عوارض استفاده از لوازم آرایش تاریخ انقضا گذشته

عوارض استفاده از لوازم آرایش تاریخ انقضا گذشته

عوارض استفاده از لوازم آرایش تاریخ انقضا گذشته

بسیاری از افراد پس از مدتی خاص لوازم آرایشی را برای استفاده مجدد نگهداری می کنند و به تاریخ انقضا توجه نمی کنند. این می تواند خطرات پوستی مانند عفونت ، لکه و چین و چروک را به همراه داشته باشد. ما بیشتر به شما می گوییم

عوارض استفاده از لوازم آرایش تاریخ انقضا گذشته

آیا شما قوطی های دارای مواد آرایشی منقضی شده منقضی را معمولاً نگهداری می کنید؟ ممکن است زمان خلاص شدن از شر آنها باشد ، زیرا گذشت زمان می تواند آنها را دشمن پوست شما کند و منجر به مشکلات بزرگتری مانند آلرژی و عفونت شود .

برای قرن ها ، محصولات آرایشی و بهداشتی بهترین متحدان برای برجسته کردن برخی از جاذبه های صورت بوده اند. کاربرد آن نه تنها به بهبود ظاهر صورت کمک می کند ، بلکه برخی از نقص ها را نیز پنهان می کند. با این حال ، اینها می توانند به یک شمشیر دو لبه تبدیل شوند ، مخصوصاً وقتی تاریخ انقضا آنها نادیده گرفته شود. درباره خطرات ممکن است برای پوست شما بیشتر بدانید.

همچنین می توانید بخوانید: 5 اشتباه در استفاده از لوازم آرایشی که برای سلامتی شما مضر است

عوارض استفاده از لوازم آرایش تاریخ انقضا گذشته

عوارض استفاده از لوازم آرایش تاریخ انقضا گذشته
برخی از افراد تمایل دارند که لوازم آرایشی را گاه به گاه صرفه جویی کنند و تاریخ انقضا آنها را نادیده بگیرند. این می تواند برای سلامت پوست خطرناک باشد ، اگرچه به نظر می رسد که آنها هنوز هم برای استفاده مناسب هستند ، اما تغییر در ترکیب آنها می تواند واکنش های خاصی ایجاد کند و علائم برگشت ناپذیری ایجاد کند .

به همین دلیل ، بررسی دقیق برچسب ها و دور انداختن تاریخ انقضا ضروری است. برای جلوگیری از هرگونه خطر ، به شما می گوییم که استفاده منفی از آنها چه تأثیرات منفی می تواند داشته باشد.

1- آلرژی های پوستی

آلرژی های پوستی
ترکیبات شیمیایی موجود در آرایش وقتی از تاریخ انقضا بیشتر می شوند ، تغییرات قابل توجهی می کنند. استفاده از آنها پس از آن می تواند باعث حساسیت پوستی شود. قرمزی پوست ، خارش و تحریک از علائم این واکنش است. ظاهراً به دلیل تغییر در PH طبیعی صورت است که حمله برخی از میکروارگانیسم ها را تسهیل می کند.

2- عفونت ها و بیماری ها

مواد آرایشی منقضی شده به راحتی آلوده می شوند و تعداد باکتری ها و میکروارگانیسم های مضر برای پوست را افزایش می دهند. در نتیجه ، وجود عفونت ها و بیماری ها در پوست می تواند افزایش یابد. ، مانند قارچ ها و اگزما .

3- عفونت

میکروب های موجود در مواد آرایشی مانند ریمل و خط چشم های منقضی شده می توانند باعث انسداد در پلک ها شوند و عود عفونت هایی مانند حالت های ناخن را افزایش دهند. این وضعیت با ظاهر شدن یک التهاب کوچک در مجرای اشک یا قسمت فوقانی پلک متمایز می شود که می تواند بینایی را دشوار کند.

در رابطه با این موضوع ، یک انتشارات مرکز پزشکی دانشگاه روچستر اظهار داشت که ، برای کاهش خطر ابتلا به عفونت ، بهتر است هر 3 تا 4 ماه یکبار محصولات را عوض کنید و آنها را با افراد دیگر به اشتراک نگذارید.

4- زخم های سرد
استفاده از رژ لب و رژ لب های منقضی شده می تواند خطر ابتلا به بیماری های عفونی مانند تبخال را که به آن آتش می گویند نیز افزایش دهد. این یک وضعیت آزار دهنده و دردناک است که از بین رفتن آن چند روز طول می کشد. با وجود تاول یا برآمدگی مشخص می شود که معمولاً با احساس خارش و سوزش همراه است.

5- جوش
تغییر در مواد آرایشی منقضی شده همچنین می تواند خطر ابتلا به جوش را در صورت استفاده از آن افزایش دهد. ظاهراً به این دلیل است که آنها PH پوست را تغییر داده و منافذ پوست را مسدود می کنند و برجستگی هایی ناخوشایند ایجاد می کنند . می کنند که معمولاً کاملا آزار دهنده هستند.

6- از دست دادن ابرو و مژه ها

از دست دادن ابرو و مژه ها

استفاده از محصولات آرایشی منقضی شده روی ابرو و مژه ها می تواند عاملی برای از بین رفتن بیش از حد آنها باشد. گفته می شود که ترکیبات مضر بر قدرت فولیکول های مو تأثیر می گذارند و به همین دلیل باعث ضعیف شدن مو و ریزش آن می شوند. همچنین کاربرد آن باعث خشکی می شود و باعث ریز شدن موها و کاهش حجم می شود.

7- خشکی پوست
خشکی بیش از حد در پوست بیماری است که می تواند از بسیاری از عوامل خارجی و داخلی ناشی شود. اگرچه به دلیل کمبود رطوبت طبیعی شایع است ، اما همچنین می تواند با استفاده از مواد آرایشی منقضی شده ظاهر شود. همانطور که اشاره کردیم ، اینها باعث ایجاد تغییر در PH طبیعی پوست می شوند و باعث تغییر غدد چربی و تولید روغن می شوند. . اگر بعد از استفاده پوست به نظر خشک یا پوسته پوسته می شود ، لازم است تاریخ انقضا محصولات بررسی شود.

8- لکه های تیره
ادامه استفاده از مواد آرایشی منقضی شده می تواند خطر ایجاد لکه های تیره در مناطق مختلف صورت را افزایش دهد. حتی رژ لب و مومیایی نیز تمایل دارند این تغییرات را در پوست دهان ایجاد کنند. همه اینها ، به قرار گرفتن در معرض آفتاب و آلودگی افزوده ، باعث افزایش سموم و مانع از روند اکسیژن سازی پوست می شود.

9- پیری زودرس
مشکل احتمالی دیگر استفاده از مواد آرایشی منقضی شده ، ایجاد چین و چروک و سایر علائم پیری زودرس است. این امر ، زیرا گرفتگی منافذ مانع از اکسیژن رسانی سلولی می شود که باعث افزایش پوست مرده و کاهش کلاژن و الاستین می شود.

در نتیجه ، لازم است قبل از استفاده از مواد آرایشی ، محصولات را مرور کنید تا از این نوع واکنش ها جلوگیری کنید. اگرچه گاهی اوقات به خوبی با چشم غیر مسلح محافظت می شوند ، اما مواد شیمیایی آنها تغییراتی را نشان می دهند که می توانند برای سلامت پوست مضر باشند. همیشه سعی کنید تاریخ انقضا را بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *