طرز تهیه کیک خرمالو با گردو برای صبحانه

طرز تهیه کیک خرمالو با گردو برای صبحانه

طرز تهیه کیک خرمالو با گردو برای صبحانه

این دستور العمل آسان برای تهیه کیک خرمالو نتیجه ای چشمگیر می دهد: بافتی آبدار با لمس مرکبات و ترد شدن آجیل.

طرز تهیه کیک خرمالو با گردو برای صبحانه

اگر دوست دارید از سیب در تهیه غذاها و دسرهای مختلف استفاده کنید ، این کیک خرمالو با گردو را دوست خواهید داشت. بافت و طعم آن مشابه است و هنگام افزودن میوه به خمیر نتیجه یک کیک آبدار با طعم فوق العاده است.

از همه بهتر ، نیازی نیست که متخصص شیرینی پزی باشید تا این کیک خوشمزه به دست آید. در واقع ، این یک دستور العمل نسبتاً ساده است.

کیک خرمالو با گردو ، یک غذای شیرین و معطر

همچنین می توانید بخوانید: طرز تهیه شیک نوتلا یا شیک شکلاتی کافی شاپ ها

میوه خرمالو

میوه خرمالو
میوه خرمالو

خرمالو میوه بومی آسیا است که بیشتر در سراسر جهان گسترش می یابد.
خرمالو که به چوب گل رز نیز معروف است ، میوه ای بومی چین است. بیشتر و بیشتر در آشپزخانه ها وجود دارد ، به سرعت طرفداران خود را به دست می آورد. و حقیقت این است که دلایل آن کم نیست.

این گنجینه های کوچک نارنجی شیرین ، معطر و با بافتی صاف و تداعی کننده پودینگ هستند. آنها همچنین مقدار زیادی مواد مغذی را ارائه می دهند ، بنابراین افزودن آنها به رژیم غذایی معمول شما یک گزینه عالی برای مراقبت از خود است.

اگر می خواهید یک میان وعده یا یک دسر خانگی ارائه دهید ، این یک موفقیت تضمینی با یک تهیه نسبتاً ساده است. علاوه بر این می توانید طعم شخصی خود را بچشید و تعداد بیشماری از نسخه های مختلف را دریافت کنید . بدون شک ، بهترین غذا برای خوردن گهگاه!

در مورد این میوه خرمالو بیشتر بدانید : مزایا و موارد استفاده در آشپزخانه

مواد لازم برای تهیه کیک خرمالو با گردو
2 عدد خرمالو بزرگ (با وزن تقریبی 500 گرم).
50 گرم گردو.
300 گرم آرد.
240 گرم شکر
4 عدد تخم مرغ
120 میلی لیتر روغن آفتابگردان یا روغن زیتون با طعم ملایم.
کمی نمک.
1 پرتقال و 1 لیمو.
مارگارین یا کره و کمی آرد برای چرب شدن قالب.
سختی دستور غذا کم است و حدود 15 دقیقه برای تهیه و 40 دقیقه برای پخت نیاز دارد . علاوه بر مواد تشکیل دهنده ، یک قالب مستطیلی به ابعاد 26 x 20 سانتی متر و یک مخلوط کن یا غذاساز لازم است.

شرح دستورالعمل طرز تهیه کیک خرمالو با گردو
خرمالو را می توان در دستور العمل های شیرین بی پایان استفاده کرد.
قبل از شروع ، فر را با حرارت بالا و پایین روی 220 درجه سانتیگراد روشن کنید .
بعد قالب مستطیلی (از نوع کیک اسفنجی یا آلو ) را با کمی مارگارین یا کره چرب کنید. آرد بپاشید و بقایای آن را با چند ضربه سبک وارونه بردارید.
اولین قدم در تهیه کیک خرمالو این است که پرتقال و لیمو را خوب بشویید. پوست هر دو میوه را رنده کرده و ذخیره کنید.
خرمالوها را تمیز کنید و گوشت را تقریباً آسیاب کنید ، زیرا اگر خیلی خوب باشد بافت بسیار مایع پیدا می کند. دو روش برای تفکیک تفاله از میوه وجود دارد. اگر میوه نرم است ، فقط لازم است آن را از وسط نصف کرده و با کمک قاشق بردارید. برعکس ، اگر قطعات کمتر رسیده باشند ، ترجیحاً میوه ها را پوست گرفته و به چهار قسمت برش دهید و سپس با کمک مخلوط کن آسیاب کنید.
در صورت تمایل گردوها را از وسط یا به قطعات کوچکتر برش دهید.
تخم مرغ ها را خرد کرده و در یک کاسه بزرگ بریزید. کمی نمک اضافه کرده و هم بزنید. بعد از مدتی شکر را نیز اضافه کرده و هم زدن را ادامه دهید تا کمی کف آن ظاهر شود.
در حین ادامه کار با همزن روغن را کم کم بریزید. باید بافتی شبیه به سس مایونز وجود داشته باشد. سپس با خمیر خرمالو مخلوط کنید.
پوست پرتقال و لیمو را اضافه کنید.
آرد را با مخمر پخت مخلوط کرده و الک کنید. کم کم با بقیه مواد اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا توده ای ایجاد نشود.
بعد از این مرحله می توانید خمیر را داخل قالب بریزید و گردو را روی آن قرار دهید. هر چه حجم آنها بیشتر باشد ، قسمت بالای کیک تزئین بیشتری خواهد داشت . همچنین کمی شکر بپاشید.
قالب را داخل فر بگذارید و به مدت 40 دقیقه در دمای 155 درجه فقط با حرارت کم بپزید. بعد از این مدت با خلال دندان بکشید و اگر تمیز بیرون آمد آماده است.
بگذارید کمی دمای خود را از دست بدهد ، قالب نزنید و روی قفسه بگذارید تا خنک شدن تمام شود. و کیک آماده مصرف است.
این دستور العمل برخی از تغییرات مانند افزودن کشمش یا زردآلو خشک به خمیر را پذیرفته است. همچنین می توانید با استفاده از وانیل یا دارچین به جای پوست مرکبات طعم متفاوتی به دست آورید .

کیک های میوه ای دیگری مانند این تارت آلو و ماست تهیه کنید

کیک خرمالوی خوشمزه با گردو برای لحظه ای خاص
با دستور تهیه این کیک نرم و کرکی ، یک شیرینی خانگی بیشتر از آنهایی که به روش صنعتی تهیه می شوند توصیه می شود. با این حال ، هنوز هم ترجیح داده می شود که از آنها سوء استفاده نکنید و هر از گاهی آن را به سلیقه خود اختصاص دهید.

بهترین زمان برای انجام آن صبحانه یا میان وعده است ، یا به تنهایی یا همراه با مقداری میوه یا ماست تازه. با لعاب یا تزئین مناسب نیز یک دسر عالی برای پایان دادن به وعده غذایی با مهمانان است.

برای بهترین نتیجه ، همیشه سعی کنید مواد اولیه با کیفیت را انتخاب کنید. هنگام خرید خرمالو ، به دنبال آن هایی باشید که بزرگتر هستند و ظاهری خوب دارند. پوست باید صاف و براق و بدون کبودی یا لکه باشد.

بهترین زمان برای این میوه پاییز و زمستان است. بنابراین برای لذت بردن از آن در تمام طول سال و اغلب پختن یک کیک خرمالو ، امکان حفظ تفاله وجود دارد. با رعایت این نکات ، می توان آنها را با خیال راحت تهیه و ذخیره کرد.

اگر از این دستور غذا خوشتان آمد ، ما شما را تشویق می کنیم تا کیک های دیگری با میوه و چند دستور العمل خوشمزه با خرمالو تهیه کنید که مطمئناً همه خانواده از آن لذت خواهند برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *