موقعیت هایی که باید از ورزش دوری کنید

 موقعیت هایی که باید از ورزش دوری کنید

 موقعیت هایی که باید از ورزش دوری کنید

ورزش برای بدن بسیار مفید است و بنابراین یک عادت روزانه ضروری است. با این حال ، شرایط خاصی وجود دارد که اجتناب از ورزش کردن بهترین تصمیم است

ورزش یک عادت مدرن نیست: فعالیت بدنی همیشه برای جوامع مهم بوده است.

از زمان های قدیم در یونان باستان ، برنامه های فعالیت بدنی انجام می شد. بازی ورزشی در اولویت سلامت قرار داشت ، ناگفته نماند که فرقه تصویر زیبایی شناختی راهی برای بیان قدرت است.

همچنین می توانید بخوانید: انتخاب بهترین زمان برای ورزش کردن

چرا باید ورزش کنید؟

ورزش عملکرد را در سطح قلب و عروق بهبود می بخشد ، زیرا تغییرات همودینامیک ، هورمونی ، عصبی و متابولیکی را فعال می کند. بنابراین عملکرد سیستم تنفسی را بهبود می بخشد. فعالیت بدنی تعادل را برای سلامتی شما به ارمغان می آورد.

ماندن در حرکات مانع از پوکی استخوان ، کمردرد و آسیب های ناشی از وضعیت بد بدن می شود. با این وجود ، شرکت در  ورزش ممکن است همیشه یک فعالیت سالم نباشد. بستگی به فرم و شرایط استفاده در آن بستگی دارد.

همچنین می توانید بخوانید: 5 دلیل برای اینکه هر روز پیاده روی کنید

چه زمانی باید از ورزش کردن خودداری کنید؟

واضح است که ورزش بیش از حد یا نادرست می تواند نتیجه مثبتی داشته باشد. به عنوان مثال ، افراد مبتلا به فشار خون بالا باید از ورزش بیش از حد خودداری کنند ، زیرا این می تواند وضعیت آنها را بدتر کند. با این حال ، شرایط خاصی نیز وجود دارد که اجتناب از ورزش بهترین گزینه است.

بعد از نداشتن خواب کافی

بعد از گذراندن یک شب با بی خوابی ، ممکن است بعضی اوقات باور داشته باشیم که فعالیت بدنی بهترین راه برای بیدار کردن خودمان است.

انجام یک روال ورزشی بعد از استراحت خوب استرس را افزایش می دهد. علاوه بر این ، در این سناریو سیستم ایمنی برای تلاش آماده نشده است ، بنابراین دفاع آن بدتر می شود.

ناگفته نماند که شما به دلیل کمبود انرژی باعث فشار عضلات خواهید شد و این باعث افزایش خطر صدمه می شود. شما عضلات خود را کر می کنید زیرا  نمی توانید به همان روشی حرکت کنید که انگار شب قبل استراحت کرده اید.

با این حال ، اگر شب گذشته خوب نخوابیدید و نمی خواهید روال ورزش خود را رها کنید ، همیشه می توانید پیاده روی ، آهسته دویدن یا نیمی از کارهایی را که معمولاً انجام می دهید ، انجام دهید.

بعد از آسیب دیدگی

بعد از آسیب دیدگی

برای ورزشکاران بسیار شایع است که در حین انجام ورزش دچار آسیب دیدگی شوند . برخی از دلایل اصلی عبارتند از:

درست حرکت نمی کند

گرم شدن صحیح نیست

آموزش بیش از حد معمول

پوشیدن کفش نامناسب

عدم محافظت

انواع جراحات

در بین بیشترین صدمات در ورزشکاران موارد زیر است:

تروما حاد.  این شامل شکستگی ، برآمدگی ، بریدگی و غیره است. آنها می توانند در اثر ضربات یا فشار بیش از حد ایجاد شوند.

صدمات اضافی  مانند شکستگی در اثر استفاده بیش از حد یا التهاب تاندون ها را اضافه می کند. آنها بعد از انجام یک روال تکراری توسعه می یابند.

علائم

برخی از شایع ترین علائم در صورت آسیب دیدگی عبارتند از:

درد شدید یا لمس دردناک

سفتی و التهاب

بی حرکتی

شکستگی یا شکستگی

اگر هر یک از این علائم را دارید ، باید از ورزش کردن خودداری کنید.

با این وجود ، لازم است که به پزشک مراجعه کنید. پس از آن ، شما باید مربی خود را در مورد آسیب و درمان خود آگاه کنید و سپس به تدریج تمرینات درمانی را شروع کنید.

توصیه هایی هنگام ورزش

توصیه هایی هنگام ورزش

خود را به یک متخصص ورزشی معتبر بسپارید تا هرگونه فعالیت بدنی خواستار را انجام دهد.

به تکنیک توجه کنید و روی قدرت تمرکز نکنید ، زیرا در صورت نادرست انجام دادن وزن زیاد ، بی فایده است.

سازگار باشید و از اضافه بار خود پرهیز کنید ، زیرا مقدار زیاد ورزش در مدت زمان کوتاه نتیجه ای را به شما نمی دهد که می توانید بعد از مدتی بدست آورید.

دست گرمی بازی کردن. کشش قبل از شروع هرگونه فعالیت بدنی برای جلوگیری از آسیب دیدگی و بهبود عملکرد بسیار مهم است.

اگر می خواهید وزن کم کنید با یک روال هوازی شروع کنید . با این حال ، بلند کردن وزنه ها نیز مهم است زیرا ماهیچه های شما را تقویت می کند.

رژیم متعادل  و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی را حفظ کنید.

مقدار زیادی آب بنوشید زیرا این تنها راه بهبودی از فشارهای جسمی است. نوشیدن آب قبل ، حین و بعد از ورزش ضروری است.

1 دنبال این می گردید “موقعیت هایی که باید از ورزش دوری کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.