غذای جدید برای زندگی سالم

غذای جدید برای زندگی سالم

غذای جدید برای زندگی سالم

یک سبک زندگی سالم که شامل فعالیت بدنی است ، اساس هرم غذایی جدید است. توصیه می کند حداقل یک ساعت ورزش در روز داشته باشید تا در شکل خود بمانید و از بیماری جلوگیری کنید

امروز می خواهیم در مورد هرم غذایی جدید برای یک زندگی سالم صحبت کنیم تا بتوانید آنرا دنبال کنید و سلامت خود را بهبود بخشید.

برای سالم ماندن شما باید به درستی غذا بخورید. بهترین راه برای دستیابی به این هدف ، مصرف محصولات گروه های مختلف غذایی است. شما همچنین باید رژیم خود را با فعالیت هایی که باعث تقویت و تقویت بدن می شود ، مانند ورزش منظم ، تکمیل کنید .

جامعه اسپانیایی تغذیه اجتماعی (SENC) به تازگی برخی از دستورالعمل های غذایی نوآورانه و جدید معرفی شده است. همچنین این اصلاحات به اصطلاح “هرم غذایی” تغییراتی را ایجاد کرده است تا به شما در یک شیوه زندگی سالم تر و بهبود کیفیت کلی زندگی کمک کند.

یک سبک زندگی سالم داشته باشید: پایه هرم جدید

یک سبک زندگی سالم داشته باشید: پایه هرم جدید

یکی از بزرگترین تغییراتی که در هرم غذایی موجود ایجاد شده در پایه آن اتفاق افتاد. این مرحله اول هرم اکنون توصیه می کند با حداقل 60 دقیقه ورزش در روز زندگی سالم داشته باشید .

اساس رژیم غذایی سالم ، ورزش منظم و حفظ وزن مسئولانه است. می توانید هر نوع تمرینی را که دوست دارید انجام دهید. مهم این است که شما بدن خود را به شکلی نگه دارید ، عملکرد خود را بهبود بخشیده و هم قلب و هم سیستم ایمنی خود را تقویت کنید . این به شما در پیشگیری از بیماری های دژنراسیون کمک می کند.

هنگامی که ورزش می کنید ، با حفظ تعادل انرژی خوبی ، از بروز هرگونه مشکل در رژیم غذایی راحت تر هستید. مطمئن باشید انرژی کافی برای انجام تمام فعالیت های خود به بدن می دهید.

اگر بیش از حد و یا غذاهای ناسالمی مصرف کرده اید ، ورزش به شما کمک می کند آن کالری اضافی را بسوزانید. این امر همچنین از تبدیل آنها به چربی جلوگیری می کند.

همچنین می توانید بخوانید: بهترین ورزش برای شخصیت شما چیست؟

همچنین می توانید بخوانید: 5 دلیل برای اینکه هر روز پیاده روی کنید

غذاهایی را از همه گروههای غذایی مصرف کنید

غذاهایی را از همه گروههای غذایی مصرف کنید

ردیف دوم هرم غذایی شما را تشویق می کند که از رژیم غذایی پیروی کنید که شامل همه گروه های غذایی است. غلات کامل ، نشاسته و کربوهیدرات سالم در اینجا گنجانده شده است.

همچنین شما باید دو تا سه بار در روز از میوه و سبزیجات میل کنید. این غذاها مواد مغذی ضروری مانند ویتامین ها و مواد معدنی را تأمین می کنند ، بنابراین شما باید به طور مرتب آنها را میل کنید.

پیشنهاد می کنیم میوه هایی را برای دسر بیش از غذاهایی که با قند و چربی های فرآوری شده سنگین هستند انتخاب کنید. میوه می خواهد ولع مصرف شما برای چیزی شیرین را بدون آسیب رساندن به بدن و یا ایجاد چاقی و افزایش وزن از بین ببرد .

محصولات لبنی نیز باید در رژیم غذایی روزانه شما قرار بگیرند. اگر عدم تحمل لاکتوز هستید ، می توانید جایگزین های غیر لبنی را انتخاب کنید. و اگر از قبل وزن خود را مشاهده می کنید ، نسخه های کم و بدون چربی زیادی وجود دارد.

سرانجام ، گوشت سفید ، مرغ و ماهی در آن گنجانده شده است که ترجیحاً روی کوره یا با کمترین چربی طبخ می شود . اینها را با تخم مرغ و سایر منابع پروتئین گیاهی مکمل کنید .

همچنین می توانید بخوانید: ده تغییر ساده که باعث می شود وعده های غذایی شما سالم تر شود

هرم غذایی جدید

در بالای هرم غذایی جدید غذاهایی هستند که باید گاه به گاه و فقط در اعتدال مصرف شوند . اینها شامل گوشت قرمز است.

برای این که این غذاها مفید باشند و عاملی برای رژیم شما نباشد ، باید از پختن آنها با چربی خودداری کنید. همیشه همراه داشتن آنها با سبزیجات و چربی های سالم ایده آل است .

از جمله غذاهایی که فقط به ندرت باید مصرف شود ، مواردی هستند که حاوی درصد زیادی از چربی های اشباع شده و قند هستند. این مورد دونات ، بستنی ، شیرینی یا میان وعده است.

مکمل های غذایی

با این وجود ، ممکن است این باشد که شما به کمک بیشتری نیاز دارید. از پزشک خود سؤال کنید ، زیرا این مکمل ها باید تحت هدایت یک متخصص تهیه شود.

مکمل ها می توانند به رفع کمبودهای مواد مغذی اساسی کمک کنند. با این حال ، آنها نباید برای جایگزینی غذاهای خاص مورد استفاده قرار گیرند .

همچنین می توانید بخوانید: اهمیت خوردن پروتئین را در صبحانه خود بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *