طرز تهیه کمپوت گلابی خوشمزه و طبیعی سالم 

طرز تهیه کمپوت گلابی خوشمزه و طبیعی سالم 

طرز تهیه کمپوت گلابی خوشمزه و طبیعی سالم 
گلابی در داخل خود پکتین دارد ، فیبر قادر به تخمیر در دستگاه گوارش است. بنابراین ، به عنوان غذا برای باکتری های سازنده میکروبیوتا عمل می کند.

طرز تهیه کمپوت گلابی خوشمزه و طبیعی سالم 

کمپوت گلابی یک دستور ساده برای گنجاندن این میوه در رژیم غذایی به روشی متفاوت است. باید در نظر داشت که این ماده غذایی دارای چندین ویژگی غذایی است ، بنابراین مصرف آن برای ارتقا. سلامت توصیه می شود. همچنین یک غذای همه کاره در سطح آشپزی است.

نکته مهم ، مصرف میوه و سبزیجات با مرگ و میر ناشی از تمام علل همراه است. این عمدتا به دلیل مقدار عناصر مغذی گیاهی و ویتامین های موجود در آنها است. همه این عناصر کمک می کنند تا اطمینان حاصل شود که فرایندهای فیزیولوژیکی بهینه توسعه می یابند.

همچنین می توانید بخوانید: فواید خوردن گلابی

کمپوت گلابی
قبل از اینکه به طور کامل به دستور العمل بپردازیم ، ما در مورد خواص تغذیه ای گلابی با شما صحبت خواهیم کرد. و این این است که این میوه ای است که به دلیل محتوای فیبر محلول خود ، از آنجا که به طور خاص در داخل آن پکتین وجود دارد ، خودنمایی می کند.

بر اساس مطالعه ای که در مجله Experimental & Molecular Medicine منتشر شده است ، این ماده تخمیری در سطح روده مفید برای میکروبیوتا ایجاد می کند .

گلابی فواید زیادی برای سلامتی به همراه دارد.

گلابی فواید زیادی برای سلامتی به همراه دارد.
گلابی فواید زیادی برای سلامتی به همراه دارد.

یکی از محصولات  این ماده غذایی دارای خاصیت ضد التهابی عالی است. این مورد بوتیرات ، یک اسید چرب با زنجیره کوتاه است که نشان داده شده است مربوط به پیشگیری از آسیب شناسی های پیچیده است . اطمینان از تولید آن باعث محافظت در برابر عدم تعادل هوموستاتیک می شود که عملکردهای گوارشی را ایجاد می کند.

از طرف دیگر ، گلابی به دلیل وجود عناصر غذایی گیاهی در داخل خودنمایی می کند. این ترکیبات پتانسیل آنتی اکسیدانی دارند ، به همین دلیل تشکیل رادیکال های آزاد و تجمع بعدی آنها را در بافت ها خنثی می کنند.

همانطور که در تحقیقات منتشر شده در مجله Advances in Nutrition بیان شده است ، این خاصیت با بروز پاتولوژی های مختلف مزمن همراه است .

اکنون ، این فقط در مورد مصرف زیاد گلابی نیست. اطمینان از مصرف میوه های متنوع به منظور دستیابی به یک منبع کامل از عناصر گیاهی آنتی اکسیدانی ، مطلوب است. به این ترتیب حالتهای التهابی و اکسیداتیو در محیط داخلی تعدیل می شوند.

عناصر
اکنون لیست لیستی از مواد لازم برای تهیه صحیح کمپوت گلابی را تهیه می کنیم:

نیم کیلو گلابی.
25 گرم شکر.
یک پوست لیمو.
دارچین.
این یک دستور العمل مناسب برای تهیه خانواده است.

طرز تهیه کمپوت گلابی 

اولین کاری که باید انجام دهید این است که گلابی ها را پوست بگیرید ، هسته و دانه ها را از بین ببرید. توصیه می شود آنها را به قطعات کوچک برش داده و در قابلمه قرار دهید تا بعدا بپزد. قبل از روشن کردن آتش ، پوست یک لیمو را اضافه کنید ، با چند قطعه کوچک برای افزودن طعم مرکبات کافی است.

همچنین ، زمان آن است که چند قاشق غذاخوری آب ، شکر و دارچین را در قابلمه قرار دهید ، اگرچه این ماده آخر اگر مورد علاقه شما نباشد می توان آن را حذف کرد. وقتی همه عناصر درون ظرف بود ، آن را بپوشانید و با حرارت کم و متوسط ​​شروع به پخت و پز کنید. مهم است که بپزید تا گلابی نرم شود. در این زمان ، پوست لیمو برداشته می شود.

چند دقیقه بعد این مخلوط با ملاقه چوبی خرد می شود ، آن را آزمایش می کند و اگر خیلی اسیدی است ، قند را اصلاح می کند.

در صورت مایع بودن نتیجه نهایی ، می توان مدت زمان بیشتری را روی حرارت ملایم پخت تا آب اضافی آن تبخیر شود و قوام آن افزایش یابد. اگر بیش از حد جامد باشد ، می توان آن را با آب نیز اصلاح کرد ، که برای سلامتی بسیار مفید است .

از اینجا کمپوت گلابی آماده مصرف خواهد بود. می توان آن را گرم و سرد سرو کرد ، اگرچه توصیه می کنیم آن را در کاسه های شیشه پخش کنید و مدتی در یخچال نگه دارید. قبل از مصرف می توانید دارچین بیشتری بپاشید ، گرچه همه نمی توانند آن را به طور منظم مصرف کنند.

به خاطر داشته باشید که اگر گلابی جای سیب را بگیرد این دستورالعمل به همان شکل است . حتی می توانید هر دو میوه را با هم ترکیب کنید تا نتیجه متفاوتی بدست آورید. هر دو گزینه را امتحان کنید و مورد دلخواه خود را انتخاب کنید.

کمپوت گلابی را در رژیم غذایی معمول معرفی کنید
کمپوت گلابی به راحتی درست می شود. این دارای ویژگی های ارگانولپتیک خارق العاده ای است و به خوبی در سرما نگهداری می شود. همچنین علیرغم داشتن مقدار کمی قند اضافه ، سالم هم هست. این می تواند در چارچوب یک رژیم غذایی سالم و متعادل گنجانده شود ، بنابراین تنوع را از نظر مصرف میوه افزایش می دهد.

به خاطر داشته باشید که گنجاندن سبزیجات در رژیم غذایی و همچنین اطمینان از تأمین منظم فیبر ، یک ماده مفید ضروری است . پکتین های گلابی به طرز خارق العاده ای به سمت میکروبیوتا می نشینند و بنابراین به آن کمک می کنند تا عملکرد خود را به طور مطلوب انجام دهد. می توان از آن برای جلوگیری از شرایط پاتولوژیک مانند دیس بیوزیس استفاده کرد .

سرانجام ، فراموش نکنید که برای دستیابی به سلامتی ، ترکیب رژیم غذایی مناسب و ورزش منظم ضروری خواهد بود. خوب خوابیدن نیز ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *