مواد غذایی ظاهرا سالم که برای سلامتی شما مضر است را بشناسید

مواد غذایی ظاهرا سالم که برای سلامتی شما مضر است را بشناسید

مواد غذایی ظاهرا سالم که برای سلامتی شما مضر است را بشناسید

برای دانستن ترکیب و محتوای آنها در قندها و چربی های ترانس ، رعایت برچسب غذایی از مواد غذایی ضروری است.

آیا تصمیم گرفته اید که شیوه زندگی مناسب تری برای سلامتی و سلامتی خود اتخاذ کنید؟ در این صورت ، شما باید  مواد غذایی را که فکر می کنید سالم هستند ، بدانید اما در واقع این گونه نیستند.

دلیل این که اغلب این اتفاق می افتد به دلیل اطلاعات غلط یا استراتژی های تبلیغاتی و بازاریابی است . بنابراین ، این غذاها می توانند دلیلی باشند که شما نتایج مورد نظر خود را در زمان مناسب نمی بینید.

در حال حاضر ، چندین ماده غذایی وجود دارد که بسته بندی آنها بسیار گمراه کننده است ، زیرا نشان می دهد “طبیعی” یا “کم کالری” هستند. آیا می دانید چگونه آنها را به خوبی تشخیص دهید یا هنوز هزینه کمی برای شما دارد؟ در صورت بروز مورد دوم ، نگران نباشید ، در زیر با ارائه لیستی از غذاهایی که فکر می کنید سالم هستند و نیستند ، به شما کمک خواهیم کرد .

1- سالاد های آماده شده

سالادهای کیسه ای که می توانید از سوپرمارکت ها بخرید یکی از آن غذاهایی است که فکر می کنید سالم است اما در واقع اینگونه نیست.

اگرچه اینها غذاهای گیاهی هستند ، اما بعضی اوقات کیفیت پایین دارند. در علاوه بر این، آن است که مشترک برای این سالاد که برای چند هفته منجمد شده است. این بدان معنی است که آنها به همان اندازه تازه نیستند که روی برچسب آنها نشان داده شده است.

به نظر می رسد که موارد بالا کافی نیست ، بیشتر این سالادها با سس ها ، شیرین کننده ها و مواد نگهدارنده با سدیم بالا ارائه می شوند. طبق مطالعات منتشر شده در سال 2016 ، در بسیاری از موارد ، این سس ها حاوی مقادیر زیادی قند نیز هستند که می توانند برای بدن شما مضر باشند .

بنابراین،و یا بهتر است که شما خودتان سالاد خانه خود را آماده با محصول تازه و خانگی vinaigrettes، ترجیحا بدون سس مایونز.

2- اسموتی های تجاری

اسموتی های تجاری

همه اسموتی برابر نیستند و گاهی اوقات غذاهای سالم محسوب می شوند. بنابراین، این واقعیت است که دارای برچسب مخلوط تناسب اندام نمی لزوما به این معنی که آنها سالم هستند.

این نوع اسموتی ها تجاری معمولاً حاوی موارد زیر هستند:

شکر تصفیه شده.

چربی ترانس

مواد نگهدارنده

کالری اضافی غیرضروری.

بهتر است به جای ترجیح دادن نوشیدن اغلب اسموتی های تجاری ، دستورالعمل های خود را در خانه تهیه کنید. به این ترتیب حتماً از میوه ها و سبزیجات تازه و فصلی استفاده می کنید. علاوه بر این ، شما همیشه بخش ها را کنترل می کنید و از افزودنی های شیمیایی که به شما آسیب می رسانند خودداری می کنید.

فراموش نکنید که میوه کامل را فقط در آب مخلوط کن بریزید. به این ترتیب شما عرضه صحیح فیبر را تضمین خواهید کرد. از طرف دیگر ، راحت است که گزینه های تجاری را برای لحظات خاص ترک کنید.

همچنین می توانید بخوانید: پنج اسموتی همراه با موز و توت فرنگی برای صبحانه

3- آجیل مخلوط شده

مطمئناً بیش از یک بار آن دسته از مخلوط های مغزهایی را که در سوپرمارکت ها یا فروشگاه های سلف سرویس وجود دارد خریداری کرده اید زیرا آنها غذاهایی هستند که فکر می کنید سالم هستند (اما اینگونه نیستند)

اگر این مغزهای مخلوط شده را به مقدار زیاد خریداری می کنید ، باید بدانید که این میوه ها معمولاً حاوی موارد زیر هستند:

نمک اضافی

دانه های پوسته

سولفیت هایی که به عنوان مواد نگهدارنده عمل می کنند.

گاهی شکر.

اگر بین این وعده ها واقعاً هوس این میوه ها یا چیزهایی برای میان وعده می کنید ، آجیل کامل ، بدون سوخاری و نمک را انتخاب کنید.

4- گرانولا یا میله های انرژی

بسیاری از گرانولا های تجاری و میله های انرژی دارای شربت ذرت با فروکتوز بالا ، شکر تصفیه شده ، چربی های اشباع و ترانس به عنوان مواد تشکیل دهنده هستند .

بر اساس مقاله منتشر شده در ژورنال BMJ ، مصرف نوع دوم چربی با بدتر شدن سلامت قلب و عروق ارتباط دارد . به همین دلیل لازم است مصرف آن به حداقل برسد. خوشبختانه ، این یک نوع نادر لیپید در محصولات تازه است.

5- محصولات بدون چربی ، سایر غذاهایی که فکر می کنید سالم هستند

غذاهای فرآوری شده بدون چربی ، کاهش وزن مورد نظر شما را تضمین نمی کنند. در حقیقت ، چربی های سالم احساس سیری را ایجاد می کنند.

با این حال ، باید بسیار مراقب غذاهایی باشید که به عنوان “بدون چربی” تبلیغ می شوند ، زیرا ممکن است کالری خالی تأمین کنند . علاوه بر این ، به دفعات زیاد است که آنها برای حفظ خواص ارگانولپتیک خود ، مقدار قند خود را افزایش می دهند.

بهترین کار خوردن حداقل 80٪ غذای خودساخته یا ارگانیک است .

6- نوشیدنی های “سالم”

نوشیدنی های رژیمی یا هر نوع ماده مشابه دیگر باید از لیست غذاهایی که ظاهراً سالم هستند حذف شود. و آیا این معجون های شیمیایی چیزی بهتر از داشتن یک لیوان نوشابه نیست .

در عوض ، آب نارگیل بنوشید یا فقط مقداری آب با طعم میوه درست کنید.

7- نان سبوس دار

نان گندم کامل محصولی است که باید در حد متوسط ​​مصرف شود.

برچسب نان سبوس دار باید با دقت خوانده شود.

این یکی دیگر از غذاهایی است که فکر می کنید سالم است اما نیست. برچسب این نان ها معمولاً حاکی از سالم بودن آنهاست و می توانید روزانه آنها را بخورید. با این حال واقعیت این است که خوردن این نان ها همان خوردن نان سفید معمولی است.

بسیاری از نان هایی که برچسب آنها با عبارت “چند دانه” یا “گندم” است ، به طور کلی با دانه های تصفیه شده تهیه می شوند. به همین دلیل ، شما از نظر تغذیه ای کامل غلات کامل بهره مند نخواهید شد.

اطمینان حاصل کنید که همیشه مواد اولیه را بخوانید ، یا بهتر از آن ، نان خود را با آرد بدون گلوتن تهیه کنید .

گول ظاهرها را نخورید

این صنعت به طور معمول محصولات با کیفیت پایین غذایی را تحت بسته بندی و شعارهای جذاب استتار می کند. گول بازاریابی را نخورید و به برچسب Nutrition Facts مراجعه کنید.

به این ترتیب می توانید محصولی را که قصد دارید خریداری کنید در واقع شامل شود. این کار انتخاب بین غذاهای سالم و غذاهایی که فقط باید به موقع مصرف شوند را برای شما بسیار آسان می کند.

همچنین می توانید بخوانید: تقویت دندان های شما با 9 مواد غذایی سالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *