ماست پر چرب یا کم چرب بهترین گزینه در رژیم غذایی چیست؟

ماست پر چرب یا کم چرب بهترین گزینه در رژیم غذایی چیست؟

ماست پر چرب یا کم چرب بهترین گزینه در رژیم غذایی چیست؟

مواد نگهدارنده و قندها اغلب برای طعم به ماست کم چربی اضافه می شوند و درنهایت از ماست کامل از سلامت کمتری برخوردار هستند

ماست یکی از قدیمی ترین غذاهای جهان است . این از نظر ارزش غذایی ، تطبیق پذیری مناسب برای تهیه های مختلف آشپزی و کاربردهای آرایشی خود برجسته است. ماست کامل به دلیل سالم بودن از آنهایی که کم چرب هستند ، متمایز است.

برای کسانی که ترجیح می دهند از مزایای تغذیه ای آن استفاده کنند ، به دلیل ظهور محصولات جدید کم کالری ، تردید منطقی ایجاد می شود . سوال این است: ماست کامل یا کم چرب بهتر است؟ مناسب ترین برای رژیم غذایی من کدام است؟

ماست پر چرب چیست؟

ماست شیر که از طریق یک فرایند تخمیر می رود است . در طی این فرآیند صدها میلیون باکتری تولید می شود که عملکرد مفیدی برای بدن انسان دارند.

این باکتری ها به عنوان پری بیوتیک شناخته می شوند و مطمئناً درباره آنها شنیده اید ، زیرا به بهبود فلور روده کمک می کنند .

ماست طبیعی عموماً به روش صنایع دستی تولید می شود و مشخصه آن این است که هیچ رنگ دهنده ، مواد نگهدارنده یا طعم دهنده اضافه نشده و بیش از هر چیز با حفظ چربی های طبیعی کامل آن مشخص می شود.

ماست کامل از روند محصولات سبک که تقریباً به کل بازار لبنیات حمله کرده است ، فرار نکرده است . 

3 افسانه در مورد ماست پر چرب

افسانه های زیادی در مورد ماست کامل وجود دارد که می تواند شما را گیج کند. در اینجا ما در مورد سه رایج صحبت می کنیم.

1- ماست پر چرب چربی بیشتری نسبت به ماست کم چرب چربی کم دارد

ماست پر چرب چربی بیشتری نسبت به ماست کم چرب چربی کم دارد

به معنای دقیق ، این ممکن است درست باشد ، زیرا از شیر بدون چربی برای تولید بدون چربی استفاده می شود ، بنابراین بدیهی است که میزان کالری دریافتی به میزان قابل توجهی کمتر است.

مشکل این چیست؟ اینکه این چربی “بد” فرض می شود و این همان جایی است که خطا نهفته است. اگر ماست از شیر گاو تهیه شود ، در نتیجه چربی برای عروق مضر نیست ، کلسترول شما را افزایش نمی دهد و باعث افزایش وزن نمی شود.

2- بهتر است ماست را با شکر مصنوعی شیرین کنید

این افسانه نتیجه یک افسانه قبلی است و به دلیل یک چیز بسیار ساده است: وقتی چربی را از ماست بردارید ، طعم و قوام آن از بین می رود . از این رو ، لازم است عناصری را اضافه کنید که به آن طعم و مزه می بخشد تا این وضعیت را جبران کند.

بیشتر افراد تصور می کنند که هیچ چیز بهتر از شیرین کننده ها نیست. به نظر کامل می رسد ، اما این مطالعه از دانشگاه آنکارا نشان دهنده وجود  رابطه ای بین شیرین کننده ها و خطر ابتلا به انواع خاصی از تومورها است.

به همین ترتیب ، تحقیقات دیگری که توسط دانشگاه هاروارد انجام  شده است ، محصولات شیرین شده مصنوعی را  با دیابت و چاقی مرتبط می کند . اگر برای خرید بعدی خود ماست کامل انتخاب کنید ، ممکن است برای سلامتی شما بهتر باشد.

البته یکی طبیعی را انتخاب کنید. اگر آن را با میوه می خواهید ، انتخاب کنید میوه تازه فصلی اضافه کنید .

3- اگر سبك باشد ، مي توانم ماست بيشتري داشته باشم

برای استفاده از فواید این ماده غذایی مغذی ، کم کالری و هضم آسان ، فقط به یک فنجان در روز نیاز دارید. به این ترتیب می توانید کلسیم دریافتی روزانه خود را نیز دریافت کنید.

اگر آن را در نسخه کامل خود و بدون چربی مصرف کنید ، می توانید از طعم و قوام اصلی آن لذت ببرید. فقط باید سعی کنید بیش از حد آن را مصرف نکنید ، زیرا این امر می تواند برای سیستم هضم بدن شما نتیجه ای نداشته باشد. این امر توسط این مطالعه توسط Centro Ricerche Biotecnologiche در كرمونا (ایتالیا) پیشنهاد شده است.

بهترین ماست برای رژیم شما

قطعاً بهترین ماستی که می توانید مصرف کنید کامل و طبیعی است. یک ایده خوب برای لذت بردن از فواید ماست کامل ، امتحان انواع ماست های شیرین با خامه است.

گزینه های خوب دیگر عبارتند از:

ماست یونانی. این ماده با شیر کامل درست می شود و معمولاً قوام کمی خمیری دارد که آن را برای پخش ایده آل می کند. L یا می توانید برای جایگزینی خامه و پنیر خامه ای در سس ها و دسرهای خود استفاده کنید.

کفیر این یک ماست   پر پروتئین و کم کالری است . طبق این مطالعه از دانشگاه ایالتی اوهایو ، به طور کامل برای افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز توصیه می شود .

می توانید از آن برای همراهی با وعده های غذایی و یا میان وعده استفاده کنید. این همیشه یک گزینه سالم خواهد بود.

ماست کم چرب: بله یا نه؟

واقعیت این است که مصرف ماست کم چرب منطقی نیست. این نسخه ها اغلب جایگزین چربی با مواد دیگری مانند قندها و مواد نگهدارنده می شوند .

بهتر است نسخه های معمولی را انتخاب کنید و حداکثر خود را به مصرف یک فنجان در روز محدود کنید.

و نظر شما در این باره چیست؟ انتخابت چیه؟ چه ماستی را بیشتر مصرف می کنید؟

همچنین می توانید بخوانید: موهای زیبا با مصرف این 12 نوع میوه و سبزیجات

8 دنبال این می گردید “ماست پر چرب یا کم چرب بهترین گزینه در رژیم غذایی چیست؟
  1. من واقعاً خوشحالم که این پست های وبلاگ را که شامل تعداد زیادی داده ارزشمند است ، می خوانم ، با تشکر از شما برای ارائه این نوع اطلاعات.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *