هشت ماده مغذی مفید برای مغز آنها را در رژیم غذایی خود بگنجانید!

هشت ماده مغذی مفید برای مغز آنها را در رژیم غذایی خود بگنجانید!

هشت ماده مغذی مفید برای مغز آنها را در رژیم غذایی خود بگنجانید!

یک رژیم متعادل و مصرف برخی مواد مغذی مانند موارد ذکر شده در زیر برای حفظ وضعیت شناختی بسیار ضروری است. آیا مرتباً آنها را مصرف می کنید؟

مغز ، در میان سایر ساختارها ، سیستم عصبی مرکزی را تشکیل می دهد که مسئول هدایت اعمال و واکنشهای بدن است . به لطف این سیستم ، می توان فعالیتهای حیاتی مانند هضم ، تنفس یا ضربان قلب را کنترل کرد. بنابراین مهم است که مواد مغذی لازم برای عملکرد صحیح آن فراهم شود.

داشتن مغز سالم و فعال مترادف با یک حافظه خوب است و همچنین برای جلوگیری از بیماری های تحلیل برنده مانند زوال عقل ، آلزایمر ، پارکینسون یا مولتیپل اسکلروزیس ضروری است. انجمن قلب آمریکا توضیح می دهد در یک نشریه اهمیت حفظ این سازمان در شرایط خوبی است.

برای عملکرد مطلوب مغز ، انجام تمرینات ذهنی و داشتن رژیم غذایی سالم بسیار مهم است. این ماده مانند سایر اعضای بدن برای عملکرد صحیح به مواد مغذی ضروری احتیاج دارد.

هشت ماده مغذی مفید برای مغز

به همین مناسبت ، ما می خواهیم برخی از مواد مغذی را که می توانند به عملکرد بهتر و سلامت مغز کمک کنند ، با شما به اشتراک بگذاریم. با این حال ، در صورت وجود علائم بیماری یا ایجاد تغییرات فاحش در رژیم غذایی ، مشورت با یک متخصص ضروری است .

1- چربی های سالم

چربی های سالم

اسیدهای چرب امگا 3 نوعی چربی سالم است که برای مغز بسیار مفید است. این ماده مغذی برای عملکرد مناسب فرآیندهای شناختی ضروری است ، همانطور که در مطالعه 2002 که توسط Asociación Interciencia de Venezuela منتشر شد .

در میان غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا 3 ، موارد زیر را مشاهده می کنیم:

ماهی سالمون.

ماهی تن.

بذر كتان

چیا دانه .

گردو

مواد مغذی مفید برای چربی

همچنین می توانید بخوانید: گردو و 10 خاصیت باورنکردنی آن

2- آنتی اکسیدان ها

آنتی اکسیدان ها

با افزایش سن ، آسیب اکسیداتیو افزایش یافته و باعث آسیب به اعضای مختلف بدن می شود. همانطور که کلینیک مایو در یکی از نشریات پزشکی خود توضیح داده است ، آنتی اکسیدان ها برای کند کردن عملکرد رادیکال های آزاد و جلوگیری از بسیاری از بیماری ها عمل می کنند.

در میان منابع غنی آنتی اکسیدان ها ، می توانید موارد زیر را پیدا کنید:

تمشک ها.

کلم بروکلی

هویج .

بلوبری

انار.

مرکبات

سیر.

گوجه فرنگیها.

انگور

غلات سبوس دار

3- پروتئین ها

پروتئین ها

مصرف پروتئین میزان مهمی از اسیدهای آمینه برای سنتز انتقال دهنده های عصبی در مغز فراهم می کند. بنابراین ، پروتئین ها مواد مغذی اصلی برای عملکرد مناسب مغز هستند ، و این در مطالعه کمیته تحقیقات تغذیه نظامی موسسه پزشکی (ایالات متحده) تأیید می شود .

شما می توانید پروتئین را از طریق:

محصولات لبنی.

تخم مرغ .

ماهی و صدف.

گوشت

سویا

4- آب

قسمت اعظم بدن انسان از آب تشکیل شده و مغز نیز از این قاعده مستثنی نیست. از نظر علمی ثابت شده است که حتی کمترین کم آبی بدن می تواند بر توانایی شناختی ، تمرکز تأثیر بگذارد و در واقع حافظه را به خطر بیندازد. مجله انگلیسی تغذیه در ارتباط آب به مغز در یک لمس مطالعه 2014 .

5- ویتامین ها و مواد معدنی ، مواد مغذی ضروری

ویتامین ها و مواد معدنی مواد مغذی ضروری برای عملکرد صحیح بدن هستند. هنگامی که فردی به نوعی از کمبود این مواد مغذی رنج می برد ، تغییرات عصبی می تواند ظاهر شود.

یک نشریه پزشکی تخصصی از دانشکده پزشکی هاروارد اظهار داشت که ، علیرغم این واقعیت که بسیاری از فواید ویتامین ها برای سلامت مغز اثبات نشده است – یکی از مواردی که بیشترین شواهد را جمع آوری می کند ویتامین E است – اما کمبود ویتامین های موجود در گروه B ممکن است در ظاهر بیماری های شناختی تأثیر بگذارد .

اگرچه می توان اینها را به عنوان مکمل مصرف کرد ، ایده آل این است که از طریق غذا ، مصرف میوه ها ، سبزیجات و غلات انجام شود. در صورت بروز علائم کمبود ویتامین یا مواد مغذی دیگر ، توصیه می شود با پزشک خود مشورت کنید. بیمار نباید خود به تنهایی مکمل مصرف کند .

ویتامین ها و مواد معدنی

6- قهوه

مصرف قهوه برای سلامت مغز مفید است ، زیرا این ماده غذایی حاوی مقدار قابل توجهی آنتی اکسیدان و ترکیبات فعال زیستی است که می تواند از آسیب به مغز جلوگیری کند . مطالعه ای در مجله بیماری آلزایمر این خصوصیات را تأیید می کند.

7- غلات کامل

غلات سبوس دار حاوی اسیدفولیک و ویتامین B6 هستند که کمبود آنها می تواند برای مغز مضر باشد ، همانطور که مطالعات ذکر شده در بالا ادعا می کند. می توانید از طریق گندم ، جو ، برنج ، ذرت ، جو دوسر ، چاودار ، کینوا ، گندم سیاه ، سورگوم یا ارزن ، مصرف غلات کامل را افزایش دهید .

طبق مطالعه ای که در دانشکده پزشکی Wake Forest – کارولینای شمالی ، ایالات متحده انجام شده است – مصرف غلات کامل برای سلامت مغز مفید است ، زیرا می تواند خطر ابتلا به سکته مغزی را کاهش دهد.

8- روی

طبق مطالعه ای که در سال 2005 در Progress in Neurobiology منتشر شد ، روی در حفظ سلامت مغز عملکردهای مختلفی دارد . منابع اصلی روی گوشت ها – قرمز ، بره ، مرغ یا ماهی – گردو ، غلات کامل ، و لوبیای لیما است.

مواد مغذی برای مغز: نتیجه گیری

همانطور که قبلاً توصیه کردیم ، همه علائم مربوط به یک بیماری احتمالی باید توسط پزشک درمان شود. همچنین ، اگر قصد تغییر در رژیم غذایی خود را دارید ، سعی کنید تحت نظارت یک متخصص تغذیه باشید.

با گفتن این موارد ، می توانید غذاهایی که حاوی این مواد مغذی هستند را در رژیم غذایی خود بگنجانید. همه برای سلامت مغز مفید هستند ، بنابراین از آنها استفاده کنید!

همچنین می توانید بخوانید: با هفت مواد غذایی که دارای کالری منفی هستند آشنا شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *