مراقبت های آرایشی در فصل زمستان را بیاموزید

مراقبت های آرایشی در فصل زمستان را بیاموزید

مراقبت های آرایشی در فصل زمستان را بیاموزید
فصل زمستان موجب عواقبی از جمله خشکی و قرمزی پوست می شود. بنابراین ، ضروری است که شما برخی نکات برای مقابله با سرما را بدانید. آنها را کشف کنید!

مراقبت های آرایشی در فصل زمستان را بیاموزید

مراقبت های آرایشی و بهداشتی برای مقابله با سرما ضروری است ، زیرا فصل زمستان شامل دمای بسیار کمی است که بر درخشندگی و آبرسانی پوست تأثیر می گذارد. به همین دلیل ، معمول است که مردم درک می کنند که مناطق مختلف بدن آنها ، به ویژه در معرض بیشتر ، قرمز ، خشک و حتی ترک می شوند.

از این نظر ، داشتن محصولات لازم برای مراقبت صحیح از مناطق آسیب دیده ضروری است. علاوه بر این ، راحت است که بدانید چگونه یک برنامه روزمره را انجام دهید تا اثرات پوستی ناشی از سرما را کاهش دهد. آیا می خواهید در مورد آن بیشتر بدانید؟ به خواندن ادامه دهید!

مراقبت های آرایشی برای استفاده در فصل زمستان

به گفته دکتر الیا رو ، متعلق به آکادمی پوست و ونرولوژی اسپانیا (AEDV) ، “سرمای زمستان باعث ایجاد انقباض عروقی می شود تا اتلاف گرما به بیرون را به حداقل برساند . ” این بدان معنی است که بدن برای تنظیم دمای خود واکنش خاصی ایجاد می کند.

در نتیجه ، گردش خون کاهش می یابد و اکسیژن کمتری دریافت می کند ، که باعث ایجاد مشکلاتی مانند قرمزی ، خشکی و غیره می شود. بنابراین ، لازم است برخی اقدامات برای کاهش چنین مشکلات پوستی انجام شود.

آبرسانی به پوست ضروری است
یکی از اصلی ترین مراقبت های آرایشی در هنگام سرما ، آبرسانی است. خشکی که به درجه حرارت پایین رخ می دهد به دلیل باعث می شود پوست نگاه کسل کننده و آب. برای حمله به این موضوع ، بهترین راه حل استفاده از محصولات مرطوب کننده چند بار در روز است.

به گفته دکتر لورا باگازگویتیا ، نویسنده کتاب ” آنچه علم درباره مراقبت از پوست می گوید ” ، استفاده از مرطوب کننده برای مرطوب سازی پوست و بدن ضروری است. در مورد لب ها ، باید از مرهم لب استفاده شود تا از تحریک لب ها جلوگیری شود.

استفاده از محصولات مرطوب کننده یکی از اقدامات اصلی در هنگام مراقبت از پوست در زمستان است.
برای مقابله با سرما از لباس های مخصوص استفاده کنید
دمای پایین که در زمستان وجود دارد می تواند باعث اختلالاتی مانند رینود شود ، بیماری که باعث تنگی رگ های خونی می شود. در نتیجه ممکن است فرد احساس سرما و بی حسی انگشتان پا و انگشتان خود کند.

از این رو اهمیت پوشیدن لباس هایی که برای سرما طراحی شده اند اهمیت دارد. علاوه بر این ، توصیه می شود یک لایه محافظ دیگر با لوازم جانبی مانند موارد زیر قرار دهید:

مانتو
کلاه
دستکش
جوراب های ضخیم
استفاده از سیستم های گرمایشی را محدود کنید
پوست از تمام تغییرات ناگهانی دما رنج می برد. بنابراین ، گرمایش اغلب احساس خشکی را بدتر می کند. این امر به ویژه هنگام استفاده از سیستم های گرمایش هوا اتفاق می افتد .

بنابراین ، اگر می خواهید از بدن خود محافظت کنید و از سوختگی یا خشکی جلوگیری کنید ، لازم است حضور و کیفیت هوایی را که در فضای خصوصی خود قرار دارید کنترل کنید.

پوست را به آرامی و با دقت تمیز کنید
هنگام تمیز کردن نواحی بدن که تمایل به خشکی بیشتر دارند ، مانند مورد دست ، ایده آل این است که از استفاده بیش از حد صابون جلوگیری کنید . آکادمی پوست و دام شناسی اسپانیا (AEDV) موارد زیر را بیان می کند:

“باید از محصولاتی استفاده شود که به عملکرد مانع کننده پوست آسیب نرساند و در عین حال آبرسانی کند.”

جدا از این ، برای جلوگیری از نفوذ سرما ، باید از کرم هایی با اثر مانع همراه با دستکش استفاده کنید.

برای کنار آمدن با سرما ضد آفتاب بزنید

بسیاری معتقدند که آفتاب فقط در گرمترین روزها بر روی پوست تأثیر می گذارد ، با این حال ، چنین نیست. اگرچه شدت تابش خورشید در تابستان شدیدتر است ، اما در طول زمستان خطر ابتلا به اثرات آن نیز وجود دارد.

با توجه به AEDV ، استفاده از حفاظت نوری نیز در هر دو مورد به همان اندازه مهم است. آنها به نوبه خود تأكید می كنند كه استفاده از كرمهای محافظت از نور باید هر 2 تا 3 ساعت باشد.

با توجه به ترکیبات این محصول ، ایده آل این است که آنها دارای شاخص محافظت بالا 50 SPF ، مقاوم در برابر آب و عرق باشند. به همین ترتیب ، استفاده از رژ لب و عینک آفتابی برای محافظت در برابر اشعه ماوراlet بنفش ضروری است.

مناطق حساس تر به سرما
مناطقی که از قلب دورتر هستند بسیار سریعتر خنک می شوند زیرا خون کمتری به آنها می رسد. این بدان معنی است که وقتی بدن تحت درجه حرارت کم قرار می گیرد ، آنها بیش از دیگران عواقب آن را متحمل می شوند.

با در نظر گرفتن این نکته ، حساس ترین مناطق به سرما به شرح زیر است:

صورت
لب
دست ها
گوش ها
پا
لازم است که مراقبتهای عمیق از هر یک از این مناطق در زمستان اولویت باشد ، زیرا بیشتر از همه تحت تأثیر قرار دارند. به این ترتیب ، اگر محصولات مناسبی برای آنها فراهم شود ، عواقبی را که سرما ایجاد می کند ، متحمل نمی شوند.

چه محصولی را باید برای مراقبت های آرایشی در برابر سرما انتخاب کنید؟

پس از دانستن اینکه در دمای پایین به کدام قسمتهای بدن بیشترین توجه را نیاز دارید ، مرحله بعدی انتخاب محصولات مناسب برای مراقبت موثر است . هر یک از آنها برای زنان مشخص شده است و برای درمان قسمتهای خاصی طراحی شده اند.

کرم صورت

کرم صورت

استفاده از کرم های مرطوب کننده صورت برای مراقبت مناسب از پوست ضروری است. از جمله اقدامات اصلی برای مقابله با سرما ، این مرحله اهمیت بیشتری پیدا می کند. در این روزها ، پوست صورت بسیار خشک می شود ، خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و مستعد ایجاد چین و چروک یا شکستگی های کوچک است.

شما باید از کرم قدرتمندی استفاده کنید که هم در روز و هم در شب آبرسانی کند . برای انتخاب بهترین گزینه ، بهتر است با یک متخصص پوست مشورت کنید.

همچنین کرم های طبیعی با موادی مانند ژله ، بره موم و عسل وجود دارد که برای ترمیم عمقی بخصوص خشکی پوست استفاده می شود .
شما می توانید یک کرم احیا کننده بر اساس ایزوفلاون و کوآنزیم Q10 خریداری کنید ، موادی که به بازسازی و تغذیه کمک می کنند .

کرم دست
مشخص شده است که دستها یکی از قسمتهای بدن هستند که بیشتر تحت تأثیر سرما قرار می گیرند و یکی از داستانهای اصلی سن را نشان می دهند. اصلاً عجیب نیست که آنها زخمهای کوچکی را پوست بگیرند ، خشک کنند یا ایجاد کنند.

اگر می خواهید از همه اینها اجتناب کنید ، و با سرما در این منطقه مقابله کنید ، راه حل استفاده از محصولات ایجاد شده به طور خاص برای مراقبت از دست است. همیشه یک کرم دست مرطوب کننده را در کیف خود نگه دارید و آن را چند بار در روز استفاده کنید.

در زمستان ، استفاده مکرر از مرطوب کننده دست به شما در ارتقا و محافظت از پوست کمک می کند.
کرم چند منظوره
اگر جای زخم های کوچک ناشی از سرما را روی پوست خود مشاهده کردید ، کرم های چند منظوره ایده خوبی است. آنها فرموله شده اند تا در هر ناحیه از بدن استفاده شوند. علاوه بر این ، برخی حاوی اسید هیالورونیک هستند که به آبرسانی و جلوگیری از پیری کمک می کند.

رژ لب

رژ لب
مومیایی کردن لب در معمول مراقبت های آرایشی در برابر سرما ضروری است. لازم به یادآوری است که همراه با دست ها ، لب ها یکی از مناطق آسیب دیده از زمستان است. خشک شدن و شکستن آنها در دمای پایین طبیعی است ، بنابراین داشتن یک محصول مراقبت در دسترس بسیار خوب است.

نگه داشتن پوست در شرایط مناسب در دمای پایین به عوامل زیادی بستگی دارد. بنابراین ، علاوه بر مراقبت های آرایشی ذکر شده ، اقدامات دیگری نیز وجود دارد که می تواند مورد توجه قرار گیرد. در زیر جزئیات آنها را ارائه می دهیم.

با آب گرم دوش بگیرید.
برای تمیز کردن روزانه از یک صابون خنثی و فاقد مواد شیمیایی تحریک کننده پوست استفاده کنید.
کرم های مرطوب کننده را به تمام نواحی بدن بمالید.
اگر محیط اتاقهای اصلی خیلی خشک است از مرطوب کننده استفاده کنید.
هیدراتاسیون را با مصرف آب و نوشیدنی های سالم تکمیل کنید.
اگر همه این نکات را رعایت کنید ، می توانید پوست خود را علی رغم قرار گرفتن در معرض دمای پایین حفظ کنید. به یاد داشته باشید که پیشگیری در این شرایط ایده آل است. با این کار از بروز مشکلات پوستی که می تواند بسیار آزار دهنده و ناخوشایند باشد جلوگیری می کنید.

همچنین می توانید بخوانید: شش عادت که به سلامت پوست و مو آسیب میزند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *