فواید دوچرخه سواری برای سلامتی بدن 

فواید دوچرخه سواری برای سلامتی بدن 

فواید دوچرخه سواری برای سلامتی بدن 

دوچرخه سواری فواید زیادی دارد که شاید از آنها آگاهی نداشته باشید . در کشورهای خاص ، از دوچرخه به عنوان وسیله حمل و نقل عادی استفاده می شود ، برخلاف کشورهایی که استفاده از ماشین یا حمل و نقل عمومی در آنها غالب است. همچنین ابزاری بسیار پرکاربرد برای ورزش است. 
برای بهره مندی از فواید دوچرخه سواری نیازی به ساعت های زیادی نیست. دوچرخه سواری به مدت 20 دقیقه در روز مقاومت را بهبود می بخشد و احتمال برخی بیماری ها را کاهش می دهد.

همچنین می توانید بخوانید: انتخاب بهترین زمان برای ورزش کردن

فواید دوچرخه سواری برای سلامتی بدن 

برای اینکه فعال بمانید و از خطرات ناشی از کم تحرکی پرهیز کنید ، همیشه مجبور نیستید که تمرینات طولانی و دردناکی را در سالن بدنسازی انجام دهید و یا مد های تمرینی حرکتی را انجام دهید که برای همه یکسان نیست. 

در مرحله بعدی ، پیشنهاد می کنیم برخی از فواید دوچرخه سواری را کشف کنید که احتمالاً هرگز متوجه آن نشده اید. وقتی آنها را کشف کردید ، ممکن است ترغیب شوید و استفاده بیشتری از آن کنید!

دلیل برای دوچرخه سواری بیشتر
دوچرخه سواری علاوه بر سرگرم کننده بودن ، به بهبود آمادگی جسمانی کمک می کند و احساس رفاه بسیار مطلوبی را ایجاد می کند ، به خصوص اگر این کار را در یک مکان دلپذیر و با آب و هوای همراه آن انجام دهید.

این بهبود خلق و خوی به دلیل آزاد شدن اندورفین در بدن ناشی از ورزش بدنی است که بعداً به بررسی آن می پردازیم. شما همچنین توانایی های جسمی دیگری را نیز در خود پرورش می دهید که در زیر بیشتر درباره فواید دوچرخه سواری صحبت خواهیم کرد.

1- سیستم قلبی عروقی را بهبود می بخشد

سیستم قلبی عروقی را بهبود می بخشد
سیستم قلبی عروقی را بهبود می بخشد

طبق تحقیقی که در مجله American Family Physician منتشر شده است ، دوچرخه سواری یک تمرین توصیه شده برای تقویت قلب و ریه ها است. بر اساس این تحقیق ، این فعالیت تا 30٪ خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد .

داشتن قلب قوی از بروز بیماری های خطرناک قلب و عروق مانند بیماری عروق کرونر قلب ، فشار خون بالا ، تصلب شرایین و سندرم متابولیک جلوگیری می کند . به علاوه ، به شما انرژی بیشتری برای گذراندن روزتان می دهد.

توصیه های بین المللی برای فعالیت بدنی برای بزرگسالان حدود 150 دقیقه فعالیت متوسط ​​در هفته است. طبق مطالعه ذکر شده ، این کمتر از 10 مایل در ساعت است. بنابراین ، فقط با 20 دقیقه دوچرخه سواری روزانه می توانید از سلامتی مشکلات قلبی مراقبت کنید .

2- دوچرخه سواری برای سلامت روان مفید است
برای بسیاری از افراد ، ورزش مترادف با فداکاری و تلاش است. این اغلب مربوط به استرس است ، به خصوص اگر مجبور باشید یک تمرین ورزشی خسته کننده را بعد از یک روز خسته کننده انجام دهید.

با این وجود می توانید هر کجا که می خواهید دوچرخه سواری کنید و از فضای باز نیز لذت ببرید . به همین دلیل این گزینه می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

یکی از مزایای دوچرخه سواری این است که به مغز کمک می کند تا سطح کورتیزول را کاهش داده و استرس را کنترل کند . طبق مطالعه ای که توسط ژورنال روانشناسی ورزشی منتشر شده است ، افراد متناسب نسبت به افراد کم تحرک واکنش بهتری نسبت به استرس دارند.

3- دوچرخه سواری باعث افزایش خلاقیت می شود
نویسندگان Baumann and Boutellier (2011) اظهار داشتند که وقتی تمرینات هوازی را انجام می دهید ، خلاقیت و مهارت های حل مسئله را تقویت می کنید. صرف نظر از کاری که انجام می دهید ، دوچرخه سواری می تواند به شما کمک کند تا بر یک بلوک ذهنی غلبه کنید و راحت تر تصمیم بگیرید.

علاوه بر این ، فعالیتی است که باعث افزایش جریان اکسیژن به مغز می شود. این اجازه می دهد تا سلول های عصبی موثرتر کار کنند و شما در یافتن الهام لازم برای یافتن راه حل های جدید برای یک مشکل ، شفافیت بیشتری احساس می کنید.

4- خواب را بهبود ببخشید
وقتی سبک زندگی کم تحرکی دارید ، طبیعی است که دچار مشکل خوابیدن شوید. کمبود استراحت اغلب به دلیل کمی ورزش ایجاد می شود.

دوچرخه سواری راهی برای بهبودی از الگوی نامنظم خواب و سازگاری مجدد با سبک زندگی سالم است. همانطور که در مطالعه ای منتشر شده در مجله پزشکی رفتاری ، فعالیت بدنی به طور کلی کیفیت خواب را بهبود می بخشد.

بنابراین ، اگر از بی خوابی رنج می برید ، می توانید با علاقه به دوچرخه سواری هر روز آن را برطرف کنید. با این حال، آن را من می خواهم به اوایل خواب، آن را ممکن است بهتر نیست دوچرخه سواری خیلی دیر .

5- دوچرخه سواری باعث می شود جوانتر به نظر برسید
مزایای دوچرخه سواری در مورد ظاهر بسیار است. از این لحاظ ، تحقیقات منتشر شده توسط Rejuvenation Research نشان می دهد که با انجام این فعالیت به طور منظم ، علائم پیری در سطح سلولی کاهش می یابد . به این ترتیب ، سلامت پوست نیز حفظ می شود.

این به این دلیل است که گردش خون افزایش می یابد و اکسیژن در بدن بهتر جریان می یابد ، که به نوبه خود باعث افزایش سطح مواد مغذی سلول های پوست می شود.

6- حرکت روده را تقویت می کند
از طرف دیگر ، دوچرخه سواری به طور منظم به مبارزه با یبوست کمک می کند. یک نشریه MedlinePlus مزایای فعالیت بدنی را در این زمینه تأیید می کند. اگر به مشکلات گوارشی مبتلا هستید ، هر روز برای مدتی رکاب زدن می تواند مکمل خوبی برای معالجه پزشک باشد.

7- به شما کمک می کند تا بیشتر عمر کنید
دوچرخه سواری برای جسم و روان مفید است.این چیزی است که از تمام مزایای توضیح داده شده ناشی می شود. همانطور که اشاره کردیم ، دوچرخه سواری در کاهش شرایط خطرناک مانند بیماری های قلبی عروقی ، چاقی و دیابت و غیره کمک می کند. علاوه بر این ، به لطف اینکه یک تمرین هوازی است ، در بازسازی سلول ها همکاری می کند.

افرادی که به طور منظم تمرین ، یا دوچرخه سواری، به طور کلی، هر گونه فعالیت فیزیکی شباهت معمولا طولانی تر و سالم نسبت به کسانی که زندگی نیست لذت بردن از N . مطمئناً متوجه شده اید که بسیاری از ورزشکاران علاقه مند به این ورزش وجود دارند که پس از 70 یا 80 سالگی ، به تمرین آن ادامه می دهند.

8- بدون اینکه متوجه شوید ورزش می کنید
هنگامی که از دوچرخه برای رفتن به محل کار خود یا انجام یک کار نامناسب استفاده می کنید ، احتمالاً متوجه نیستید که در حال انجام فعالیت بدنی هستید . این بدان دلیل است که شما خود را تلاش زیادی نمی دانید.

اگر شروع به استفاده از دوچرخه در روز خود کنید ، همچنین متوجه خواهید شد که مشکلات پارکینگ شما نسبت به زمان استفاده از ماشین کمتر است. همچنین ، متوجه خواهید شد که در صورت وابستگی به وسایل حمل و نقل عمومی برای حرکات روزمره ، از آزادی خاصی برخوردار هستید. همه آنها فواید هستند!

9- بدن خود را قوی تر می کنید
دوچرخه سواری روزانه برای رفتن به محل کار یا مدرسه به شما امکان می دهد احساس تحرک بیشتری داشته باشید. همچنین ، با گذشت زمان متوجه خواهید شد که بدن شما چه میزان تنایی دارد. پاها قوی تر ، شکم مقاومت بیشتری خواهد داشت و احساس بهتری نسبت به خود خواهید داشت.

این روش ورزش ، که برخی آن را بسیار سبک می دانند ، برای کسانی که دوست ندارند ورزش کنند یا پیدا کردن وقت برای انجام آنها دشوار است بسیار عالی است. علاوه بر این، با ورزش به شما خواهد شد با انگیزه به سالم غذا خوردن و مراقبت از خود کمی بیشتر به طور کلی.

10- روحیه خود را بهبود می بخشید
دوچرخه سواری از مزایای سلامت روان بسیار مثبتی برخوردار است . استرس ، نگرانی و اضطراب باعث می شود که گاهی اوقات احساس خوبی نداشته باشید.

اگرچه بسیاری از مردم دوچرخه سواری را یک تمرین سبک می دانند ، اما این عمل ترشح اندورفین است. این هورمون ، که طبق تحقیقات منتشر شده توسط پزشکی ورزشی در حین ورزش آزاد می شود ، احساس خوشبختی ، آرامش و خوش بینی بیشتری در شما ایجاد می کند.

بنابراین ، دوچرخه سواری می تواند ایده خوبی برای احساس بهتر ، با انگیزه بیشتر و نگرش مثبت تر باشد. این امر در تمام زمینه های زندگی شما سود خواهد داشت.

11- سیستم حرکتی را تحریک می کنید
برای کسانی که از مشکلات مفصل یا رباط رنج می برند ، از آرتروز یا مشکلات مفصل ران رنج می برند ، راه رفتن تا حدی خسته کننده و دشوار است. در این شرایط ، دوچرخه سواری می تواند گزینه بسیار خوبی باشد.

برخی ممکن است فکر کنند که ورزش ، حتی سبک ، در این موارد می تواند به آنها آسیب برساند . با این حال ، بدن مانند یک ماشین است و در صورت عدم استفاده از آن ، می توان روند خرابی آن را تسریع کرد.

بنابراین ، همانطور که در تحقیقات منتشر شده توسط توانبخشی توضیح داده شده است ، حفظ یک روال دوچرخه سواری می تواند به بهبود آرتروز کمک کند . این خیلی بهتر از ایستادن است. E L ورزش همیشه خوب است، اگر چه در برخی موارد در راه با شدت کمتر انجام شود.

دوچرخه سواری ، روش خوبی برای ورزش است
ورزش روزانه می تواند به شما کمک کند مزایایی را که ذکر کردیم بدست آورید. اکنون ، برای این ، شما باید ثابت باشید : شما باید ورزش را به عنوان یک روال دیگر در زندگی خود بگنجانید .

یک راه خوب این است که مانند هر عادت دیگری ، از کوچک شروع کنید . یک راه این است که شروع به دوچرخه سواری برای کار کنید ، به عنوان مثال ، هفته ای یک بار ، سپس دو بار ، و غیره. این کار باعث می شود این فعالیت به صورت یک عادت درآید.

ورزش رفتن ، رفتن به باشگاه ، پیاده روی یا دوچرخه سواری ، همیشه مثبت است. هدف حرکت است. اگر به طور منظم دوچرخه سواری نمی کنید ، ما شما را تشویق می کنیم که امتحان کنید و ببینید که چقدر احساس خوبی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *