میزان متابولیسم پایه چقدر است؟

میزان متابولیسم پایه چقدر است؟

میزان متابولیسم پایه چقدر است؟

به لطف محاسبه میزان متابولیسم پایه، ما می توانیم تخمین بزنیم که یک فرد در حالت استراحت چقدر کالری مصرف می کند. ادامه مطلب را بخوانید تا در مورد آن بیشتر بدانید.

میزان متابولیسم پایه چقدر است؟

نرخ متابولیسم پایه پارامتری است که برای تخمین مصرف انرژی استفاده می شود. به طور خاص، به انرژی لازم برای زنده نگه داشتن بدن، اما در حالت استراحت، با فعال شدن عملکردهای حیاتی اشاره دارد. با استفاده از یک فرمول بسیار ساده محاسبه می شود و در صورت اصلاح برای فعالیت بدنی می تواند نیازهای کالری را تقریبی برآورد کند.

حال نباید فکر کنیم که متابولیسم پایه یک روش دقیق است. . این دارای یک حاشیه خطا است، بنابراین برای تخمین زدن استفاده می شود. از آن می توان یک دستورالعمل غذایی پیشنهاد کرد که باید در رابطه با نتایج به دست آمده و مورد انتظار اصلاح شود.

همچنین می توانید بخوانید: اهمیت خوردن پروتئین را در صبحانه خود بیاموزید

چگونه میزان متابولیسم پایه را محاسبه کنیم؟

چگونه میزان متابولیسم پایه را محاسبه کنیم؟
چگونه میزان متابولیسم پایه را محاسبه کنیم؟

برای محاسبه میزان متابولیسم پایه، باید به فرمول هریس بندیکت متوسل شد. این به شما امکان می دهد بسته به سن، وزن و جنسیت فرد، نتیجه را به دست آورید.

با این حال، این فرمول از محفظه های بدن بی توجه است، بنابراین یک اشتباه بزرگ مرتکب شده است . به عنوان مثال، فردی با وزن 70 کیلو و 40 کیلو عضله، مانند فرد هم وزن با 45 کیلو عضله، مصرف نمی کند.

باید در نظر داشت که بافت های مختلف بدن دارای سطوح مختلف فعالیت و نیاز هستند. توده بدون چربی فعال ترین محفظه از نظر متابولیکی است که تأثیر زیادی بر مصرف انرژی روزانه دارد. به همین دلیل، برای کاهش وزن ، ابتدا پروتکل هیپرتروفی پیشنهاد می شود که اجازه می‌دهد کسری انرژی بعداً به حداکثر برسد.

آیا فقط به میزان متابولیسم پایه خود می رسید؟

تمرینات متابولیک برای سوزاندن کالری بیشتر توصیه می شود.
نرخ متابولیسم پایه یک پارامتر با محدودیت های بسیار است. این می تواند اطلاعاتی در مورد وضعیت فرد ارائه دهد، اما وقتی صحبت از مداخله از نظر رژیم غذایی می شود، دانستن سایر داده ها، مانند مصرف انرژی روزانه، مفیدتر خواهد بود .

برای انجام این کار، اصلاح با توجه به فعالیت بدنی ضروری خواهد بود. هزینه همه تمرینات یکسان نیست، این باید واضح باشد. چند مفصلی نیاز به انرژی بالاتر و همچنین فاصله شدت بالایی دارند. به همین دلیل، بر اساس مطالعه‌ای که توسط مجله پزشکی ورزشی بریتانیا منتشر شده، نشان داده شده است که اینها برای بهبود کاهش وزن کارآمدترین هستند .

با این حال، همانطور که در مطالعه ای که در مجله JPMA منتشر شده است ، ورزش در هر یک از روش های آن می تواند تأثیر مثبتی بر میزان متابولیسم پایه داشته باشد. به همین دلیل، ترویج فعالیت بدنی مهم است، زیرا این امر ترکیب بدن را به طور کلی بهبود می بخشد.

به هر حال، هنگامی که این پارامتر شناخته شد، لازم است یک درمان رژیم غذایی مناسب برای کاهش یا افزایش وزن موثر پیشنهاد شود. در هر یک از این 2 موقعیت، ایجاد اختلاف بیشتر از 400 کالری توصیه نمی شود ، چه به صورت مازاد و چه به طور پیش فرض . در حالت مخالف، پارامترهای فیزیولوژیکی خاصی می توانند تغییر کنند.

واحدهای میزان متابولیسم پایه

جنبه دیگری که باید در نظر داشت این است که میزان متابولیسم پایه همیشه بر حسب کیلو کالری در روز بیان می شود. بر اساس این اندازه گیری می توان محاسبات را از روش های غیرمستقیم دیگر مانند کالریمتری ایجاد کرد. برای سوزاندن 1 کیلو کالری، 208 06 میلی لیتر اکسیژن مورد نیاز است.

آیا دانستن میزان متابولیسم پایه مهم است؟

آیا دانستن میزان متابولیسم پایه مهم است؟
آیا دانستن میزان متابولیسم پایه مهم است؟

محاسبه میزان متابولیسم پایه برای دستیابی به یک درمان رژیم غذایی موفق ضروری نیست. صرفاً ترویج عادات سبک زندگی سالم وضعیت ترکیب بدن را بهبود می بخشد . فقط اولویت دادن به مصرف غذای تازه و تمرین بدنی به طور منظم نتایج باورنکردنی را تجربه خواهد کرد.

جریان ها در روش متغیر پیوسته با توجه به بارهای خارجی تغییر می کنند.
در هر صورت، زمانی که قرار است به خوبی بچرخد، این داده می تواند مزایای خاصی را ارائه دهد. به عنوان مثال می توان ورزشکاران را نام برد که در این صورت تنظیم کالری و درشت مغذی های مصرفی می تواند منجر به مزایای عملکرد شود.

نرخ متابولیسم پایه، داده ای با حاشیه خطا
همانطور که مشاهده کردید، میزان متابولیسم پایه داده ای است که دارای حاشیه خطای قابل توجهی است. به همین دلیل، محاسبه آن برای ادامه درمان رژیم غذایی ضروری نیست. این یک اندازه گیری است که می تواند با توجه به پارامترهای مختلف متفاوت باشد.

در نهایت، به خاطر داشته باشید که به جای وسواس در مورد داده های خاص، تمرکز بر بهبود عادات سبک زندگی در سطح کلی مهم است . به این ترتیب نه تنها وضعیت ترکیب بدن بهبود می یابد، بلکه در میان مدت کارایی بیشتری از بدن حاصل می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.