علت ریزش مو در پاییز آیا مو در پاییز بیشتر می ریزد؟

چرا مو در پاییز بیشتر می ریزد؟

چرا مو در پاییز بیشتر می ریزد؟

واضح است که مو در پاییز بیشتر می ریزد ، اما این نباید باعث هشدار باشد زیرا به دلیل کمبود یا مشکلی نیست. این یک روند کاملا طبیعی است ، که در واقع منجر به ریزش مو نمی شود ، بلکه باعث تجدید آن می شود.

همه ما در پاییز بیشتر متوجه ریزش مو می شویم ، اما این نباید جای نگرانی باشد. کاملاً طبیعی است که این اتفاق بیفتد ، زیرا درست همانطور که برگ های درختان می ریزند ، موها نیز در این مرحله فرایند تجدید عمل می کنند.

این فرآیند “فرو رفتن فصلی” نامیده می شود . همه افراد را درگیر می کند ، اما معمولاً کسانی که موهای بلندی دارند بیشتر متوجه آن می شوند. کسانی هستند که از این ترس می ترسند و مکمل های ویتامین یا داروهای مقوی خریداری می کنند ، اما در واقع این کار نه ضروری است و نه مثر است.

ریزش مو

صرف نظر از فصلی که در آن هستیم ، همه انسان ها ، زن و مرد ، به طور مداوم موهای خود را از دست می دهند . در شرایط طبیعی ، بین 12 تا 15 درصد از موها همیشه در حال نوسازی هستند. این امر منجر به از بین رفتن روزانه 80 تا 100 تار مو می شود.

این بدان معناست که تقریباً در طی یک دوره 4 ساله ما تمام موهای خود را تازه می کنیم . با این حال ، مواردی وجود دارد که ضرر بیشتر است. معمولاً موها در پاییز بیشتر می ریزند ، اما اتفاق غیر معمول نیست که در بهار اتفاق بیفتد.

این فرآیند فقط یک استثنا دارد که نوزادان تازه متولد شده هستند . نوزادان نوعی کرک دارند که در سه تا چهار ماهگی کاملاً می افتد. سپس خود مو ظاهر می شود.

همچنین می توانید بخوانید: آیا شستن بیش از حد مو های سر باعث ریزش مو می شود؟

چرا مو در پاییز بیشتر ریزش می کند

چرا مو در پاییز بیشتر ریزش می کند

در اصل ، تمام پستانداران از نظر تکاملی مشروط هستند که کتهای خود را برای مواجهه با زمستان تغییر دهند . هوای سرد برای کنار آمدن با دمای پایین به موهای تازه احتیاج دارد. این اولین دلیل ریزش بیشتر مو در پاییز است.

به همین ترتیب ، ریزش مو به دلیل تجدید طبیعی فیزیولوژیکی آن است که با عامل فصلی مرتبط است . به عنوان یک قاعده کلی ، مو در بهار می میرد ، اما ریزش آن تا سه ماه طول می کشد و این با سقوط همزمان است. بنابراین ، در آن مرحله یک قله در پاییز وجود دارد.

از طرف دیگر ، تغییر در نور و تعداد ساعات آفتاب در ریزش مو تأثیر دارد . این عوامل باعث ایجاد تغییر در ترشح ملاتونین و پرولاکتین می شود. نتیجه آن تغییر در تلوژن افلوویوم مو است که منجر به ریزش آن می شود.

افسانه ها و حقایق

یک سری افسانه های پیرامون ریزش مو وجود دارد. به عنوان مثال گفته می شود که بیشتر از مردان بر زنان تأثیر می گذارد ، که درست نیست . آنچه اتفاق می افتد این است که زنان تمایل دارند موهای بلندتری داشته باشند و بنابراین تغییرات بیشتری را مشاهده می کنند.

همچنین گفته می شود که برای جلوگیری از افتادن باید موهای خود را نرمتر مسواک بزنید یا اگر مدل موهای بند دار را کوتاه نکنید متوقف می شود. هر دوی این ادعاها نادرست هستند ، زیرا موهایی که می ریزند عملاً سست هستند. موهایی که در روند ریزش نیستند ، نیم سانتی متر زیر پوست سر ریشه دارند و بیرون کشیدن آنها بسیار دشوار است.

همچنین کسانی هستند که ادعا می کنند مصرف مکمل ویتامین از ریزش مو در پاییز جلوگیری می کند. این نیز نادرست است ، زیرا این روند به دلیل کمبود نیست ، بلکه به دلیل یک تغییر فیزیولوژیکی کاملاً طبیعی است.

همچنین می توانید بخوانید: هشت عادت بد که بر سلامت مو تاثیر دارند

چه موقع نگران باشید

اگرچه ما در مورد ریزش موی فصلی صحبت می کنیم ، اما در واقع نوسازی است. موهایی که در پاییز از دست می روند ، پس از سه یا چهار ماه دوباره ظاهر می شوند ، بدون اینکه نیازی به هیچ گونه درمان یا روال باشد. اگر مویی می ریزد ، به این دلیل است که در حال حاضر موی دیگری برای خروج از آن فشار آورده است.

بهتر است موهای خود را مرتباً بشویید و روزانه مسواک بزنید . به این ترتیب کم کم موها می ریزند. اگر هر چند وقت یکبار مسواک بزنید ، موهای سست و جمع شده ایجاد می شود و این تصور را دارد که بیش از حد معمول ریخته است.

ریزش مو در صورت ریزش مو فقط باید نگران کننده باشد . همچنین هنگامی که فصل به پایان می رسد ، یک ضرر عادی ادامه می یابد. در آن موارد ، بهتر است برای ارزیابی وضعیت به متخصص پوست مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *