علت های بی خوابی های شبانه و روش های جلوگیری از آن

علت های بی خوابی های شبانه و روش های جلوگیری از آن

علت های بی خوابی های شبانه و روش های جلوگیری از آن

 وقتی به رختخواب می روید ، سعی کنید عادت خود را برای چک کردن ایمیل از طریق تلفن خود به یک کتاب یا مجله خوب تغییر دهید تا از چربی بیش از حد مغز خودداری کنید

هر ماه چند بار مشکل خواب دارید؟ آیا تکرار بی خوابی یک مشکل در زندگی شما است؟ آیا کمبود خواب شما باعث قطع فعالیتهای روزمره شما می شود ؟ اگر چنین است ، پس وقت آن است که دست به اقدام بزنیم. ما 5 مورد شایع بی خوابی را برای شما آورده ایم که باید از آن جلوگیری کنید!

خواب عمیق و آرام با آرامش ، کیفیت زندگی شما را بهبود می بخشد و انرژی لازم برای دریافت روز را به شما می دهد. اما گاهی اوقات اشتباه کردن اشتباهاتی که برای ما ناشناخته هستند اما باعث مغز  و مغز بدن می شود ، آسان است و شما را از استراحت کافی در شب باز می دارد.

در مقاله امروز ما شما را دعوت می کنیم تا در مورد برخی از عادت های بد که می تواند باعث بی خوابی شود آشنا شوید .

1- من باید بخوابم ، باید بخوابم

این شایع ترین دلایل بی خوابی است. ما با ارائه یک مثال ساده شروع خواهیم کرد تا منظور شما را بفهمید. شما دیر از کار به خانه می آیید و لیستی از کارهای بی شماری را که باید تا آخر روز انجام دهید تهیه کرده اید. وقتی همه چیز را تمام کردید ، ناگهان متوجه می شوید که خیلی دیر شده است.

شما به رختخواب می روید و چشمان خود را می بندید در حالی که به خود می گویید ، ” من باید همین حالا بخوابم یا فردا استراحت کافی برای روبرو شدن ندارم.” آیا می دانید هر بار که این کار را می کنید چه اتفاقی می افتد؟ ساعت ها بیدار می شوید!

مغز شما باید حداقل دو ساعت قبل از رفتن به رختخواب ، “خاموش شود” و استراحت کند. هنگامی که توجه خود را روی یک چیز متمرکز می کنید ، می تواند سطح استرس شما را بالا ببرد و شما را از امکان استراحت حفظ کند.

راه حل چیست؟ سعی کنید قبل از خواب کاری نکنید که باعث اضطراب شما شود . کارهایی که باید دو ساعت قبل از رختخواب انجام دهید را تمام کنید و سپس یک کتاب خوب بخوانید تا ذهن شما را منحرف کند. خواب به طور طبیعی خواهد آمد.

2- برنامه های نامنظم: یکی از دلایل اصلی بی خوابی

برنامه های نامنظم: یکی از دلایل اصلی بی خوابی

بدن شما به روال و عادت نیاز دارد ، روش هایی برای کمک به تنظیم نیازهای اساسی خود مانند مصرف مواد غذایی و چرخه خواب . معنی آن چیست؟ نمی توانید ساعت 10 عصر امروز و دوشنبه فردا به رختخواب بروید. سعی کنید به یک الگوی و یک برنامه منظم تر پایبند باشید.

در حالت ایده آل شما قادر خواهید بود دو ساعت قبل از خواب ، شام بخورید و به بدن خود فرصت هضم دهید. این همچنین زمانی است که مغز شما باید شروع به استراحت کند و شما می توانید همزمان با گرفتن دوش گرم ، عضلات خود را شل کنید. بهترین زمان برای خوابیدن همیشه بین ساعت 10:30 و 11 شب است ، اگرچه این بدان معنا نیست که در مواقعی نمی توانید کمی طولانی تر بیدار شوید.

3- دستگاه های الکترونیکی

دستگاه های الکترونیکی

یکی دیگر از دلایل شایع بی خوابی دستگاه های الکترونیکی ما هستند. چگونه می توانید ایمیل های خود را بررسی نکنید ، در فیس بوک و اینستاگرام مراقب باشید ، چند پیامک ارسال کنید یا یک فیلم یا یک برنامه تلویزیونی تماشا کنید؟ بسیار رایج است. اما همچنین باید توجه داشته باشید که صفحه نمایش دستگاه های الکترونیکی مغز را با امواج الکترومغناطیسی مغز می کند ، بنابراین حفظ تعادل بسیار مهم است.

به عنوان مثال تلویزیون شما به اندازه تلفن همراه ، رایانه لوحی یا لپ تاپ با خواب مشکل ایجاد نمی کند. چرا که نه؟ معمولاً از فاصله ای تلویزیون را تماشا می کنید ، جایی که مغز به اندازه تحریک نشده است. صرف نظر از این ، بهترین راه برای جلوگیری از بی خوابی خاموش کردن تمام دستگاه های شما و برداشتن کتاب (بله ، یک کتاب!) یا یک مجله است.

4- شب ها چه می خورید؟

بسیاری از افراد بعد از گذشت یک روز طولانی در محل کار ، بسیار گرسنه به خانه می آیند ، و به طور مداوم شام درست می کنند که معده خود را خیلی طولانی طول می کشد تا هضم شود. ممکن است آخرین قسمت روز خود را به این موضوع فکر کنید ، اما آنچه در واقع انجام می دهید این است که وقتی واقعاً باید بخوابید ، انجام دادن کار “فوق العاده” به بدن شماست.

سعی کنید شام های سبک تر تهیه کنید که مقداری پروتئین دارند اما هضم آن آسان و بدون چربی است. سوپ ها ، سبزیجات بخارپز ، ماهی هایی که سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند و چای ها همیشه گزینه های خوبی هستند.

از غذاهای از قبل پخته مراقب باشید.  همه ما می دانیم که وقتی به خانه می آیید تهیه و تهیه آن آسان و سریع است و مانند آشپزی احساس راحتی نمی کنید. با این حال ، آنها معمولاً حاوی مقادیر زیادی مواد نگهدارنده و مواد تصفیه شده هستند که آنها را به دشمن سلامتی شما تبدیل کرده و فقط بی خوابی شما را تقویت می کند.

همچنین می توانید بخوانید: ده تغییر ساده که باعث می شود وعده های غذایی شما سالم تر شود

5- نگرانی در سر شما

نگرانی در سر شما

استرس و اضطرابی که در طول روز ایجاد می شود به خصوص در شب ظهور می شود. آنها صبر می کنند تا شما را به رختخواب بروید و ناگهان در سکوت محاصره می شوید. این زمانی است که آن صدای درونی تقریباً وسواس انگیز ظاهر می شود و تمام نگرانی های شما را به شما یادآوری می کند . خودتان را در ساعتهایی که باید به جای آن بخوابید ، در مورد این چیزها فکر می کنید.

مدیریت استرس پیچیده است و همیشه آسان نیست. اما مهم این است که شما اولویت ها را تعیین کنید و اطمینان حاصل کنید که مشکلات شما به مهمترین چیز در زندگی شما تبدیل نمی شوند. کمی بخار بگذارید ، نفس عمیق بکشید و به راحتی از تمام ابرهایی که سعی در تشکیل سر شما دارند ، به رختخواب بروید.

این نکات را عملی کنید و از این علل متداول بی خوابی اجتناب می کنید و به خواب کمی نیاز خواهید داشت!

1 دنبال این می گردید “علت های بی خوابی های شبانه و روش های جلوگیری از آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *