فواید و خواص بامیه که شما را شگفت زده خواهد کرد

فواید و خواص بامیه که شما را شگفت زده خواهد کرد

فواید و خواص بامیه که شما را شگفت زده خواهد کرد

آیا می دانید بامیه چیست؟ این میوه که به عنوان “بامیه” نیز شناخته می شود ، میوه ای عجیب و غریب است که می توانید از آن در آشپزخانه خود استفاده کنید. نحوه استفاده از آن را مشاهده کنید.

فواید و خواص بامیه که شما را شگفت زده خواهد کرد

بامیه، همچنین به عنوان شناخته شده انگشتان دست بانوی ، یک میوه است که در مواد غذایی به عنوان سبزی استفاده می شود است . ویژگی های عجیب آن بومی آفریقا است و از خانواده پنبه و گل ماهی است.

علی رغم این واقعیت که کشت بامیه در صفحات تاریخ گم شده و در سراسر آسیا ، آمریکا و ایالات متحده گسترش یافته است ، اما در برخی از کشورهای اروپایی شناخته شده نیست. این میوه یک غلاف است که شبیه فلفل است ، اما دارای رشته های کشیده است. هنگامی که برش داده می شود ، شکل ستاره ای باقی می ماند.

بامیه، بهندی یا کاندی ، در میان بسیاری از نام های دیگر ، به صورت خام یا پخته شده در آشپزخانه بسیار متنوع است. با این حال ، موسیلاژهای آن قوام باریکی به آن می دهد که برای برخی از مصرف کنندگان جذاب نیست . بنابراین آنها آن را در خورشت ترجیح می دهند ، مانند گامبوی محبوب نیواورلئان ، با ریشه آفریقایی که با فرانسه و اسپانیایی ترکیب شده است.

در ادامه این مطلب شما را با فواید و خاص بامیه آشنا خواهیم کرد

ارزشهای غذایی
کارولینای شمالی وزارت کشاورزی ترکیب تغذیه ای یک وعده 82 گرم از توصیف بامیه یا بامیه. سهم انرژی فقط 33 کالری است ، زیرا 90٪ آب و تنها 7٪ کربوهیدرات است. فیبر محلول غالب است و هضم نمی شود.

این ماده حاوی 21 میلی گرم ویتامین C است و قادر است 26٪ از ارزش غذایی توصیه شده را پوشش دهد. از ویتامین K فراهم می کند 53 میکروگرم و 26 درصد از ارزش توصیه می شود.

ویتامین C ، همانطور که در مجله Nutrients برجسته شده است ، به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی و شرکت در عملکرد سیستم ایمنی شناخته شده است. در حالی که مجله Open Heart در مورد نقش ویتامین K در لخته شدن خون اظهار نظر می کند.

توصیه می شود بامیه را به صورت خام مصرف کنید تا از میزان ویتامین C آن کاملاً استفاده کنید ، زیرا همانطور که مجله تغذیه شیلی اشاره می کند ، گرما آن را از بین می برد. منیزیم ، ویتامین A و B6 14٪ نیاز و 15٪ اسید فولیک را پوشش می دهد.

اگرچه سطح پروتئین آن فقط 2٪ است ، اما از سایر میوه ها و سبزیجات بالاتر است. یک بررسی نشان می دهد که مصرف پروتئین در کنترل وزن و سنتز توده عضلانی نقش دارد.

فواید و خواص بامیه 
بامیه تعدادی از مزایای سلامت با حضور ترکیبات آنتی اکسیدانی مانند پلی فراهم می کند. علاوه بر این ، دارای فیبر محلول و لکتین است .

1. منبع آنتی اکسیدان است
بامیه میوه ای است که حاوی آنتی اکسیدان های زیادی است که توسط برخی از متخصصان به عنوان ترکیباتی که از آسیب ناشی از رادیکال های آزاد جلوگیری می کنند ، توصیف می شود .

مجله Nutrients اثر آنتی اکسیدانی پلی فنول ها و فلاونوئیدها مانند ایزوکوئرستین در بامیه را تأیید کرده است . بررسی در این زمینه نقش حفاظتی از پلی فنول در برابر بیماری های قلبی و عروقی در مطالعات دخالت انسان، مدل های حیوانی و آزمایشگاهی مربوط می شود.

متخصصان دیگر نیز به تأثیر مثبت پلی فنول در جلوگیری از پیری مغز و پیامدهای آن بر شناخت ، یادگیری و حافظه پی برده اند.

یک رژیم غذایی غنی از آنتی اکسیدان قادر است از مشکلات شناختی مرتبط با حافظه جلوگیری کند.

همچنین می توانید بخوانید: فواید آنتی اکسیدان ها برای سلامتی بدن که شما را شگفت زده می کند

2- خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد
دبیرخانه Agroindustry بوینس آیرس منتشر شده که فیبر غالب در بامیه از نوع محلول در آب، از طریق لعابها که چسبندگی به ویژه هنگامی که خام را که. بنابراین به عنوان یک غلیظ کننده در آماده سازی های آشپزی عمل می کند.

این موسیلاژ می تواند در حین هضم به کلسترول متصل شود و به جای جذب از روده ، آن را از طریق مدفوع دفع کند. این به پاکسازی عروق و کاهش خطر حمله قلبی یا بیماری های قلبی کمک می کند .

در مطالعه ای که توانایی بامیه در کاهش چربی خون را ارزیابی کرد ، 3 گروه از موش ها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند: یکی در رژیم پرچرب بدون بامیه و دو گروه دیگر در رژیم مشابه با مکمل های 1٪ یا 2٪ بامیه در گرد و غبار.

مشخص شد که گروه مکمل بامیه کلسترول بیشتری را در مدفوع آنها از بین می برد. در موسیلاژ اتصال قوی به اسیدهای صفراوی در سطح آزمایشگاه نشان داده شد . این ممکن است به کاربرد بالقوه آن در درمان کلسترول بالا کمک کند.

سهم دیگر بامیه در بیماری های قلبی ، محتوای بالای آن در پلی فنول است. از این نظر ، یک تحقیق طولانی مدت بر روی 1،139 نفر نشان داد که کسانی که رژیم های غذایی غنی از پلی فنول مصرف می کنند ، دارای مارکرهای التهابی در سطوح پایین تر هستند.

3- دارای یک مزیت ضد خستگی است
یکی دیگر از خواص و فواید بامیه می تواند باعث بهبود سریعتر بعد از ورزش شود . این موضوع با مطالعه ای در مورد بهبود زمان بهبودی و سطح خستگی هنگام مصرف این میوه نشان داده شده است.

4- می تواند اثرات ضد سرطانی داشته باشد
لکتین یک نوع پروتئین موجود در برخی از سبزیجات، از جمله بامیه. این می تواند از رشد سلول های سرطانی جلوگیری کند.

در همین راستا ، یک مطالعه آزمایشگاهی روی سلولهای سرطانی پستان نشان داد که لکتین موجود در بامیه می تواند تا 63٪ از رشد سلولهای بدخیم جلوگیری کند. در موشهای متاستاتیک نیز مشخص شد که عصاره بامیه باعث مرگ سلولهای سرطانی ملانوم می شود.

با وجود این نتایج مطلوب ، باید توجه داشت که این مطالعات در سطح آزمایشگاه و بدون کاربرد در انسان انجام شده است. برای نتیجه گیری نهایی لازم است تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام شود.

5- می تواند باعث پیشرفت بارداری شود
یک وعده بامیه 15٪ نیاز اسید فولیک یا ویتامین B9 را پوشش می دهد . این ویتامین در زنان باردار ضروری است و به کاهش خطر نقص لوله عصبی کمک می کند. توصیه می شود زنان باردار حداکثر 400 میکروگرم اسید فولیک در روز مصرف کنند.

خطرات احتمالی و موارد منع مصرف بامیه 
هنگام مصرف بامیه در طی درمان برخی بیماری ها باید دقت شود. به عنوان مثال ، در دیابت ، یک مطالعه نشان می دهد که نباید با متفورمین ترکیب شود ، زیرا می تواند در جذب آن تداخل ایجاد کند. اگر بیماران دیابتی به دنبال درمان های جایگزین با این میوه هستند ، باید پزشک را مطلع کنند.

اقدامات احتیاطی دیگری که باید در نظر گرفته شود حاوی مقادیر زیادی اگزالات است که به سنگ کلیه و صفرا تبدیل می شوند. هنگام تهیه آن ، باید اقدامات احتیاطی را نیز انجام دهید ، زیرا سطح آن دارای نوعی پرزهای بسیار کوچک است که می تواند برای معده و پوست تهاجمی باشد.

اگر یک بیمار دیابتی بامیه مصرف می کند ، باید پزشک خود را در مورد گنجاندن این میوه در رژیم غذایی خود آگاه کند ، زیرا ممکن است تداخلات وجود داشته باشد.

چگونه می توانید از بامیه استفاده کنید؟

چگونه می توانید از بامیه استفاده کنید؟
چگونه می توانید از بامیه استفاده کنید؟

بامیه در آشپزخانه بسیار متنوع است . می توان آن را به صورت خام برای سالاد تهیه کرد و یا برای از بین بردن عطر و طعم آن را کم آب کرد.

با این وجود ، از آنجا که موسیلاژ موجود در آن باعث ایجاد سوظن در مصرف کنندگان می شود ، به دلیل قدرت ضخیم شدن ، روش مناسبی برای استفاده از آن به صورت خورشت است. همچنین به صورت سرخ شده یا کوبیده خورده می شود.

علاوه بر این ، برای تهیه گوشت یا ماهی بسیار خوب با سبزیجات دیگر مانند گشنیز ، گوجه فرنگی ، فلفل و جعفری ترکیب می شود. ترشی یک گزینه عالی برای جایگزینی تلخی غلاف با طعم ترش است. سیر ، نخود فرنگی و فلفل سیاه در پایین و غلاف های بامیه در بالا ، در لایه های تکراری قرار می گیرند . برای پایان کار ، شکر ، نمک و سرکه را اضافه کنید.

فواید و خواص بامیه در یک نگاه

بامیه مواد غذایی با فیبر، ویتامین C و آنتی اکسیدان مزایای سلامت قلب، مغز و بارداری. بنابراین به جز رعایت برخی اقدامات احتیاطی ، می تواند بخشی از لیست مواد غذایی برای تغییر به سمت یک دستورالعمل غذایی سالم باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.