فواید و معایب غذای تند برای سلامتی شما

فواید و معایب غذای تند برای سلامتی شما

فواید و معایب غذای تند برای سلامتی شما

مطالعات مختلف نشان می دهد که مصرف غذای پرادویه به میزان متوسط ​​می تواند برای سلامتی ما مفید باشد ، به عنوان مثال به تحریک متابولیسم کمک می کند. در این مقاله به همه چیز درباره آن پی ببرید.

با این حال ، مطالعات علمی مختلف نشان می دهد که کاری ، به عنوان مثال ، می تواند از بیماری های تحلیل برنده جلوگیری کند . دیگران ، که لیکوپن موجود در فلفل می تواند به مبارزه با بیماری های قلبی عروقی کمک کند. آیا می خواهید از مزایای غذای پرادویه مطلع شوید؟ این مقاله را بخوانید و خواهید دانست.

در ادامه درباره فواید و معایب غذای تند به شما می گوییم

افسانه هایی درباره غذاهای پرادویه

از طرف دیگر ، ممکن است تندی علائم ورم معده یا دل درد را تقویت کند. از این رو ، بسیاری از موسسات بهداشتی در گزارش های خود توصیه می کنند از مصرف غذاهای پرادویه در هنگام ابتلا به ورم معده یا زخم معده خودداری کنید.

اکنون ، نتایج برخی مطالعات علمی در مورد جوندگان نشان می دهد که غذای پرادویه می تواند از مخاط معده در برابر به اصطلاح ورم معده محافظت کند. برای اثبات یا رد این اطلاعات ، تحقیقات جدید در مورد انسان ضروری است.

فواید غذای پرادویه برای سلامتی

چاشنی های ادویه دار به دلیل کپسایسین است ، ماده شیمیایی که باعث ایجاد احساس سوزش یا خارش در هنگام تماس با مخاط دهان می شود.

برخی از مطالعات آزمایشگاهی نشان می دهد که این ترکیب می تواند خطر ابتلا به تومورهای خاص را کاهش دهد و همچنین ضد باکتری باشد.

از زمان های بسیار قدیم ، چاشنی های ادویه دار توسط طب طبیعی مورد استفاده قرار می گرفت. آنها سپس از آن برای تحریک گردش خون ، ایجاد تعریق و بهبود هضم استفاده کردند.

طبق تحقیق انجام شده توسط CyTA Journal of Food ، غذای پرادویه ممکن است متابولیسم را تحریک کند. با افزایش گرمای بدن ، سرعت سوزاندن کالری در بدن را افزایش می دهید.

بنابراین غذای پرادویه می تواند به کسانی که می خواهند لاغر شوند کمک کند . با این حال ، ما توصیه می کنیم قبل از انجام هر رژیم غذایی مربوطه ، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

به نظر می رسد که این کافی نیست ، یک مطالعه در استرالیا نشان می دهد که غذای پرادویه به بهبود سطح کلسترول خون کمک می کند .

فلفل چیلی و ژاپنیه بله ، اما در حد متوسط

فلفل چیلی و ژاپنیه بله ، اما در حد متوسط

ما می توانیم براساس هر آنچه نقل شده استنباط کنیم که ادویه های تند برای سلامتی مفید هستند. با این حال ، مصرف آنها در حد اعتدال مهم است. این مطالعه با مطالعه در مکزیک ، یکی از کشورهایی که بیشترین مقدار غذاهای تند در آنها مصرف می شود ، نشان داده شده است.

این مطالعه نشان می دهد افرادی که روزانه معادل سه ژالاپنیو یا بیشتر مصرف می کنند بیشتر در معرض سرطان معده قرار می گیرند.

اگر در مورد غذاهای ادویه دار ، مصرف آنها به طور کلی یا مصرف خاصی که از آنها می گیرید ، دریغ نکنید و به پزشک معتمد خود مراجعه کنید. هیچ کس بهتر از او نمی تواند در این زمینه به شما مشاوره دهد.

1 دنبال این می گردید “فواید و معایب غذای تند برای سلامتی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *