موارد عجیب کشور پرتقال که شما را شگفت زده می کند

موارد عجیب کشور پرتقال که شما را شگفت زده می کند

موارد عجیب کشور پرتقال که شما را شگفت زده می کند

پرتغال یک کشور اروپایی است که می داند چگونه زمان شکوه و نفوذ خود را در جهان داشته باشد. اینها برخی از جذاب ترین کنجکاوی های آن هستند.

همچنین می توانید بخوانید: راه حل هایی برای داشتن اینترنت در سایر کشورها

موارد عجیب کشور پرتقال که شما را شگفت زده می کند

هر کشوری ویژگی های خاص خود را دارد و با شناختن آنها هویت آن را بیشتر می شناسید. از شما دعوت می کنیم تا با موارد عجیب کشور پرتغال آشنا شوید که این کشور را به کشوری منحصر به فرد تبدیل کرده است.

پرتغال: “Portus-Galliae” یا “Portus-Cale”
تاریخ این کشور به هزاران سال پیش برمی گردد ، بنابراین می توانید تأثیرات تمدن فنیقی و امپراتوری روم را که نامی را که امروزه می شناسیم به آن داده اند ، مشاهده کنید.

زیبایی پرتغال در چشم اندازها ، فرهنگ و مردم آن است ، اما موارد دیگری نیز وجود دارد: داستانها و حقایقی که شما نمی دانستید و می تواند به شما در توضیح برخی موارد در مورد این مکان زیبا کمک کند . برخی از نکات برجسته در اینجا وجود دارد:

فتوحات و متعلقات
کاشی های معروف پرتغالی از اشغال مسلمانان به ارث رسیده است
اگرچه کاشی ها میراثی از اشغال عرب ها هستند ، پرتغال از آنها به روشی منحصر به فرد استفاده کرد که آنها را بخشی از فرهنگ خود کرد.
استان یا شهرستان پرتغال بخشی از پادشاهی آستوریاس ، گالیسیا و لئون بود . تنها در سال 1139 بود که پادشاهی پرتغال متولد شد و اولین پادشاه آن آلفونسو اول بود.

این سرزمین تقریباً 400 سال تحت اشغال اعراب بود که در آن فرهنگ مسلمانان به ویژه در لیسبون مستقر شد ، که توسط مورها الشبونا نامیده می شد. کاشی های معروف پرتغالی از آن دوران به ارث رسیده است.

یک کشور ، سه پایتخت
اولین پایتخت پادشاهی پرتغال کویمبرا بود ، اگرچه در سال 1255 دادگاه به لیسبون نقل مکان کرد ، که از آن به بعد “پایتخت رسما” بود ، زیرا هیچ سندی وجود ندارد که آن را به طور رسمی تعیین کند.

حتی باورنکردنی این است که ریودوژانیرو پایتخت کشور از سال 1807 تا 1821 بود ، هنگامی که کل دربار پرتغال به برزیل منتقل شد ، به ریاست ملکه ماریا اول و شاهزاده جانشین ششم.

پرتغالی ها ماجراجویان بزرگ دریا

پرتغالی ها ماجراجویان بزرگ دریا
پرتغالی ها ماجراجویان بزرگ دریا

در طول قرن های 15 و 16 ، کشتی های پرتغالی در سراسر جهان قایقرانی و تجارت می کردند ، به ویژه پس از اینکه فردیناند ماژلان اولین دور زدن زمین را انجام داد و واسکو دا گاما مسیر هند را کشف کرد. دو ملوان پرتغالی که دنیا را برای همیشه تغییر دادند.

چای 
بدون پرتغالی ، احتمالاً این عبارت معروف انگلیسی وجود نداشت . پرتغال مستعمره خود را در تاسیس ماکائو ، در جنوب شرقی چین، حدود 1500، و از ساخته شده است یک شبکه تجاری گسترده در خارج از کشور وجود دارد که به ارمغان آورد محصولات سنتی آسیایی مانند چای ( چا ، به زبان پرتغالی) و پرسلن به اروپا .

به همین دلیل ، در دادگاه های پرتغالی ، خوردن چای بعد از ظهر در فنجان های چینی زیبا یک رسم عالی بود و وقتی در سال 1662 ، کاتالینا د براگانسا با چارلز دوم انگلیس ازدواج کرد ، آن را با خود برد.

مراسم چای در بین اشراف و بعداً در بین مردم انگلیس رواج پیدا کرد و به یکی از سنت هایی تبدیل شد که بیشتر مردم انگلیس را مشخص می کند.

برده داری
یکی از جالب ترین کنجکاوی ها این است که پرتغال اولین کشور اروپایی بود که برده دریافت کرد. با این حال ، این اولین کشور استعماری بود که برده داری را در 1761 لغو کرد .

یکی از طولانی ترین دیکتاتوری های جهان
اگرچه به نظر می رسد بسیار دور است ، در قرن گذشته ، پرتغال از 1926 تا 1974 یک دولت عملا داشت ، با دو دیکتاتور در قدرت: آنتونیو د اولیویرا سالازار (1926 – 1968) و مارسلو کائتانو در 25 آوریل 1974 توسط تظاهرات سرنگون شد. محبوب انقلاب گل میخک یا به زبان پرتغالی 

لیسبون ، شهری باستانی و قدرتمند
لیسبون یکی از قدیمی ترین پایتخت های اروپا است و حتی 4 قرن از رم قدیمی تر است . این مرکز یک امپراتوری قدرتمند بود که فتح خود را در تمام قاره ها گسترش داد.

دو کتابفروشی افسانه ای
در منطقه چیادو ، در لیسبون ، کتابفروشی برتراند قرار دارد که در سال 2016 توسط کتاب رکوردهای گینس به عنوان قدیمی ترین کتابفروشی جهان که هنوز در حال کار است اعلام شد . این در سال 1732 تاسیس شد و از 1773 در Rua Garrett 73 فعالیت می کند . امروزه شعبه ، انتشارات و فروشگاه آنلاین دارد.

اما در Escadinhas de São Cristóvão 18 ، در لیسبون ، کتابفروشی Simao وجود دارد ، کوچکترین کتابفروشی جهان با تنها 4 متر مربع و بیش از 2000 کتاب برای فروش.

مالیخولیای مد ها
Fado یک آهنگ محبوب است که در محله های لیسبون در اواسط قرن نوزدهم متولد شد . ملودی های فادو برای بیان احساس نوستالژی ، مالیخولیا و سرخوردگی ، در آهنگی همراه با گیتار پرتغالی استفاده می شود.

«فادو نه شاد است و نه ناراحت […] روح پرتغالی را در زمانی که وجود نداشت شکل داد و همه چیز را بدون داشتن قدرت برای آرزوی آن […] فادو خستگی روح قوی است ، نگاه تحقیرآمیز پرتغال به … خدایی که به او ایمان داشت و نیز آن را رها کرد. فرناندو پسوآ. نویسنده پرتغالی

فضاهای کنجکاوی پرتغال
رابطه با شرق دور آنقدر نزدیک بود که بسیاری از آداب و رسوم پرتغالی به آنجا نقل مکان کردند ، مانند سرخ کردن ماهی ، یک تکنیک پخت و پز در ژاپن که امروزه ما آن را تمپورا می شناسیم .

پرتغالی ها pastéis de Belem را اختراع کردند ، شراب خوشمزه پورت و سس تند پیری پیر را ایجاد کردند که در مستعمرات آفریقا محبوب شد و سپس در سراسر جهان پخش شد.

دومین پل طولانی اروپا
12 عجایب پرتغال که آن را به کشوری منحصر به فرد تبدیل کرده است
به مدت 20 سال ، پل واسکو دا گاما بر روی رودخانه تاگوس ، در منطقه لیسبون بزرگ ، پرتغال ، طولانی ترین پل در اروپا بود.
تا سال 2018 که پل 19 کیلومتری کریمه افتتاح شد ، این رکورد در اختیار پرتغال با پل واسکو دا گاما بر روی رودخانه تاگوس بود . این سازه در سال 1998 افتتاح شد و 17.2 کیلومتر طول و حداکثر ارتفاع آن 420 متر است.

بلندترین امواج جهان
نازاره به دلیل موج های عظیم خود یکی از مورد توجه ترین موج سواران از سراسر جهان است. در اینجا ، به لطف پدیده ای در بستر دریا به نام Cañon de Nazaré ، امواج با ارتفاع بیش از 20 متر به ویژه در Praia do Norte ثبت شده است .

متخصصان ورزشی مانند گرت مک نامارا از هاوایی ، کارلوس بورل برزیلی ، مایا گابیرا و رودریگو کوکسا با موج نازاره روبرو شده اند ، اگرچه این رکورد در اختیار موج سوار پرتغالی هوگو وو است ، که در موج غول پیکر 35 متری در سال 2018 موج سواری کرد . وارد کتاب رکوردهای گینس شد.

کنجکاوی های پرتغال
پرتغال کشوری پر از شگفتی است . نه تنها می توانید بلندترین موج های جهان را بیابید ، بلکه می توانید دومین پل طولانی اروپا و قدیمی ترین کتابفروشی که هنوز در حال کار است را تحسین کنید.

آیا ما شما را با این کنجکاوی های پرتغال قانع نکرده ایم؟ خوب ، اگر به شما بگوییم که این قوم نیز پیشگام رسم رایج چای ساعت پنج بود ، نظر شما چیست؟ مطمئناً ما موفق شده ایم که شما را به عنوان مقصد بعدی خود در نظر بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *