غذاهایی که شریانهای شما را مسدود می کنند

غذاهایی که شریانهای شما را مسدود می کنند

غذاهایی که شریانهای شما را مسدود می کنند

ما باید از خوردن چربی های خطرناک که می تواند شریان های ما را تا حد ممکن مسدود کند ، خودداری کنیم. در عوض ما باید یک رژیم متعادل و سرشار از میوه و سبزیجات را انتخاب کنیم

هنگامی که شریان های شما گرفتگی دارند ، خون شما آنطور که باید منتقل نمی شود. این خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهد. بنابراین ، بسیار مهم است که شما سلامت شریانی خوبی داشته باشید و از تجمع چربی در بدن برای جلوگیری از گرفتگی شریان ها جلوگیری کنید.

برخی غذاها وجود دارند که می توانند مشکلات قلبی عروقی ایجاد کنند. آیا می خواهید بدانید که آنها چیست؟ سپس به خواندن ادامه دهید!

چرا شریان گرفتگی می یابد؟

عوامل خطر مختلفی وجود دارد که احتمال بروز مشکلات قلبی را در نتیجه شریان گرفتگی افزایش می دهد. به عنوان مثال ، فشار خون بالا ، کلسترول بالا و چاقی.

با این حال ، علل دیگری نیز در رابطه با عادات ما وجود دارد:

سیگار کشیدن

ورزش نکردن

خوردن غذاهای پر از چربی

چربی در دیواره شریان های ما جمع می شود و آنها را باریک می کند و باعث سفت شدن آنها می شود. هنگامی که این اتفاق می افتد ، خون ما نمی تواند مانند آن جریان یابد.

در بسیاری از موارد ، شریان گرفتگی هیچ علامتی (مشابه آنچه در کلسترول اتفاق می افتد) را نشان نمی دهند . متأسفانه ، معمولاً متوجه نمی شویم تا زمانی که باعث حمله قلبی شود ، مشکلی وجود ندارد.

به همین دلیل پیروی از یک رژیم متعادل و سرشار از میوه و سبزیجات خام  برای جلوگیری از غذاهای فرآوری شده و انجام فعالیت های بدنی بسیار مهم است.

برای داشتن شریان های سالم از چه غذایی باید خودداری کنید؟

غذاهای سرشار از چربیهای اشباع اولین نفری هستند که باید از خوردن آنها خودداری کنید. مشکل این است که آنها همچنین خوشمزه ترین غذاها و غذاهایی هستند که بیشترین اعتیاد را ایجاد می کنند.

این بسیار مهم است که شما از خطرات آنها آگاهی داشته باشید تا بتوانید مصرف خود را از آنها کم کنید.

غذاهایی که باعث تجمع چربی در دیواره شریان ها می شوند و شریانهای شما را مسدود می کنند

:

1- گوشت فرآوری شده

گوشت فرآوری شده

گوشت از نظر چربی های اشباع و کلسترول سرشار است. حتی گوشت هایی که “لاغر” محسوب می شوند ، می توانند سطح LDL (کلسترول “بد”) در خون را افزایش دهند.

به عنوان مثال گوشتهای فرآوری شده مانند سوسیس ، هات داگ و بیکن ، نه تنها حاوی مقادیر زیادی چربیهای اشباع هستند ، بلکه نمک اضافه می کنند که باعث بدتر شدن آنها می شود.

خوردن این محصولات بیش از دو بار در هفته به پیشرفت بیماری های قلبی کمک می کند.

2- تخم مرغ

تخم مرغ

هنگام صحبت از تخم مرغ ، زرده ها حاوی مقدار مناسبی از لیپوپروتئین ها هستند که شریان ها را مسدود می کنند.

یک تخم مرغ 5 گرم چربی و 186 میلی گرم کلسترول تأمین می کند (یعنی بیش از نیمی از مقدار توصیه شده روزانه شما).

با این وجود ، لازم به ذکر است که وقتی آنها را به صورت پخته می خورید ، میزان چربی کمتر از سرخ شده است.

3- پوست مرغ

پوست مرغ

به عنوان مثال ، این می تواند از پوست مرغ یا بوقلمون باشد. هر دو آنها در افزایش چربی ها در دیواره شریان ها نقش دارند.

به عنوان مثال ، بال های مرغ اغلب بدون از بین بردن پوست سرخ می شوند. اگرچه ممکن است بی ضرر به نظر برسد ، اما این پوست دارای کالری و لیپوپروتئین های زیادی است.

فقط یک بال مرغ سرخ شده 10 گرم چربی و 160 کالری دارد. قبل از پختن مرغ ، توصیه می شود که پوست را از بین ببرید.

4- لبنیات

لبنیات

ما اغلب اوقات روزانه آن را مصرف می کنیم و نمی دانیم که می تواند برای سلامتی ما بسیار خطرناک باشد ، به خصوص وقتی گزینه های “شیر کامل” را انتخاب می کنیم.

شیر ، پنیر ، ماست ، کره ، بستنی و خامه … همه آنها در تجمع پلاک و گرفتگی عروق نقش دارند.

به عنوان مثال ، کره با خامه ای که سرشار از چربی های اشباع است ، تهیه می شود. توصیه می شود محصولاتی را که با شیر کم چرب ساخته شده اند یا دارای چربی کم هستند انتخاب کنید.

5- شیرینی

شیرینی

پاپ کورن حاوی کره ، شیرینی و دونات حاوی چربی و شکر است ، برخی از کوکی ها با لبنیات تهیه می شوند

شیرینی هایی که در نیمه شب و یا برای صبحانه می خوریم (مانند دونات) با ترکیباتی تهیه می شوند که برای سلامتی ما خطرناک هستند.

آنها از نظر آنتی اکسیدان و فیبر کم و از نظر چربی ها ، آرد و قندهای تصفیه شده کم هستند. همه این مواد شریانهای ما را مسدود می کنند.

در قنادی ها همین اتفاق می افتد. به همین دلیل توصیه می کنیم آنها را با میوه های تازه یا میان وعده های سالم جایگزین کنید .

6- روغن و میان وعده های شور

بیشتر روغنهایی که در آشپزخانه استفاده می شوند (ذرت ، آفتابگردان و غیره) سرشار از چربی های اشباع هستند. اینها به نفع سلامت قلب و عروق ما نیستند.

همچنین ، میان وعده های معمولی که ما دوست داریم آنها را انتخاب کنیم (سیب زمینی سرخ کرده ، بادام زمینی ، و غیره) با این نوع روغن ساخته می شوند.

برای پخت و پز ، توصیه می کنیم از روغن هایی که حاوی چربی های اشباع نشده مانند ، زیتون یا کلزا هستند استفاده کنید.

7- فست فود

فست فود

در این بخش می توانیم از پیتزا و همبرگر نام ببریم ، اما نمونه های بسیار دیگری نیز وجود دارد.

همه این غذاها چربی و کلسترول زیادی دارند. همچنین در بسیاری از موارد آنها حاوی مواد شیمیایی و مصنوعی هستند که باعث می شوند طعم بهتری پیدا کرده و عملکرد تجاری آنها را افزایش دهند.

همچنین می توانید بخوانید: ده تغییر ساده که باعث می شود وعده های غذایی شما سالم تر شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.