موهای زیبا با مصرف این 12 نوع میوه و سبزیجات

آیا می دانید که این 12 غذا موهای شما را زیباتر می کند؟

موهای زیبا با مصرف این 12 نوع میوه و سبزیجات

از جمله مواد طبیعی سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی برای سلامتی عمومی شما مفید هستند اما موهای شما را درخشنده تر و قوی تر می کند.

آیا می دانستید که می توانید موهای خود را با غذایی که می خورید زیباتر کنید؟

بسیار معمول است که موهای ما گاهی به نظر نمی رسد که به بهترین شکل ممکن باشد.

ممکن است خشک ، کسل کننده و آسیب دیده باشد. ممکن است فکر کنیم مشکل ناشی از  پوست سر  یا شامپوی ما است ، بنابراین تصمیم می گیریم آن را برش دهیم یا درمان های پر از هزاران ماده شیمیایی را اعمال کنیم.

چیزی که ما نمی دانیم این است که سلامت موهای ما از درون تامین می شود . به همین دلیل ، چیزی که ما مصرف می کنیم اغلب می تواند بر درخشش و قدرت آن تأثیر بگذارد.

حفظ یک رژیم غذایی سالم و متعادل برای سلامتی بدن به طور کلی بسیار مهم است  . با این حال ، غذاهای خاصی وجود دارد که مانند بهبود مو ، به بعضی مناطق کمک می کند.

اگر از خشکی  و آسیب به موهای خود رنج می  برید ، زمان آن رسیده است که رژیم غذایی خود را برای سالم تر تغییر دهید و شامل این غذاها باشید که به زیباتر شدن موهای شما کمک می کند.

همچنین می توانید بخوانید: بهترین غذاهای ممکن برای سلامت پوست شما

برای موهای زیبا چه غذاهایی باید مصرف کنید؟

غذاهای زیادی وجود دارند که به دلیل داشتن ویتامین و مواد معدنی آنها به محافظت و سلامت موهای ما کمک می کنند. از جمله آنها:

1- موز

موز

موهای خود را زیباتر کنید، موز برای موهای روغنی ایده آل است. به لطف محتوای بالای ویتامین B6 ،  تولید اضافی سبوم روی پوست سر را کاهش می دهند  .

2- خربزه

خربزه حاوی مقدار زیادی ویتامین B7 است که  به تحریک رشد مو کمک می کند. و همچنین خربزه ، همچنین می توانید این ویتامین را در ماست ، حبوبات و مرکبات پیدا کنید.

3- گوجه فرنگی

گوجه فرنگی

اگر موهای شما بسیار شکننده است و به راحتی از بین می رود ، شروع به خوردن گوجه فرنگی کنید. از آنجا که آنها حاوی مقادیر زیادی ویتامین B8 هستند ،  در جلوگیری و جلوگیری از ریزش مو شگفت آور هستند .

و همچنین گوجه فرنگی ، شما می توانید زرده تخم مرغ را نیز در رژیم غذایی خود قرار دهید ، زیرا همان عملکرد گوجه فرنگی را دارد.

4- ماهی

به طور کلی ماهی برای سلامتی مو بسیار مناسب است.

به لطف تعداد زیادی آنتی اکسیدان موجود در آن و مقدار بالای امگا 3 آن ، ماهی به جلوگیری از:

خشکی

ریزش مو

پیری زودرس پوست سر

5- مرغ

موهای ما از پروتئینی به نام کراتین تشکیل شده است و ما می توانیم با خوردن غذاهایی مانند مرغ ، تولید آن را افزایش دهیم.

6- آجیل

آجیل سرشار از روغنهایی است که به تولید الاستین کمک می  کند و باعث رشد موهای سالم  و قوی می شود.

7- پرتقال

پرتقال

پرتقال سرشار از ویتامین A است ، که به درخشش و رطوبت بیشتر موهای شما کمک می کند.

آنها همچنین حاوی مقدار زیادی ویتامین B هستند که  برای محافظت از مو  و پوست سر شما در برابر آفتاب بسیار مفید است. همچنین به تقویت موهای شما کمک می کند.

8- اسفناج

اسفناج حاوی آهن زیادی است ، که  به تقویت و تحریک گردش خون پوست سر کمک می کند و آن را سالم تر و قوی تر می کند. می توانید آن را در سالاد ، آب میوه و یا به روش های مختلف بخورید.

9- هویج

هویج و همچنین فواید شناخته شده آنها در حفظ سلامت چشم ، هویج برای مرطوب کردن موهای شما مناسب هستند.

به لطف محتوای بتاکاروتن و ویتامین C ، آنها باعث می شوند که موها سالم تر ، قوی تر و سریع تر رشد کنند .

10- تربچه

تربچه حاوی بسیاری از مواد معدنی و مقادیر زیادی ویتامین C است که  به تغذیه مو و درخشندگی آن کمک می کند.

11- آووکادو

آووکادو

علاوه بر خوشمزه بودن ، آووکادو از تعداد زیادی چربی خوب برای بدن ساخته شده است که  به مرطوب کردن رشته های مو کمک می کند  . همچنین به دلیل داشتن ویتامین E ، از مو در برابر آفتاب محافظت می کند.

12- جعفری

جعفری علاوه بر اینکه لمس نهایی مناسب برای هر ظرفی است ، بافت های پوستی را روی پوست سر سالم نگه می دارد و گردش خون را در رگ های خونی تقویت می کند.

علاوه بر فواید موهای ما ،  رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات به تغذیه بدن به طور کلی کمک می کند.

به یاد داشته باشید که این مواد را در غذای روزانه خود قرار دهید و خواهید دید که چگونه سلامت موهای شما روز به روز بهبود می یابد.

همچنین می توانید بخوانید: هشت عادت بد که بر سلامت مو تاثیر دارند

2 دنبال این می گردید “موهای زیبا با مصرف این 12 نوع میوه و سبزیجات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.