علت ریزش مو ابرو چیست و راه های جلوگیری از آن

علت ریزش مو ابرو چیست و راه های جلوگیری از آن

علت ریزش مو ابرو چیست و راه های جلوگیری از آن
ابروها از نظر زیبایی شناختی مهم عمل می کنند ، اما همچنین برای محافظت از چشم در برابر مایعات یا ذرات مفید هستند. چرا می توانند سقوط کنند؟ دلایل زیادی وجود دارد. در این فضا ما جزئیات آنها را ارائه می دهیم.

علت ریزش مو ابرو چیست و راه های جلوگیری از آن

آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا موهای ابرو شما می ریزد؟ ابروها ناحیه ای است که با مو پوشانده شده و حدود دو سانتی متر از چشم فاصله دارد. آنها به عنوان محافظ چشم عمل می کنند ، زیرا از ورود مایعات مانند عرق یا آب به آنها جلوگیری می کنند. همراه با مژه ها مکانیسم موثری هستند تا عوامل مضر وارد آن نشوند.

در طول سال ها ، مدها در حال اصلاح مفهوم زیبایی ابروها هستند. در بعضی از مراحل ، پوشیدن آنها بسیار تراشیده یا حتی کاملاً بدون مو رواج داشته است. در برخی دیگر ، زیبایی ترین آنها پوشیدن کامل و گسترده آنها بود.

حقیقت این است که موهای این ناحیه می توانند تحت تأثیر بسیاری از فرایندها قرار بگیرند و ریزش کنند. وقتی این اتفاق می افتد ، اصطلاح پزشکی مورد استفاده ، ماداروز سوسكلیشیار است. در این مقاله توضیح می دهیم که چرا ممکن است اتفاق بیفتد و چگونه آن را برطرف کنیم.

همچنین می توانید بخوانید: آیا شستن بیش از حد مو های سر باعث ریزش مو می شود؟

چرا مو از ابرو می افتد؟
ابروها می توانند از آسیب دیدگی ، کمبود مواد مغذی یا درمان های تهاجمی مانند شیمی درمانی بیفتند.
ماداروز سوسوسیلیاریار ریزش بیش از حد موهای ابرو است. تخمین زده می شود که هر فرد حدود 400 یا 500 فولیکول در ابرو دارد. همچنین ، از دست دادن سالانه 300 موی ابرو طبیعی است. اگر زیان بیش از حد و مکرر وجود داشته باشد ، آن را به عنوان بیماری ماداروز طبقه بندی می کنند.

میزان موهای ابرو را ژن ها تعیین می کنند. مانند بقیه موهای بدن ، رشد آن تحت تأثیر عوامل زیادی مانند متابولیسم یا تغذیه است.

ریزش مو در این قسمت ممکن است به دلیل یک مشکل پوستی مانند درماتیت یا اگزما باشد. در حقیقت ، پسوریازیس یکی از دلایل اصلی این اتفاق است. این یک بیماری مزمن است که از ظهور پلاک های پوسته ای روی پوست تشکیل شده است.

هرگونه پرخاشگری مانند سوختگی ، زخم یا جای زخم باعث ریزش یا رشد نکردن مو در این ناحیه می شود. همین امر در مورد درمانهایی مانند رادیوتراپی نیز اتفاق می افتد که در صورت استفاده در این ناحیه ، ایجاد آن بسیار معمول است.

شیمی درمانی همچنین در بسیاری از موارد منجر به ضعیف شدن و ریزش مو در کل بدن می شود. علاوه بر این ، باید تأکید کنیم که حالت اضطراب یا استرس تا حد زیادی با ریزش مو ارتباط دارد.

چه بیماری های دیگری می تواند باعث آن شود؟
در دوران باستان ، زمانی که هیچ درمان موثر برای کم کاری تیروئید وجود نداشت ، یافتن افرادی با این آسیب شناسی که به سختی موهای ابروهایشان را داشتند ، معمول بود. این یکی از بیماری هایی است که به ریزش مو در این منطقه مربوط می شود.

علت دیگر این اتفاق آلوپسی آره آتا است . این یک بیماری است که شامل ریزش مو ، تشکیل دایره هایی از نقاط طاس است. از طرف دیگر ، آسیب شناسی هایی مانند لوپوس ، سفلیس یا جذام می توانند باعث ایجاد آن شوند.

برای رشد مجدد ابرو چه کاری می توان انجام داد؟

برای رشد مجدد ابرو چه کاری می توان انجام داد؟
در حال حاضر چندین گزینه درمانی برای ریزش ابرو وجود دارد. با این حال ، توصیه می شود قبل از انتخاب گزینه دیگری با متخصص پوست خود مشورت کنید.
وقتی متوجه ریزش مو از ابرو می شوید ، مهمترین چیز مراجعه به پزشک یا متخصص پوست است. برای ایجاد یک درمان صحیح و موثر باید علت آن بررسی شود .

اول ، داروهای خاصی وجود دارد که رشد مو را تحریک می کند ، مانند ماینوکسیدیل یا پروستاگلاندین. آنها بیشترین موارد را در موارد آلوپسی دارند.

از طرف دیگر ، بسیاری از روش های درمانی آرایشی وجود دارد که در صورت انتظار برای نتیجه ، می توانند این روش های درمانی را تکمیل کنند. به عنوان مثال ، میکروپیگمنتیشن یا خال کوبی ابروها . آنها به پر کردن مناطقی کمک می کنند که موها بازیابی نشده اند.

حتی در برخی موارد می توان پیوند ابرو انجام داد . این شامل پیوند مو از قسمت دیگری از بدن در این ناحیه است. این پیچیده تر است ، اما یک راه حل دائمی است ، به ویژه هنگامی که سایر درمان ها با شکست مواجه شوند.

آنچه باید به خاطر بسپاریم این است که ریزش موی ابرو می تواند به دلایل زیادی باشد. به همین دلیل ، مراجعه به پزشک متخصص ضروری است ، زیرا علت آن ممکن است بیماری یا عفونت در جاهای دیگر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *