هشت ماده غذایی که اگر به صورت خام مصرف شوند سالم تر هستند

هشت ماده غذایی که اگر به صورت خام مصرف شوند سالم تر هستند

هشت ماده غذایی که اگر به صورت خام مصرف شوند سالم تر هستند

اگرچه در مورد گوجه فرنگی ، لیکوپن در صورت پخته شدن افزایش می یابد ، اما حقیقت این است که در غذاهای دیگر بسیاری از خواص آن از بین می رود ، بنابراین توصیه می شود ماده های غذایی را که در این مقاله با آن آشنا می شوید به صورت خام مصرف کنید

طی قرن ها ، روش های پخت و پز و تهیه غذا به ما این امکان را داده است که از غذاهای متنوع و پر از خواص غذایی برای بدن خود لذت ببریم.

پخت ، بخارپز کردن یا دم کشیدن از جمله تکنیک های سالم برای به حداکثر رساندن فواید برخی از غذاهایی است که به پخت و پز نیاز دارند.

با این حال ، محصولات خاصی وجود دارد که برعکس ، اگر در حالت 100٪ طبیعی مصرف شوند ، می توانند بسیار مقوی تر باشند.

در حالی که برخی بهبود عطر و طعم خود را زمانی که آنها تحت یک فرایند پخت و پز، برخی از آنها شده است یافت به ارائه ویتامین و موادمعدنی بیشتری زمانی که خام خورده می شوند.

زیرا گرما و مواد افزودنی مورد استفاده در پخت و پز برخی از مواد مغذی ضروری آن را تجزیه کرده و از فواید سلامتی آن می کاهد .

به همین دلیل ، این بار لیستی از 8 ماده غذایی تهیه کرده ایم که در صورت عدم آماده سازی می توانند بیشترین سود را داشته باشند.

آنها را بشناسید!

غذاهایی که در صورت خام خوردن سالم ترند:

1- چغندر

چغندر به عنوان یکی از سبزیجات با بیشترین محتوای قندهای طبیعی و مواد مغذی ضروری که برای سلامتی مفید است شناخته می شود.

مقادیر زیادی از:

ویتامین ها (A ، B و C)

مواد معدنی (پتاسیم ، منیزیم ، آهن)

فیبر

علاوه بر این ، مصرف منظم آن باعث فعالیت سیستم ایمنی بدن ، گردش خون و سایر عملکردهای مهم برای سلامت جسمی و روانی می شود.

دلیل توصیه نشدن پخت و پز این است که این فرآیند باعث می شود تا 25٪ اسید فولیک ، ترکیبی مفید برای سلامت مغز ، از دست دهید.

2- کلم بروکلی

کلم بروکلی یکی از غذاهایی است که دارای بالاترین مقدار ویتامین C ، کلسیم ، پتاسیم و سایر مواد مغذی ضروری است که طیف گسترده ای از فواید را برای بدن فراهم می کند.

مقدار قابل توجهی سولفورافان ، ترکیبی که با کاهش خطر سرطان و پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی و ایمنی همراه است ، فراهم می کند.

بر اساس تحقیق منتشر شده در مجله شیمی کشاورزی و مواد غذایی ، کسانی که آن را به صورت خام مصرف می کنند با سهولت بیشتری این ماده و ویتامین ها و مواد معدنی آن را جذب می کنند.

3- پیاز

پیاز حاوی یک ترکیب فعال به نام آلیسین است که پس از جذب ، از سرطان جلوگیری می کند ، اضطراب را کنترل می کند و سلامت قلب و عروق را بهبود می بخشد.

با این حال ، هنگامی که تحت یک فرآیند پخت و پز قرار می گیرید ، این ماده مغذی گیاهی سطح آن را کاهش می دهد و جذب آن در بدن دشوارتر است.

ایده آل این است که آنها را در سالادها و اسموتی ها اضافه کنید تا کاملا از مزایایی که هنگام خام خوردن فراهم می کند بهره مند شوید.

4- فلفل قرمز

این سبزی حاوی حداکثر سه برابر مقدار توصیه شده ویتامین C در روز است. علاوه بر این ، منبع خوبی از ویتامین B6 ، ویتامین E و منیزیم است.

پخت و پز برای مدت زمان کوتاه شیرینی و بسیاری از خواص آن را حفظ می کند. با این حال ، قرار دادن آن در معرض دمای بالا باعث می شود هم ویتامین C خود را از دست بدهد و هم بقیه ویژگی های غذایی را از دست بدهد.

5- آجیل

آجیل

اگرچه در مقایسه با سایر مواد غذایی کالری بیشتری تأمین می کنند ، اما آجیل منبع قابل توجهی از چربی های سالم ، پروتئین و آنتی اکسیدان ها است.

این مواد مغذی کلسترول بد خون ، مشکلات گردش خون و سایر اختلالات سیستم قلبی عروقی را کاهش می دهد.

با این حال ، ایده آل انتخاب خام است ، زیرا آنها ویتامین ها و مواد معدنی بیشتری تأمین می کنند و حاوی روغن تراریخته نیستند.

برخی از گزینه های خوشمزه عبارتند از:

بادام ها

آجیل بادام هندی

فندق

گردو

6- توت

افزودن توت خشک به غلات و حبوبات بسته بندی شده به روشی سالم برای خوردن میان وعده و صبحانه تبدیل شده است.

متأسفانه توت خشک دارای خواص تغذیه ای یکسانی نیست و در واقع فرآیندی که انجام می دهند میزان قند و کالری آنها را تا سه برابر افزایش می دهد .

از آنجا که کاملاً کم آب هستند ، فاقد ویتامین ها و مواد معدنی محلول در آب هستند که در حالت طبیعی خود تأمین می کنند.

7- نارگیل

این میوه خوشمزه به جای اینکه در بارها ، شیرینی ها و کیک ها به آن اضافه شود ، در حالت خام بسیار سالم تر است.

این روغن به دلیل روغن و آب سالم مشهور است ، دارای چربی های ضروری با زنجیره متوسط ​​است که از سلامت قلب و مغز پشتیبانی می کند.

فرآوری آن باعث می شود که قسمت مهمی از مواد مغذی ضروری خود را از دست بدهد و بنابراین بر فوایدی که برای بدن به همراه دارد تأثیر می گذارد.

8- سیر

سیر

مورد استفاده به عنوان صدها نمک و فلفل از آماده سازی، سیر آلیسین غنی و آنتی اکسیدان ها است که ارائه مزایای بسیاری به بدن است.

یک تحقیق نشان داد که مصرف روغن خطر ابتلا به سرطان ریه را کاهش می دهد.

همچنین ، هر فرآیند پخت و پز می تواند تا 90٪ از ویتامین ها و مواد معدنی آن را از بین ببرد.

آیا شما معمولاً این غذاها را می پزید؟ اکنون که دانستید میزان خام بودن آنها چقدر مفید است ، سعی کنید آنها را با دستورالعمل هایی که شامل تغییر در مواد مغذی آنها نیستند ، به رژیم خود اضافه کنید.

همچنین می توانید بخوانید: با هفت مواد غذایی که دارای کالری منفی هستند آشنا شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *