. ما همچنین در مورد تغییر رژیم غذایی گیاهی صحبت نمی کنیم. با این حال ، شما باید برای داشتن قلب سالم غذاهایی را که به طور مرتب می خورید تغییر دهید.

شما باید از خوردن مقدار اضافی چربیهای اشباع و غذاهای تولید شده خودداری کنید . اینها به طور مستقیم متناسب با خطرات رنج از مشکلات قلبی متناسب است.

مراقب بودن با مقدار نمک ، گوشت قرمز از اهمیت زیادی برخوردار است.

از طرف دیگر ، اضافه کردن بیشتر میوه و سبزیجات به رژیم غذایی شما همیشه خوب است . آنها نه تنها به قلب شما کمک می کنند که سالم بماند ، بلکه به بقیه اعضای بدن شما نیز کمک می کند تا به طور کامل کار کنند.

همچنین می توانید بخوانید: ده تغییر ساده که باعث می شود وعده های غذایی شما سالم تر شود

2- ورزش

ورزش
ورزش برای حفظ قلب سالم مفید است.
کم تحرکی یکی از مهمترین عوامل خطر بیماری عروق کرونر قلب است.

از طرف دیگر ، ورزش و ورزش فواید زیادی را برای شما به ارمغان می آورد. از جمله این فواید ، کاهش وزن ، جلوگیری از تصلب شرایین و کاهش کلسترول یا قند خون است.

برای بزرگسالان توصیه می شود حداقل 150 دقیقه فعالیت بدنی متوسط ​​در هفته داشته باشید. همچنین می توانید 75 دقیقه ورزش شدید انجام دهید.

فعالیت های ایده آل هوازی است : قدم زدن سریع ، سوار دوچرخه ، شنا یا دویدن.

همچنین می توانید بخوانید: پنج ورزش برای سلامتی بدن که مزایای متعددی دارد

همچنین می توانید بخوانید: 5 دلیل برای اینکه هر روز پیاده روی کنید

3- میان وعده های سالم بخورید
این می تواند در خانه یا محل کار باشد. سعی کنید این عادت را تغییر دهید که باعث می شود بین وعده های غذایی غذاهای ناسالمی انتخاب کنید .

وقتی از محل کار خود برگردید ، فقط با یک کیسه چیپس سیب زمینی روی صندلی نشسته نشوید. 

4- استرس خود را کاهش دهید
استرس پایین برای حفظ قلب سالم مفید است.
البته بین اعصاب ، اضطراب و مشکلات قلبی رابطه تنگاتنگی وجود دارد .

برخی از افراد بیشتر مستعد ابتلا به استرس هستند. بسیاری از افراد اجازه می دهند خود را با افکار منفی رها کنند. اگر خود را در این گروه پیدا کردید ، باید یک تکنیک آرامش پیدا کنید .

می توانید یوگا ، مدیتیشن یا حتی روان درمانی را امتحان کنید.

ایده های دیگر:

سفر در حومه شهر.
خواندن در حالی که روی نیمکت کشیده شده است.
قبل از خواب به موسیقی آرامش بخش گوش دهید.

5- سیگار نکشید و الکل ننوشید
دخانیات مواد خطرناک زیادی دارد. آنها می توانند انواع مختلفی از سرطان ایجاد کنند. علاوه بر این ، تنباکو روی قلب ، رگها و شریان ها اثر سمی دارد.

دود سیگار امکان رنج از ترومبوز را افزایش می دهد و جریان خون شما را کاهش می دهد. متاسفانه ، اگر سیگار نکشید ، باید مراقب باشید. اگر کسی که به شما نزدیکی دارد این عادت را دارد می توانید همان تأثیرات را متحمل شوید.

با این حال ، نوشیدن الکل باعث مشکلات شدید قلبی شود. بروز بیماریهای قلبی اغلب به نوشیدن زیاد الکل مربوط می شود .

6- وزن خود را در یک محدوده سالم نگه دارید
وزن سالم برای حفظ قلب سالم مفید است.
چاقی و اضافه وزن به چندین مشکل قلبی گره خورده است.

شاخص توده بدنی شما یک آزمایش است که می تواند به شما کمک کند. این دقیقاً به شما می گوید که چند پوند باید وزن کنید تا در وزن ایده آل خود قرار بگیرید. با این حال ، این تنها روش موجود نیست.

برای کسانی از ما که کمی وزن اضافی دارند ، به سادگی از دست دادن کمی وزن به تنظیم فشار خون شما کمک می کند و شریان های شما سالم تر می شوند.

این بدان معنا نیست که شما باید با وسایل موجود در مقیاس وسواس داشته باشید. اگر اضافه وزن دارید تصمیم به کاهش وزن می دهید تا سالم تر شوید.

لاغر شدن کم کم برای کسانی که وزن اضافی دارند ، سالم است. این سالم تر از رژیم “معجزه” است که قول می دهد در کمتر از یک هفته 20 پوند را از دست بدهید.

سرانجام ، شما نباید برای رسیدن به هدف خود از خوردن غذا دست بکشید : این ممکن است وضعیت را بدتر کند.

همچنین می توانید بخوانید: کاهش وزن با رعایت پنج نکته ساده

7- به اندازه کافی بخوابید

به اندازه کافی بخوابید
خواب خوب شب برای حفظ قلب سالم مفید است.
چقدر کافی است؟ این بستگی به هر شخص دارد. اما تخمین زده می شود که بین بزرگسالان بین 7 تا 9 ساعت خواب داشته باشید.

داشتن عادت خوب خواب برای قلب شما مفید است. این امر به این دلیل است که خطر ابتلا به تاکی کاردی یا حمله قلبی را کاهش می دهد.

اگر فقط چند ساعت بخوابید ، بدن شما مقدار سروتونین مورد نیاز خود را تولید نمی کند . این هورمون وظیفه ایجاد احساس خوب و راحتی را بر عهده دارد.

اگر این هورمون را در دوزهای عادی پیدا نکنید ، می تواند باعث شود که می خواهید بیشتر بخورید و بنوشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
4 دنبال این می گردید “هفت نکته برای یک قلب سالم
0 (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *