فواید هلو برای سلامتی که شما را شگفت زده می کند

فواید هلو برای سلامتی که شما را شگفت زده می کند

فواید هلو برای سلامتی که شما را شگفت زده می کند

هنوز از فواید آب هلو نمی دانید؟ هلو یا هلو بومی آسیا است. در آنجا ، استفاده از آن با عمر طولانی و حتی جاودانگی همراه است . بعداً ، رومی ها آن را به غرب می بردند.

این میوه ویتامین ها (A ، C ، B1 ، B2 و B6) و مواد معدنی (کلسیم ، آهن ، منیزیم ، روی ، گوگرد) را تأمین می کند . علاوه بر این ، آن بسیار متنوع است و می تواند در بسیاری از آماده سازی ها مصرف شود ، اما یکی از شناخته شده ترین آب آن است.

بنابراین ، امروز ما در مورد برخی از فواید هلو صحبت خواهیم کرد که ممکن است شما آنها را نمی دانید ، بنابراین شما را ترغیب می کند که آن را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

فواید مصرف آب هلو

هلو میوه ای است که به نظر می رسد در سالهای اخیر کاملاً محبوب شده است . به حدی که اطلاعات بی شماری در مورد فواید آن پیدا خواهید کرد.

با این حال ، برخی از این مزایا کاملاً درست نیستند یا فاقد مدارک علمی برای حمایت از آنها هستند. بنابراین ، امروز ما در مورد فواید واقعی آب هلو صحبت خواهیم کرد و برخی افسانه ها را از بین خواهیم برد. یادداشت بردار!

1- به مبارزه با اختلالات گوارشی کمک می کند

هلو و به ویژه پوست آن سرشار از فیبر است که بسیار مفید است ، زیرا از جمله سایر عملکردها ، باعث هضم غذا می شود.

2- عملکرد کلیه را تسهیل می کند

در فرهنگ عامه ، هلو را مدر و ملین طبیعی دانسته اند ، بنابراین به بهبود عملکرد مثانه و کلیه کمک می کند.

با این حال ، در حال حاضر هیچ مطالعه ای برای حمایت از این اثر وجود ندارد. آنچه مسلم است این است که هلو یکی از آن میوه هایی است که طبق ابتلا به بنیاد ملی کلیه ، اغلب در هنگام ابتلا به مشکلات کلیوی توصیه می شود .

دلیل آن این است که حاوی پتاسیم کمی است . اما چرا این مهم است؟ زیرا کلیه ها وظیفه تنظیم میزان این ماده معدنی در بدن را دارند.

به این ترتیب ، وقتی اینها از کار بیفتند ، پتاسیم در خون تمایل پیدا می کند ، که ممکن است در نهایت منجر به مشکلات قلبی عروقی شود.

بنابراین ، اگر این مورد شما است ، آب هلو و میوه خود غذاهایی خواهند بود که می توانید در رژیم غذایی خود بگنجانید. در حقیقت ، مطمئناً این خود پزشک است که به شما می گوید.

3- از گردش خون سود می برد

طبق مطالعه منتشر شده در مجله Food Chemistry ، هلو به کاهش اثرات یکی از هورمون های وازوآکتیو ، مربوط به بیماری های مختلف قلبی عروقی کمک می کند.

به این ترتیب ، مصرف آب هلو می تواند به کاهش خطر تصلب شرایین ، فشار خون و سایر بیماری های قلبی عروقی کمک کند.

4- باعث کاهش وزن می شود

باعث کاهش وزن می شود

وقتی پوند اضافی وجود دارد ، افراد به دنبال روش هایی برای کاهش وزن هستند.

کالری هلو یا هلو بسیار کم است ( 100 گرم حاوی کمتر از 57 کالری است) . به حداقل رساندن میزان کالری مصرفی برای کاهش وزن یا اجتناب از اضافه کردن کیلو اضافی ضروری است.

علاوه بر این ، همانطور که قبلاً اشاره کردیم ، حاوی فیبر است که هنگام بلعیدن احساس سیری بیشتری ایجاد می کند ، که شما را به خوردن کمتر دعوت می کند و باعث کاهش وزن می شود.

بنابراین ، اگرچه نوشیدن آب هلو به خودی خود به کاهش وزن کمک نمی کند ، اما می تواند غذای جالبی باشد که باید در رژیم غذایی قرار دهید. و آیا تنها راه کاهش وزن به روش سالم تغذیه مناسب و ورزش است.

5- به بهبود سیستم ایمنی بدن کمک می کند

این مزیت یکی دیگر از این نیمه واقعیت هاست. و این است که هیچ مطالعاتی وجود ندارد که بتواند تأیید کند هلو تأثیری بر سیستم ایمنی بدن دارد.

با این حال ، طبق مطالعه دیگری که در مجله Food Chemistry منتشر شده است ، این ماده دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد باکتری است که به مبارزه با انواع خاصی از باکتری کمک می کند.

از این طریق می توان این میوه را متحد دفاعی دانست ، زیرا با کمک به مبارزه با باکتری های خاص ، به طور غیرمستقیم با سیستم ایمنی بدن همکاری می کند.

6- بهبود بینایی

رنگ زرد آن نشان می دهد که این میوه منبعی از بتا کاروتن ها است که مسئول رنگدانه زرد آن است. در علاوه بر این، این ماده پیش ساز خود را به جای است ویتامین A .

این ویتامین از آنجا که در تولید رنگدانه های شبکیه نقش دارد ، برای سلامت چشم ضروری است . بنابراین برای مراقبت از بینایی خود دریغ نکنید که آن را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

7- برای پوست مفید است

هلو حاوی ویتامین C است که در متابولیسم کلاژن نقش دارد . بنابراین ، این یک ماده مغذی اساسی برای سلامت پوست است.

اما علاوه بر این ، طبق مطالعه منتشر شده در مجله Current Medicinal Chemistry ، کاربرد مستقیم آن روی درم به بهبود آبرسانی و ظاهر عمومی پوست کمک می کند.

برای به دست آوردن این مزیت ، کافی است کمی آب با برس به پوست تمیز کنید.

بعد از خشک شدن آب ، صورت خود را با آب گرم بشویید.

مراقب آلرژی باشید!

8- بدن را از سموم پاک می کند

برای شروع ، مهم است که روشن کنیم هیچ ماده غذایی “پاک کننده” یا “سم زدایی” از بدن وجود ندارد. این غیر ممکن است. این خود بدن است که سموم را از طریق اندام های تعیین شده برای آن دفع می کند: روده ، کلیه ها ، کبد …

به همین دلیل ، به طور کلی ، غالباً در نظر گرفته می شود که هر ماده غذایی مفید برای این قسمت های بدن به طور غیرمستقیم در سم زدایی بدن شرکت می کند.

از این لحاظ ، همانطور که دیدیم ، هلو برای دستگاه گوارش و کلیه مفید است . بنابراین ، می توان آن را به عنوان یک متحد بدن در هنگام از بین بردن سموم در نظر گرفت ، اگرچه به طور مستقیم در سرکوب آن شرکت نمی کند.

9- از سرطان جلوگیری می کند

برخی مطالعات نشان می دهد که برخی از اجزای خاص هلو دارای خاصیت شیمیایی پیشگیری هستند . با این حال ، در این مطالعات قسمتهای مفید میوه استخراج شده و مستقیماً روی سلولهای سرطانی اعمال می شود.

با این حال ، این چیزی نیست که وقتی میوه مستقیم خورده می شود. به همین دلیل نمی توان گفت هلو یا هر ماده غذایی دیگری به تنهایی از سرطان جلوگیری می کند.

این بیماری به دلیل مجموعه ای از عوامل خارجی و داخلی رخ می دهد و به جز در موارد بسیار خاص (تنباکو ، عوامل ژنتیکی و غیره) ، شناخت دقیقاً دلیل ایجاد سرطان دشوار است ، بنابراین پیشگیری از آن دشوار است. از طریق رژیم غذایی

10- از رشد تومور جلوگیری می کند

این یکی دیگر از فوایدی است که به آب هلو نسبت داده می شود. با این حال ، همانطور که در بخش قبلی مشاهده کردیم ، این درست نیست. هیچ غذایی نمی تواند از سرطان یا تومور جلوگیری کند یا از آن جلوگیری کند .

این احتمال وجود دارد که مطالعات نشان دهد کاربرد مستقیم آن بر روی سلولهای سرطانی مزایایی برای جلوگیری از گسترش آنها دارد. اما این بدان معنی نیست که با مصرف آنها نیز همین اثر حاصل خواهد شد.

همچنین می توانید بخوانید: اسموتی زغال اخته و گیلاس

11- به ریشه کنی سرفه مزمن و برونشیت کمک می کند

اعتقاد بر این است که نوشیدن آب هلو گرم یا گرم به مقابله با ناراحتی ناشی از سرفه های مزمن و برونشیت کمک می کند. این به دلیل اثر آنتی اکسیدان های ذکر شده در بالا است.

با این حال ، هیچ مطالعه ای برای تأیید این اثر وجود ندارد. در حالی که درست است که هلو همانطور که گفتیم منبع آنتی اکسیدان است.

علاوه بر این ، در فرهنگ عامه ، صمغ صمغی استخراج شده از پوست درخت شما یک درمان طبیعی جالب است که می تواند علائم سرفه سیاه را کاهش دهد.

12- سرعت متابولیسم را افزایش می دهد

به لطف متابولیسم بدن قادر به ایجاد و سوختن انرژی است. بنابراین اعتقاد بر این است که با تسریع در متابولیسم می توان کالری بیشتری مصرف کرد.

به این معنا ، افسانه های زیادی در مورد غذاها وجود دارد که آن را “تسریع” می کنند ، بنابراین به کاهش وزن کمک می کنند. برخی از آنها قهوه ، چای سبز یا غذاهای پرادویه هستند.

با این حال ، نشان داده شده است که بروز آن بر روی متابولیسم حداقل است . در مورد هلو ، هیچ مطالعه ای که اثربخشی آن را در این زمینه تأیید کند وجود ندارد.

از مزایای مصرف آب هلو استفاده کنید

هلو میوه ای است که دارای خواص و فواید تغذیه ای بی شماری است ، گرچه همانطور که مشاهده کردید همه آنها درست نیستند.

با این حال ، این بدان معنا نیست که ارزش افزودن در رژیم غذایی شما را ندارد. و همانطور که مشاهده کردید ، می تواند برای سلامت دستگاه گوارش ، کلیه یا قلب و عروق بسیار مثبت باشد.

علاوه بر این ، این یک میوه بسیار متنوع است که می توان آن را به تنهایی ، در سالاد ، در ماست ، در مربا و در آماده سازی های مختلف مصرف کرد .

در آخر ، به یاد داشته باشید که اگر می خواهید از مزایای آن نهایت استفاده را ببرید ، بهتر است آن را در یک رژیم غذایی متعادل قرار دهید.

1 دنبال این می گردید “فواید هلو برای سلامتی که شما را شگفت زده می کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *