عادت هایی که پیری شما را به تعویق می اندازد

عادت هایی که پیری شما را به تعویق می اندازد

عادت هایی که پیری شما را به تعویق می اندازد

بین فعالیت بدنی و طول عمر رابطه مستقیمی وجود دارد. ورزش به نفع قلب ، ریه و سلامت روان است و همچنین باعث می شود روحیه خوبی داشته باشیم.

آهنگی از گروه مشهور Queen گفت: “چه کسی می خواهد برای همیشه زنده بماند؟” واقعیت این است که اگر چنین امکانی وجود داشته باشد ، بسیاری می گویند که آنها قصد دارند هزاران سال زندگی کنند. با استفاده از این نکات می توانید زندگی سالم تری داشته و در تأخیر  پیری نقش داشته باشید .

چه کسی می گوید شما حتی ممکن است بیش از 80 یا 90 سال داشته باشید؟ همه چیز تغییر عادت های ما در اسرع وقت است. بنابراین ، کیفیت زندگی را افزایش داده و مشکلات را کاهش خواهیم داد. به نظر می رسد یک رویا یا مدینه فاضله است ، اما امکان تحقق آن وجود دارد.

آخرین تحقیقات درباره زندگی مدرن

مطالعات نشان می دهد که در حالی که امید به زندگی در جامعه نسبت به زمان های دیگر افزایش یافته است، به طوری که بسیاری از بیماری های مرتبط با مانند فشار خون یا دیابت. و اگر پر از بیماری و بیماری هستید ، زندگی در 85 سال به چه درد می خورد؟

برای زندگی

طبق برخی تحقیقات در این زمینه ، سبک زندگی بی تحرک و رژیم غذایی از عوامل تعیین کننده هستند . البته متغیرهای دیگری مانند وراثت ، محیط یا سموم در پیری فردی نقش دارند ، اما تا حدی ثانویه تر هستند.

خبر خوب این است که اگر کم کم این عادت ها را تغییر دهید و آگاه باشید که فقط یک بدن دارید و باید از آن مراقبت کنید ، می توانید احتمال ابتلا به بسیاری از مشکلات مربوط به سلامتی را کاهش دهید.

بیش از حد غذا نخورید

برای رسیدن به 100 سال ، هر روز کمی غذا در بشقاب خود بگذارید یا کمتر به خود کمک کنید. ژاپنی ها پس از اسپانیایی ها دومین پیر در این سیاره هستند. به گفته متخصصان این حوزه ، خوردن کالری کمتر می تواند بسیار مفید باشد ، گرچه در حال حاضر آزمایشات فقط در پستانداران انجام شده است.

تلویزیون یا کامپیوتر را خاموش کنید

برش قرار گرفتن در معرض این کادر   اجازه می دهد تا برای بهتر و لذت بخش تر از خواب . تماشای تلویزیون قبل از خواب توصیه نمی شود ، در عوض کتاب را انتخاب کنید. در مورد رایانه ، محیط کار میلیون ها نفر ، همیشه نمی توان از آن اجتناب کرد ، بنابراین ایده خوبی است که در وسط روز استراحت کنید ، یک نفس بیرون بروید این کار در بلند مدت شما رو در معرض پیری زود رس قرار نمی دهد.

در معرض تابش خورشید قرار نگیرد

برای جلوگیری از مشکلاتی مانند تحریک ، سوختگی و حتی سرطان پوست ، تا حد امکان از اشعه ماورا بنفش مضر پرهیز کنید . همچنین جوان خواهید ماند زیرا باعث ایجاد چین و چروک ، لکه یا کک و مک می شود. هنگامی که در تابستان بیرون می روید ، یک فاکتور محافظتی مناسب برای نوع پوست خود و نه فقط روی صورت قرار دهید. همچنین روی سینه ، گردن ، شانه ها ، بازوها و دست ها. این اقدامات احتیاطی پیر شدن شما را کند می کند.

زندگی اجتماعی بیشتری داشته باشید

مطالعات نشان داده اند که افرادی که همیشه در خانواده و دوستان احاطه کاهش خطر ابتلا به مشکلات قلبی داشته باشد. تنهایی باعث افسردگی ، استرس ، کلسترول بالا ، اضطراب ، ترس و … می شود. به خصوص در مورد افراد مسن ، وقتی فرزندان ، نوه ها یا برادرزاده هایشان به اندازه کافی از آنها ملاقات نمی کنند احساس تمایل به زندگی نمی کنند.

میوه و سبزیجات بخور

میوه و سبزیجات بخور

غذای ناخواسته ما را از این دو ماده غذایی که برای توسعه و رفاه ما بسیار مهم هستند فاصله می دهد. قبل از انتخاب یک میان وعده شور ، ترجیح می دهید یک سیب بخورید ، به جای چیپس ، سالاد گوجه فرنگی و کاهو را انتخاب کنید. انتخاب کنید که مصرف سبزیجات و میوه ها را در منوی روزانه خود افزایش دهید و سلامتی شما از شما تشکر می کند و از پیری زود رس جلوگیری می شود.

ورزش

ورزش

هر روز باید به پیاده روی بروید . اگر “وقت ندارید” حداقل به جای استفاده از آسانسور ، از پله ها استفاده کنید. بین فعالیت بدنی و کیفیت زندگی همبستگی زیادی وجود دارد. انجام یک ورزش تأثیرات بسیار خوبی روی قلب ، ریه ها ، ذهن و شوخ طبعی دارد. علاوه بر این ، ظاهر بهتری خواهید داشت و عزت نفس شما افزایش می یابد.

همچنین می توانید بخوانید: هفت دلیل برای اینکه چرا باید ورزش کنید

سیگار کشیدن ممنوع

این یکی از بدترین عادت هایی است که جامعه امروز دارد. گلو و ریه ها را از بین می برد و خطر ابتلا به بیماری های مرتبط را افزایش می دهد. ترک سیگار هرگز دیر نیست . هیچ کس نمی گوید این ساده است ، اما ارزش امتحان آن را دارد. مزایا می توانند از روز اول نشان داده شوند. علاوه بر این ، با گذشت هفته ها و ماه ها در حال افزایش هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *