عادت هایی که باعث ناشنوایی می شوند و به گوش آسیب میزند

عادت هایی که باعث ناشنوایی می شوند

عادت هایی که باعث ناشنوایی می شوند

اگرچه معمولاً بیشتر مربوط به سر و صدای اضافی است ، اما ناشنوایی می تواند به دلیل استعمال سیگار نیز ظاهر شود ، زیرا باعث کاهش جریان خون در گوش داخلی می شود

طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی (WHO) ، بیش از 360 میلیون نفر در جهان وجود دارند که توانایی شنیدن کامل را به طور کامل یا جزئی از دست داده اند. با این حال ، در بسیاری از این موارد ، می توان از آن جلوگیری کرد ، زیرا به دلیل عادت های بد رخ داده است.

در حقیقت ، برای این سازمان می توان از نیمی از موارد این کاهش شنوایی جلوگیری کرد. علاوه بر این ، “تعداد زیادی از افراد مبتلا به کم شنوایی می توانند با داروها ، جراحی و استفاده از سمعک و سایر وسایل آن را بهبود بخشند.”

در مطالعات مختلف که توسط تعداد زیادی از متخصصان انجام شده است ، نتیجه گرفته شده است که علاوه بر پیری و ژنتیک ، ناشنوایی می تواند ناشی از عادت های بد باشد. بسیاری از آنها شما را شگفت زده خواهند کرد. و اگر به طور منظم هر یک از این رفتارها را انجام می دهید ، می توانید آن را متوقف کرده و بدین ترتیب از ناراحتی های بعدی در این اندام اصلی بدن جلوگیری کنید. آیا آنها را می بینیم؟

چاقی

نشان داده شده است که چاقی یک عامل خطر برای بسیاری از بیماری ها است. از جمله جسمی ، فشار خون ، آرتروز ، کمردرد یا سکته مغزی. و همچنین اضافه وزن می تواند به سلامت روانشناختی آسیب برساند ، انزوای اجتماعی را افزایش داده و عزت نفس شخصی را که از آن رنج می برد ، تضعیف کند.

اما مطمئناً چیزی که شما نمی دانید این است که یک رژیم غذایی ناکافی و به طور کلی ، یک رژیم غذایی ضعیف نیز می تواند باعث کاهش شنوایی شود. دلیل آن این است که چاقی خطر ناشنوایی را افزایش می دهد .

مصرف داروها بدون هیچ گونه کنترلی

بسیاری از افراد عادت به خود درمانی دارند. ما در مورد این قصور و خطرات خوددرمانی بسیار تأکید کرده ایم . مصرف بی رویه دارو بدون فکر کردن در مورد عواقب غیرمجاز است. خوردن داروهای اتوتوکسیک ، مانند آنتی بیوتیک ها و ضد مالاریاها ، می تواند باعث آسیب جدی به گوش داخلی شود.

سر و صدای زیاد

سر و صدای زیاد

عادت بسیاری از افراد برای استفاده از هدفون برای گوش دادن به موسیقی با صدای بلند باعث آسیب جدی به گوش داخلی می شود و توانایی شنیدن صحیح را به شدت کاهش می دهد. گوش دادن به موسیقی یا صدای رایانه از طریق بلندگوهای داخلی این دستگاه ترجیح دارد. یا اگر مشغول کار یا کتابخانه هستید و به حریم خصوصی نیاز دارید ، هرگز میزان صدا را به حداکثر نرسانید.

عدم رعایت بهداشت

به دلیل عدم رعایت بهداشت مناسب ، مقدار قابل توجهی واکس گوش جمع می شود که می تواند مجرای گوش را وصل کند. این شرایط به راحتی نسبت به شرایط قبلی قابل حل است. اما برای آن کمتر جدی نیست.

وقتی متوجه شدید حس شنوایی شما کاهش یافته یا حتی ناراحتی دارید ، به متخصص مراجعه کنید. اگر این ” پلاگین موم ” باشد ، متخصص می تواند یک روش شستشوی گوش را انجام دهد و مشکل را برطرف کند. البته آنچه نباید انجام دهید قرار دادن اشیا در داخل گوش است تا سعی در تمیز کردن آنها شود.  و کمتر به کودکان. این می تواند به طور مزمن به شنوایی آسیب برساند … نتیجه عکس آنچه در تلاش هستیم انجام دهیم.

برخی از این دلایل ممکن است برای شما ناآشنا بوده باشد. اما باید آنها را در نظر بگیرید تا گوش خود را تیز نگه دارید. با این حال ، اگر متوجه درد یا کاهش ناگهانی توانایی شنیدن شدید ، راحت است و توصیه می شود که به متخصص مراجعه کنید.

وی تعیین علت ایجاد ناشنوایی شما را بر عهده خواهد داشت و درمانی را که وی مناسب ترین نظر را دارد برای شما ارسال می کند. ما اصرار داریم ، به هیچ وجه خود درمانی نکنید و اجازه ندهید که بگذرد. ارتقا Health سلامت و پیشگیری از بیماری باید در اولویت موارد این نوع باشد.

همچنین می توانید بخوانید: هفت دلیل برای اینکه چرا باید ورزش کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *