نوشیدنی های بعد ورزش که برای تقویت شما توصیه شده

نوشیدنی های بعد ورزش که برای تقویت شما توصیه شده

نوشیدنی های بعد ورزش که برای تقویت شما توصیه شده

بعد از ورزش ، ما باید غذا و نوشیدنی هایی را انتخاب کنیم که به ما امکان بازیابی و بازیابی قدرت را می دهد ، بدون اضافه کردن کالری اضافی.

نوشیدنی های بعد ورزش که برای تقویت شما توصیه شده

ورزش فوق العاده مربوط به هر انسانی است. این نه تنها به ما در قالب سازی بدن (تقویت عضلات و پوست) کمک می کند ، بلکه به طور کلی شرایط سالم بدن را نیز ترجیح می دهد. به همین ترتیب ، باید بدانیم که آنچه پس از تمرین انجام می دهیم نیز بر نتیجه تأثیر می گذارد.

برای بدست آوردن مزایای جسمی و روحی ، فعالیت بدنی حداقل سه بار در هفته توصیه می شود. و لازم است که آن را با یک رژیم غذایی متعادل همراه کنید .

با این حال ، بالاتر بردن بدن برای انجام هر فعالیتی نیاز به صرف انرژی قابل توجهی دارد. در این ترتیب ایده ها ، جستجوی نگهداری از طریق غذا عادلانه است.

غذا خوردن و ورزش
پس از ورزش توصیه می شود غذاهای خاصی مصرف کنید
در مورد غذا حرف زیادی برای گفتن نیست. از نظر اصولی ، این نقش اساسی را در تأمین انرژی به کل بدن بازی می کند ، به شرط آنکه مواد مغذی باشند . انسان به کربوهیدرات ها ، پروتئین ها و لیپیدها نیاز دارد که با سرعت متابولیسم بدن به کالری تبدیل می شوند.

این مواد مغذی بسته به میزان نیاز مورد نیاز بدن به ترتیب خاصی استفاده می شوند. اول ، کربوهیدرات ها سنتز می شوند ، در مرحله دوم پروتئین ها (با توجه به تلاش جسمی بیشترین نیاز به آنها) و در آخر چربی ها هستند.

نوشیدنی های بعد ورزش که برای تقویت شما توصیه شده

با توجه به موارد ذکر شده ، برخی از نوشیدنی ها وجود دارند که می توانند به ما کمک کنند تا علاوه بر بهبود جسمی بعد از تمرین ، هیپرتروفی عضلات را نیز تقویت کنیم.

این مزایا به نوع ورزش دیده و مواد مغذی خورده شده بستگی دارد. در این حالت ، این نوشیدنی ها سرشار از پروتئین و کربوهیدرات هستند. موارد زیر برخی از توصیه های بعد از تمرین بدنی است.

همچنین می توانید بخوانید: انتخاب بهترین زمان برای ورزش کردن

1- نوشیدنی بعد ورزش اسموتی موز

نوشیدنی بعد ورزش اسموتی موز

مواد لازم :

4 سفیده تخم مرغ
1 موز
1 ظرف ماست (بدون چربی)
یخ به مزه
آماده سازی
اول از همه ، ما باید سفیده ها را از تخم مرغ جدا کنیم . 
بعد ، موز را خرد کرده و در ظرف جداگانه ای با ماست قرار می دهیم.
سفیده ها را برای مدت زمان تقریبی 1 دقیقه در مایکروویو گرم می کنیم .
بعد از زمان مشخص شده ، آنها را به ظرف موز و ماست اضافه می کنیم.
همه مواد را در لیوان مخلوط کن اضافه می کنیم و تا زمانی که یک اسموتی خوشمزه و مغذی بدست آوریم فرآیند آن را انجام خواهیم داد.

2- نوشیدنی بعد ورزش میلک شیک و بلغور جو دوسر

نوشیدنی بعد ورزش میلک شیک و بلغور جو دوسر

مواد لازم : 
2 فنجان شیر کامل (ترجیحاً گاو) (500 میلی لیتر)
2 موز
5 قاشق غذاخوری جو دو سر (50 گرم)
6 سفیده تخم مرغ
آماده سازی
قبل از تهیه شیک ، سفیده ها را مانند دستور قبلی عصاره و بپزید.
در یک ظرف بزرگ شیر را اضافه می کنیم.
 موز خرد شده ، جو دوسر و سفیده را اضافه کنید. خوب مخلوط خواهیم شد.
بعد ، همه مواد را در مخلوط کن اضافه کنید و مخلوط کنید تا زمانی که یک نوشیدنی همگن و بدون توده بدست آوریم.

3- نوشیدنی بعد ورزش آب گیلاس

نوشیدنی بعد ورزش آب گیلاس

یکی از پیامدهای تمرین ورزشی بیش از حد التهاب است. این امر به دلیل تلاش صورت گرفته توسط هر قطعه از بدن رخ می دهد ، جایی که البته اندام های مختلفی از همان تعامل دارند.

بیشترین آسیب را عضلات و پوست می بینند. این ها به دلیل تجمع مایعات ، خونرسانی و پارگی میکروفیبریلار متورم می شوند که جای خود را به هایپرتروفی تدریجی می دهد.

بر اساس این فرآیند ، آب گیلاس به یک گزینه عالی برای مبارزه با تورم تبدیل می شود. به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی ، این میوه ها برای بعد از آموزش توصیه می شوند.

4- نوشیدنی بعد ورزش شیر شکلات

نوشیدنی بعد ورزش شیر شکلات

همانطور که قبلاً می دانیم ، نوشیدنی های حاوی شیر شکلات معمولاً مقدار زیادی کالری به بدن می رسانند. با این حال ، دوست دارید بدانید که این مواد ، اکثراً از کربوهیدرات ها و پروتئین ها تشکیل شده اند.

این مواد مغذی تا حد زیادی باعث بهبود عضلات پس از تمرین می شوند. حتی برخی از ورزشکاران ادعا می کنند که از نظر آبرسانی ، این حتی از آب نیز مناسبتر است. اما توصیه می شود قبل از مصرف آن به متخصص تغذیه مراجعه کنید .

به یاد داشته باشید که علاوه بر این نوشیدنی ها ، شما باید یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید و بدن خود را مجبور به تمرین بیش از حد سخت نکنید. اگر در مورد رژیم غذایی که باید دنبال کنید یا روال مناسب بدن خود شک دارید ، به یک متخصص تغذیه مراجعه کنید و به مربی خود اعتماد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *