مراقبت از مو و ناخن با هفت ترفند عالی غذایی

هفت ترفند غذایی برای مراقبت از مو و ناخن

مراقبت از مو و ناخن با هفت ترفند غذایی

گنجاندن غذاهای غنی از ویتامین ها مانند مرکبات ، سبزیجات یا آجیل در رژیم غذایی راهی عالی برای تقویت و مراقبت از مو و ناخن است.

هفت عوارض جانبی اسید هیالورونیک چیست؟

یک رژیم غذایی مناسب برای مراقبت از مو و ناخن باید دارای مواد مغذی مهمی مانند اسیدهای چرب امگا 3 ، پروتئین ها و آنتی اکسیدان ها باشد. اینها به قدرت آنها کمک می کند و از مشکلاتی مانند خشکی و شکستگی جلوگیری می کند.

اگرچه امروزه محصولات آرایشی و بهداشتی زیادی برای کمک به سلامت آنها در دسترس است ، تغذیه همچنان نقش اصلی را بازی می کند. بنابراین ، صرف نظر از سایر مراقبت ها ، انجام غذاهای مناسب ضروری است .

مشکل این است که همه به آن توجه نمی کنند و همچنان موهای خود را به استفاده از روش های درمانی گران محدود می کنند. در نتیجه ، بسیاری از افراد دارای ضعف ، افتادگی بیش از حد ، ترک و علائم دیگری هستند که فراتر از زیبایی است. نحوه بهبود آن را بیابید.

نکات تغذیه برای مراقبت از مو و ناخن

ایجاد برخی از تغییرات غذایی بهترین روش برای اطمینان از سلامت مو و ناخن است. اگرچه صنعت آرایشی و بهداشتی تهیه راه حل برای هر مشکل را به عهده داشته است ، به طور کلی ، توصیه می شود که یک منبع خوب مواد مغذی را با وعده های غذایی تضمین کنید .

این موضوع پیروی از یک رژیم دقیق نیست که فقط روی برخی گروه های تغذیه ای متمرکز باشد. بلکه برخی از مکمل ها را در فهرست غذاهای معمول اضافه می کند. چگونه می توانید رژیم غذایی خود را برای مراقبت از مو و ناخن خود بهبود ببخشید؟

1- ماهی قزل آلا بخورید

ماهی قزل آلا بخورید

ماهی قزل آلا یکی از انواع ماهی است که بیشترین فواید را برای بدن دارد. طبق مقاله ای که در “مجله بین المللی علوم مولکولی” منتشر شده است ، به دلیل سهم اسیدهای چرب امگا 3 ، پروتئین ها و ویتامین D ، توصیه می شود رشد مو و ناخن تحریک شود  .

امگا 3 نوعی چربی سالم است که برای سلامتی فولیکول ها و کوتیکول های مو مفید است. اگرچه بدن آن را تولید نمی کند ، اما در صورت مصرف حداقل دو وعده از این ماهی در هفته ، مقادیر قابل توجهی جذب می شود.

همچنین می توانید بخوانید: طرز تهیه ماهی کباب شده با سس برنایز

2- مصرف سبزیجات سبز را افزایش دهید

مصرف سبزیجات سبز را افزایش دهید

سبزیجات سبز در رژیم غذایی برای مراقبت از مو و ناخن ضروری هستند. این انواع سبزیجات حاوی مقادیر قابل توجهی ویتامین A و C هستند که برای تحریک ترشح روغن هایی که سطح خوبی از هیدراتاسیون را حفظ می کنند ، لازم است.

همچنین حاوی پروتئین ها و مواد آنتی اکسیدانی است که به راحتی جذب می شوند و ساختارهای آن را برای جلوگیری از ریزش و شکستن مو تقویت می کنند. برخی از گزینه های پیشنهادی شامل اسفناج ، کلم بروکلی ، قلاده ، خردا و شاهی است.

3- مرکبات زیادی بنوشید

مرکبات به دلیل سهم خود در ویتامین C ، ماده مغذی لازم برای جلوگیری از شکستن مو و ناخن ، برجسته هستند.

همانطور که در مقاله ای که در مجله “The American Journal of Clinical Nutrition” منتشر شده است ، جذب مناسب آن باعث تولید بهینه کلاژن می شود  . این ماده هم بخشی از ناخن ها و هم تارهای مو است.

4- حبوبات 

تهیه دستورهای غذایی با حبوبات یک ترفند آسان برای بهبود رژیم غذایی برای مراقبت از مو و ناخن است. اگرچه بسیاری از آنها به دلیل طعم و مزه خود از آنها اجتناب می کنند ، اما آنها منبع اصلی بیوتین ، آهن و اسیدهای آمینه هستند که باعث سلامتی این قسمت های بدن می شوند.

بیوتین یک ماده ضروری برای رشد مو است ، زیرا سلول های فولیکول مو را تحریک می کند. علاوه بر این ، از ناخن ها نیز طرفداری می کند ، زیرا ترک ها و ضعف ها را به حداقل می رساند. حبوباتی که می توانید بخورید عبارتند از:

عدس

نخود

لوبیا.

نخود سبز.

لوبیای پهن

5- مصرف آجیل

مصرف آجیل

سالهاست که مصرف آجیل به عنوان جایگزینی برای میان وعده های صنعتی توصیه می شود . اگرچه مصرف آنها به دلیل دریافت کالری زیاد باید متوسط ​​باشد ، اما مواد مغذی مهمی مانند پروتئین ، چربی های سالم و مواد معدنی دارند .

این خواص علاوه بر کمک به مراقبت از وزن ، باعث بهبود تولید چربی های طبیعی پوست سر و تقویت ساختار ناخن ها می شود. آنها همچنین از روند رشد آنها پشتیبانی می کنند و به حفظ وضعیت کامل آنها کمک می کنند .

همچنین می توانید بخوانید: مصرف چقدر آجیل در روز مناسب است

6- به صبحانه تخم مرغ اضافه کنید

تخم مرغ یکی از بهترین غذاها برای تکمیل صبحانه است ، زیرا پروتئین ، چربی و مواد معدنی را تأمین می کند. این مواد مغذی به بهبود عملکرد جسمی و ذهنی کمک کرده و متابولیسم را برای مصرف بهینه انرژی تحریک می کنند.

علاوه بر این ، به دلیل محتوای ویتامین B12 ، از مو ، ناخن و پوست نیز مراقبت می کند . کمبود این ماده مغذی می تواند محرک سقوط بیش از حد ، کم آبی و بیماری باشد.

7- ماست ساده بخورید

در رژیم غذایی برای مراقبت از مو و ناخن می توانید محصولات لبنی مانند ماست طبیعی را نیز اضافه کنید. این غذا ساختار کراتینه مو را بهبود می بخشد ، زیرا حاوی پروتئین های با کیفیت بالا است. همچنین از ناخن ها محافظت می کند زیرا حاوی کلسیم برای تقویت آنها است.

رژیم غذایی را برای مراقبت از مو و ناخن بهینه کنید

با وجود استفاده از مواد آرایشی نمی توانید مو و ناخن های خود را سالم نگه دارید  ؟ شاید شما باید رژیم خود را بهبود ببخشید . تمام این توصیه ها را در نظر بگیرید و رژیم غذایی خود را به متحد بزرگ زیبایی خود تبدیل کنید.

به یاد داشته باشید که همه محصولات در معرض مصرف باید در چارچوب یک رژیم غذایی متنوع و متعادل مصرف شوند تا تأثیرات خود را نشان دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *