غذا های خواب آور که باعث خوابالودگی می شود ؟

غذا های خواب آور که باعث خوابالودگی می شود ؟

غذا های خواب آور که باعث خوابالودگی می شود 

این احتمال وجود دارد که مقصر آن رویای غیرقابل جبران که بعد از خوردن غذا می آید رژیم شما باشد. و غذاهایی وجود دارند که تولید ملاتونین ، هورمون خواب را تحریک می کنند .

آیا بعد از غذا خوردن احساس خواب آلودگی می کنید و دوست دارید از آن دوری کنید؟ به طور کلی ، این به دلیل مصرف ، به ویژه ، تعدادی از غذاها است. توجه کنید ، زیرا نکاتی وجود دارد که می تواند از بروز این امر جلوگیری کند. مطمئن هستیم که آنها کمک بزرگی به شما خواهند کرد.

اگر فرصتی دارید ، بهترین راه حل برای پایان خواب آلودگی بعد از غذا چرت کوتاه ، 10 یا 15 دقیقه ای است. با این حال ، چون این همیشه امکان پذیر نیست ، شما می توانید با رژیم غذایی بازی کنید. برای این کار سعی کنید از غذاهایی که در زیر بحث می کنیم خودداری کنید.

علاوه بر این ، توصیه های دیگری مانند زیاد نخوردن و نوشیدن آب نیز به شما کمک می کند . توجه داشته باشید و دیگر دچار خواب آلودگی ناراحت کننده ای نخواهید شد که بعد از ساعت ناهار ظاهر می شود و معمولاً هنگام کار ما ایجاد می شود.

همچنین می توانید بخوانید: اگر خواب کافی نداشته باشید، چه اتفاقی برای بدن شما می افتد؟

از مصرف لبنیات خودداری کنید

از مصرف لبنیات خودداری کنید

لبنیات برای مراقبت از استخوان ضروری هستند ، اما باید مراقب نحوه مصرف آنها و به ویژه ساعات مصرف آنها باشید. مجموعه تریپتوفان و کلسیم که این محصولات معمولاً دارند به مغز در جذب این اسید آمینه کمک می کند.

به خصوص ، این اثر آرامش بخش هنگامی که پنیرهای سفت مصرف می کنیم ، مشاهده می شود زیرا حاوی کلسیم بیشتری هستند . افزودن کراکر به پنیر باعث خواب آلودگی بیشتر می شود . و این است که ، در حضور کربوهیدرات ها ، اثر تریپتوفان بیشتر مشخص می شود و افزایش می یابد.

بنابراین اگر نمی خواهید بعداً زیاد بخوابید بسیار مراقب باشید .

مصرف بادام را متوسط ​​کنید

مصرف بادام را متوسط ​​کنید

بادام یکی دیگر از مواد غذایی غنی از تریپتوفان ، اسید آمینه ای است که تولید ملاتونین ، هورمون خواب را تشویق می کند . علاوه بر این ، بادام حاوی مقدار زیادی منیزیم است که باعث شل شدن عضلات و خواب آلودگی شما می شود. اگر بعداً مجبور به کار شدید ، بهتر است از مصرف آن خودداری کنید.

اگر می خواهید بعد از غذا از خواب پرهیز کنید ، موز نخورید

به لطف قند موجود در موز ، تریپتوفان برای مغز بسیار قابل دسترسی است. همچنین باید مقدار پتاسیم و منیزیم را که به وفور در این میوه یافت می شود ، در نظر بگیریم. این مواد معدنی باعث شل شدن عضلات می شوند و در نتیجه می توانیم احساس خواب آلودگی بیشتری کنیم.

آجیل و خواب آلودگی

گردو یکی دیگر از محصولاتی است که باعث خواب آلودگی شما بعد از خوردن می شود ، البته کمتر از سایر مغزها مانند بادام که قبلاً ذکر شد. و اگرچه حاوی تریپتوفان کمتر از بادام هستند ، اما ملاتونین دارند .

تحقیقاتی وجود دارد که نشان می دهد مصرف گردو سطح این هورمون را در خون افزایش می دهد و در نتیجه باعث خواب آلودگی شما می شود ، بنابراین از خوردن آنها در محل کار مواظب باشید.

گیلاس نخورید

گیلاس نخورید

گیلاس یک میوه خوشمزه است ، اما می تواند باعث خواب آلودگی شما شود ، زیرا سطح ملاتونین را افزایش می دهد. اگرچه چند گیلاس چیزی را تغییر نمی دهد ، اما در مورد نوشیدن یک لیوان آب گیلاس بسیار مراقب باشید ، زیرا در این صورت احتمالاً باعث خواب آلودگی شما می شود.

اثر آرامش بخش بابونه

بابونه حاوی گلیسین ، یک اسید آمینه است که اثر آرام بخشی دارد و باعث آرامش عضلات و سیستم عصبی می شود. بنابراین ، بعد از نوشیدن چای بابونه ، احتمالاً بعد از غذا خوردن احساس خواب آلودگی خواهید کرد. بنابراین هنگام مصرف مراقب باشید.

در مصرف تخمه کدو زیاده روی نکنید

دانه های کدو تنبل همچنین حاوی دوزهای قابل توجهی از تریپتوفان و همچنین مقدار زیادی روی و منیزیم است. این عناصر باعث شل شدن عضلات و سیستم عصبی می شوند ، به همین دلیل ممکن است بعد از مصرف آنها احساس خواب کنید. این را در ذهن داشته باشید.

بعد از خوردن برنج سفید خواب ببینید

برنج سفید شاخص گلیسمی بالایی دارد ، بنابراین باعث خواب آلودگی می شود ، اگرچه بلافاصله این کار را نمی کند ، اما 3 یا 4 ساعت بعد. برجسته ترین اثر خواب آور برنج یاسمن است بنابراین اگر از دوستداران این نوع هستید ، مراقب باشید.

چاق ترین ماهی

چاق ترین ماهی

اسیدهای موجود در پرچرب ترین ماهی ها مانند ماهی آزاد ، تن ماهی یا سایر ماهی های چرب سرخ شده تولید ملاتونین را افزایش می دهند. همین اسیدها سطح هورمون استرس را در خون کاهش می دهند ، به همین دلیل است که آرام می شویم و احساس می کنیم خواب بیش از حد است.

همچنین می توانید بخوانید: دلیل خستگی در طول روز و شش علت آن را در اینجا بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *