هفت دلیل چرا باید از خوردن قند خودداری کنید

هفت دلیل چرا باید از خوردن قند خودداری کنید

هفت دلیل چرا باید از خوردن قند خودداری کنید

 آیا می دانید قند برای سلامتی شما چقدر مضر است؟ بیاموزید که چرا باید مصرف قند خود را کاهش داده یا حتی در این مقاله از خوردن قند به طور کلی دست بردارید.

این یک واقعیت شناخته شده است که قند تأثیر اعتیاد آور و مضر بر سلامتی ما دارد. مصرف قند می تواند برای لوزالمعده به همان اندازه جدی باشد که الکل برای کبد وجود دارد. به همین دلیل بسیاری از افراد سعی دارند جلوی خوردن قند را بگیرند.

از جمله مشکلاتی که خوردن قند می تواند ایجاد کند عبارتند از:

چاقی

دیابت

سردرد

مشکلات قلبی

کمبود کروم

مشکلات دندان

سرکوب سیستم ایمنی

به همین دلیل بهتر است کم کم مصرف قند را قطع کنید. به عنوان مثال ، در این هفته می توانید سدیم ها را از رژیم روزانه خود حذف کنید. هفته بعد ، شما همچنین می توانید تمام نوشیدنی های دارای طعم مصنوعی را از بین ببرید.

در  صورت قطع مصرف شکر ، خواندن را ادامه دهید تا بدانید که چرا باید از خوردن قند خودداری کنید.

چرا باید از خوردن قند خودداری کنید

1- سلامت قلب شما بهبود می یابد

سلامت قلب شما بهبود می یابد

مشکلی که در مصرف قند اضافی وجود دارد این است که از جمله دیگر می تواند منجر به مشکلاتی مانند فشار خون بالا و آریتمی شود.

با کاهش یا از بین بردن این ماده ، سلامت قلبی عروقی شما دیگر تهدید نمی شود. عدم خوردن قند همچنین از سوء تغذیه جلوگیری می کند.

همچنین می توانید بخوانید: شش عادت که قلب شما را آزار می دهد

2- احتمال ابتلا به دیابت کاهش می یابد

هنگامی که مصرف قند را متوقف می کنید ، خطر ابتلا به دیابت به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

برای شما مهم است که بدانید رژیم غذایی یا جوش شیرین حاوی هیچگونه بهبودی نیست.

اصطلاح “عاری از قند” به این معنی است که آنها عاری از ساکارالوز هستند. این بدان معنی است که آنها سرشار از انواع دیگر شیرین کننده ها و مواد شیمیایی هستند.

سالم ترین گزینه نوشیدن آب و انتخاب میوه تازه میوه است.

3- روحیه شما بهبود می یابد

روحیه شما بهبود می یابد

وقتی جلوی خوردن قند را گرفتید ، روحیه شما بهبود می یابد

اگر خوردن قند را متوقف کنید ،  به طور کلی احساس بسیار بهتری خواهید داشت. مصرف یک قوطی نوشابه در رژیم غذایی روزانه شما حتی می تواند حالت های افسردگی یا اضطراب را تقویت یا تعمیق دهد .

سایر محصولات مانند شیرینی ، نوشیدنی های قندی ، گوشتهای فرآوری شده و کربوهیدراتهای تصفیه شده اثرات مشابه سودا دارند. این امر به این دلیل است که شکر باعث خرابی در ارتباط معده و مغز شما می شود و می تواند باعث اضطراب شود.

با گذشت زمان ، مصرف مداوم غذاهای سرشار از قند منجر به ایجاد یک دور شرور از افسردگی و اضطراب خواهد شد. به این معنا ، مهم است که به  دنبال جایگزین های سالم باشید  و در صورت لزوم با یک متخصص تغذیه مشورت کنید.

4- کیفیت خواب شما بهبود می یابد

کیفیت خواب شما بهبود می یابد

خواب کافی و استراحت با کیفیت برای بازیابی انرژی ،  بهبود بافت پوست و احیای سلولهای شما ضروری است.

به یاد داشته باشید که برای تنظیم تناسب اندام خود باید شبانه بین 8 تا 9 ساعت بخوابید.

وقتی زیاد قند می خورید ،  ممکن است دوره های بی خوابی را  تجربه کنید ، که سطح گلوکز شما را تغییر می دهد. بنابراین ، کاهش مصرف قند شما هم از نظر کیفیت خواب و هم در انرژی مجدد انرژی شما سودمند خواهد بود.

هنگامی که بدن شما نمی تواند چرخه کامل خواب خود را انجام دهد ، سلامتی شما تحت تأثیر قرار می گیرد. به عبارت دیگر ، بیدار شدن زود هنگام یا خواب کمتر می تواند منجر به:

کیف های زیر چشم شما.

تمام انرژی خود را به طور کامل بازیابی نمی کنید.

بیش از حد چربی بدن را جمع می کند.

خستگی شما بیشتر آشکار خواهد شد و  پیری زودرس را تجربه خواهید کرد.

5- حافظه شما بهبود می یابد

آیا شما همه چیز را به سرعت فراموش می کنید؟ آیا تلاش می کنید همه کارهایی را که باید انجام دهید به خاطر بسپارید؟ اگر جواب مثبت است ، شاید شما نیاز به كاهش یا متوقف كردن قند كاملاً داشته باشید.

شکر  توانایی های شناختی شما را تغییر می دهد  و باعث سندرم متابولیک می شود. حالت دوم نه تنها باعث چاقی می شود بلکه بر ظرفیت مغز نیز تأثیر می گذارد.

جایگزینی برای مقابله با تأثیرات بر حافظه شما این است که مرتباً ورزش کنید. بدین طریق انرژی شکر را می سوزانید و مغز آماده کار صحیح خواهد بود.

به زودی متوجه خواهید شد که هنگام قطع مصرف قند ، حافظه شما چگونه بهبود می یابد.

6- جوان تر به نظر خواهید رسید

جوان تر به نظر خواهید رسید

شکر به دلیل اینکه باعث افزایش تولید روغن در پوست می شود ، دارای خاصیت رطوبت  بخش است. به این معنا ، متوقف کردن خوردن شکر باعث می شود جوانی خود را بازیابی کنید.

یک هفته بعد از قطع مصرف شکر ، ممکن است موارد زیر را متوجه شوید:

تن پوست شما بهبود می یابد.

به علاوه ، روغن حاصل از پوست شما کاهش می یابد یا حتی از بین می رود.

پوست شما هیدراته و نرم تر به نظر می رسد.

چین و چروک ها نرم می شوند.

اگر شما به قند مبادله برای عسل تصمیم می گیرید،  شما پوست بسیار بهتر هیدراته خواهد بود. به یاد داشته باشید که می توانید ماسک صورت و بدن را با عسل انتخاب کنید تا بدون کالری همان اثر را داشته باشید.

7- احساس انرژی بیشتری خواهید کرد

شکر باعث قله های انرژی و به دنبال آن دوره های خستگی و سنگینی می شود. هنگامی که روزانه قند می خورید ، بدن شما با متابولیسم مواد غذایی و از این رو با دریافت انرژی مورد نیاز خود دچار  مشکل  می شود.

اگر می خواهید احساسات سنگین و خستگی را پشت سر بگذارید ، کاهش یا متوقف کردن مصرف قند ضروری است.

ما به شما اطمینان می دهیم که پس از یک هفته انجام این کار ،  روزانه قدرت بیشتری خواهید داشت  و عملکرد کلی شما بهتر خواهد شد.

1 دنبال این می گردید “هفت دلیل چرا باید از خوردن قند خودداری کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.