مراقبت از سلامت پوست با چهار ویتامین مفید
0 (0)

مراقبت از سلامت پوست با چهار ویتامین مفید

مراقبت از سلامت پوست با چهار ویتامین مفید

در این مقاله ما برای مراقبت از سلامت پوست ، شما را با چهار ویتامین مفید آشنا خواهیم کرد. ما به شما خواهیم گفت که برای به دست آوردن آنها چه غذاهایی را باید در رژیم روزانه خود بگنجانید.

محصولات زیبایی بسیاری وجود دارد که می توانید امروز در بازار پیدا کنید تا زیبایی پوست شما را راضی کند. حال ، آیا می دانید آنها واقعاً حاوی ویتامین های مهم برای سلامت پوست هستند؟

دریابید که چه چیزهایی هستند و چه مواردی را باید به عنوان مواد اصلی این مواد آرایشی زیبایی که دوست دارید بسیار استفاده کنید در نظر بگیرید. ما به شما خواهیم گفت چه غذاهایی را می توانید در رژیم روزانه خود بگنجانید تا از همه این ویتامین ها نهایت استفاده را ببرید .

اهمیت ویتامین ها
باید بدانید که مصرف ویتامین ها در تکامل هر انسانی ضروری است ، زیرا از عملکرد مناسب کلیه سیستم ها ، اندام ها و فرایندهای بدن از جمله پوست سود می برد.

فراموش نکنید که درم برای درخشش و زیبایی در برابر آلاینده های محیطی به ویتامین های خاصی نیاز دارد. سعی کنید مواردی را که در زیر مشخص کرده ایم ، هم در مواد تشکیل دهنده مواد آرایشی و هم در رژیم غذایی بگنجانید.

مراقبت از سلامت پوست با چهار ویتامین مفید

۱- مراقبت از سلامت پوست با ویتامین A

مراقبت از سلامت پوست با ویتامین A

انبه حاوی ویتامین های مهمی برای سلامت پوست است

ویتامین A یکی از ویتامین های مهم برای سلامت پوست است. ویتامین هایی وجود دارد که بدن شما قادر به تولید خود نیست ، مانند این ویتامین . بنابراین ، شما باید آن را از طریق غذا یا یک محصول زیبایی در مورد پوست در رژیم غذایی خود بگنجانید.

ویتامین A نقش مهمی در سلامت پوست شما دارد. این حفاظت لازم را در برابر فراهم می کند تابش خورشیدی ، مهار رشد سلول های خاصی. همانطور که در این مطالعه توسط کالج داروسازی بمبئی (هند) بیان شده است ، همچنین با تأمین آب و خاصیت ارتجاعی به مبارزه با بیماری هایی مانند آکنه ، پسوریازیس و خشکی کمک می کند .

چند روز قبل از فرا رسیدن تابستان آفتابی با استفاده از این ویتامین در اسموتی ها یا سالادهایی که حاوی میوه ها و سبزیجات هستند ، پوست خود را آماده کنید:

انبه
سیب زمینی 
هویج
گوجه فرنگیها
کدو تنبل
برگهای سبز (اسفناج ، کاهو ، گل کلم).
گفته می شود غذاهایی که می توانند از این ویتامین عالی برای شما بهره مند شوند ، آنهایی هستند که دارای رنگ قرمز / نارنجی هستند ، زیرا حاوی بتاکاروتن هستند. این منابع قدرتمند ویتامین A برای پوست هستند.

همچنین می توانید بخوانید: پنج فایده شگفت انگیز سلامتی در خوردن سیب زمینی

همچنین می توانید بخوانید: ۸ فواید ناشناخته نوشیدن آب هویج

۲- مراقبت از سلامت پوست با ویتامین B3

مراقبت از سلامت پوست با ویتامین B3

این ویتامین که به عنوان نیاسین نیز شناخته می شود ، ویتامین برتری کمپلکس B برای ایجاد بسیاری از مواد آرایشی است که به کاهش آکنه یا مشکلات التهابی کمک می کند. این امر توسط این مطالعه توسط Hautklinik am Klinikum der Stadt Karlsruhe پیشنهاد شده است.

این امر بدن را در به دست آوردن درخشش مناسب برای پوست ترجیح می دهد ، همچنین می تواند در صورت شل یا شل به نظر رسیدن آن را بازسازی کند و بنابراین در کوتاه مدت از پیری آن جلوگیری می کند. غذاهایی که می توانید برای بهره مندی از خواص آن مصرف کنید:

سینه مرغ
چیپس ذرت
ماهی تن
بادام زمینی
ماهی سالمون
علاوه بر این ، ما توصیه می کنیم همانطور که در این مقاله آمده است ، غذاهایی را که حاوی مقدار زیادی ویتامین B12 هستند نیز مصرف کنید. این امر وظیفه تشکیل گلبول های قرمز خون در بدن را برای تنظیم تن مناسب پوست و رنگ دانه های آن به عهده دارد.

همچنین به لطف تحقیقات موسسه تصویربرداری مولکولی Crump (ایالات متحده) ثابت شده است که به از بین بردن باکتری های پوست کمک می کند تا به کاهش آکنه کمک کند. به خاطر داشته باشید که این مواد غذایی را بخورید تا فواید آنها را بدست آورید:

صدف

۳- مراقبت از سلامت پوست با ویتامین C

مراقبت از سلامت پوست با ویتامین C

سبزیجات و سبزیجات با ویتامین های مهم برای سلامت پوست
ویتامین C مهم دیگر برای سلامت پوست ویتامین C است. در اینجا آنچه مسئول سفتی پوست است ، زیرا به سنتز کلاژن در پوست کمک می کند ، همانطور که در این مطالعه توسط دانشگاه اوتاگو انجام شده است (نیوزلند). این پروتئین مسئول تأمین قابلیت ارتجاعی بافت ها و همچنین بازسازی سریع آنها در صورت آسیب دیدگی ناشی از افزایش سن یا شرایط احتمالی است.

از طرف دیگر ، از آنجا که به تولید کراتین در بدن کمک می کند ، مسئول کاهش و جلوگیری از ظهور لکه ها است. پروتئین اساسی برای تشکیل سلول های جدید. از مزایای آن در غذاهایی مانند:

مرکبات (لیمو ، گریپ فروت ، پرتقال)
پاپایا
گواوا
فلفل زرد
طالبی

۴- ویتامین E

گردو حاوی ویتامین های مهمی برای سلامت پوست است

ویتامین E به شما کمک می کند تا با اثرات قابل مشاهده بر روی پوست ناشی از افزایش سن یا بیماری های ناشی از آفتاب یا سایر عوامل سمی مقابله کنید .

این ماده به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می کند (طبق این تحقیق انجام شده توسط موسسه عالی علوم پزشکی هاوانا) ، قادر به تصفیه بدن از رادیکال های آزاد ، حفظ ذخایر کلاژن و سلول ها است. برای شروع بهره مندی منظم از مزایای آن ، می توانید:

واقعیت جالب دیگر این است که این ویتامین با تنظیم رطوبت پوست همکاری می کند. علاوه بر این ، به روند جذب ویتامین A در بدن کمک می کند.

همانطور که مشاهده می کنید ، خوردن یک رژیم غذایی متعادل و مغذی ، پر از سبزیجات و میوه ها ، به شما امکان می دهد تمام ویتامین های مهم برای سلامت پوست را مصرف کنید. همچنین باید آب زیادی مصرف کنید تا هیدراته بمانید. فراموش نکنید که از کرم ها و محصولات مناسب با نوع پوست خود استفاده کنید.

همچنین می توانید بخوانید: غذا هایی که سرشار از ویتامین E هستند

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *