طرز تهیه پنکیک کدو تنبل خوشمزه و مقوی سالم

طرز تهیه پنکیک کدو تنبل خوشمزه و مقوی

طرز تهیه پنکیک کدو تنبل خوشمزه و مقوی

پنکیک کدو تنبل از نظر ویتامین A و ویتامین C برجسته است. بهتر است آنها را با قند کمی تهیه کنید ، تا ارزش غذایی آنها را از بین نبرد.

طرز تهیه پنکیک کدو تنبل خوشمزه و مقوی

پنکیک کدو تنبل را می توانید هم به عنوان صبحانه و هم به عنوان میان وعده میل کنید. آنها راه حل خوبی برای میان وعده بین وعده های غذایی هستند ، زیرا مواد مغذی با کیفیت بالا را برای بدن فراهم می کنند. آنها همچنین دارای کربوهیدرات های پیچیده ای در داخل هستند ، به همین دلیل است که آنها می توانند سطح انرژی فرد را افزایش دهند.

اکنون ، تهیه پنکیک سالم به همان اندازه انتخاب صحیح موادی که به عنوان همراه استفاده می شوند ، مهم است . بهترین گزینه ها آجیل ، میوه ، ماست است … شما همیشه باید عناصری را که در گروه غذاهای تازه هستند ، در اولویت قرار دهید.

پنکیک کدو حلوایی
ما قصد داریم نحوه تهیه پنکیک کدو تنبل را به سادگی و سریع آموزش دهیم. اگرچه دستورالعمل اولیه حاوی شکر است ، اما برای دستیابی به نتیجه نهایی با کیفیت بالاتر غذایی ، توصیه می کنیم به تدریج مقدار آن را کاهش دهید.

عناصر
250 گرم کدو تنبل.
1 لیوان کوچک شکر.
دلمه یک لیمو.
2 عدد تخم مرغ
250 گرم آرد.
1 لیوان شیر .
اب.

طرز تهیه پنکیک کدو تنبل خوشمزه و مقوی

اولین کاری که می شود این است که کدو تنبل را پوست گرفته و خرد می کنیم. این ماده در داخل یک ظرف پز شده و با آب پوشانده می شود تا حدود 10 دقیقه بپزد.

هدف این است که خوب پخته شود ، بنابراین می تواند خرد شود و خمیری با بافت کم و بیش همگن بدست آورد. بسته به ضخامت قطعات ، مدت زمان پخت می تواند چند دقیقه بیشتر شود.

کدو تنبل باید با شکر ، پوست لیمو ، تخم مرغ ، شیر و آرد مخلوط شود. مهم است که خوب هم بزنید تا زمانی که به نتیجه ای با یکنواختی برسید. رسیدن به این نقطه ممکن است حدود 4 دقیقه طول بکشد ، اما این یک مرحله کلیدی برای خوب نشان دادن پنکیک است.

پس از گذشتن از این مرحله ، خمیر آماده می شود ، فقط پخت و پز باقی می ماند. برای این کار یک تابه را با روغن  چرب کرده و آن را گرم کنید. بخشی از مخلوط را با ملاقه ریخته و از دو طرف پخته می شود.

وقتی پنکیک ها از ظرف خارج می شوند روی یک بشقاب جمع می شوند. توصیه می شود برای بهبود نتیجه نهایی ، شکر مخلوط شده با دارچین را روی آن بپاشید. به یاد داشته باشید که می توانید آنها را با توت فرنگی  سرو کنید.

به خاطر داشته باشید که ما در حال آماده سازی یک دستورالعمل هستیم که به آن قند اضافه شده است. به همین دلیل ، مصرف آن نباید روزانه باشد. به هر حال فکر کنید این ماده نیز قابل حذف است. کدو تنبل شیرینی خاصی دارد که می تواند برای تهیه پنکیک خوش طعم کافی باشد.

همچنین می توانید از شیرین کننده مصنوعی استفاده کنید. در این حالت ، بهترین گزینه استویا است ، زیرا بسیاری از مواد افزودنی شیرین کننده توانسته اند تأثیر منفی بر سلامت میکروبیوتا ایجاد کرده و باعث مشکلات گوارشی شوند.

مزایای کدو تنبل

مزایای کدو تنبل
مزایای کدو تنبل

حالا ما قصد داریم در مورد خواص کدو تنبل با شما صحبت کنیم. این یک سبزیجات است که به دلیل محتوای ویتامین C خودنمایی می کند. این ماده مغذی کلیدی برای اطمینان از عملکرد مناسب سیستم ایمنی بدن است ، همانطور که در مطالعه منتشر شده در مجله Nutrients ذکر شده است .

همچنین ، این سبزی غلظت زیادی فیبر دارد. این عنصر دو کاربرد عملی مهم دارد.

بر اساس تحقیق منتشر شده در Alimentary Pharmacology & Therapeutics ، ابتدا موفق به بهبود مدیریت یبوست می شود . از طرف دیگر ، خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد.

علاوه بر این ، فیبر همچنین می تواند در سطح روده تخمیر شود ، و به عنوان یک بستر انرژی برای باکتری های ساکن روده عمل می کند. به این ترتیب ، تراکم میکروبیوتا تضمین می شود ، که به دستیابی به یک سلامتی خوب در میان مدت ، در سطح هضم و عصبی کمک می کند.

این غذا می تواند به مبارزه با یبوست کمک کند.
در آخر ، توجه به این نکته مهم است که محصولی با ویتامین A است. این ماده مغذی ، مشخصه سبزیجات قرمز ، توانایی بهبود سلامت بینایی را دارد.

علاوه بر این ، نشان داده شده است که سرعت بهبودی را افزایش می دهد ، بنابراین به زیبایی پوست کمک می کند.

پنکیک کدو تنبل 
همانطور که مشاهده کردید ، تهیه پنکیک کدو تنبل واقعاً ساده است. آنها کربوهیدرات های کم گلیسمی همراه با بخش خوبی از عناصر ریز مغذی مانند ویتامین های A و C ارائه می دهند.

توصیه ما این است که به تدریج مقدار قندی را که برای تهیه آن استفاده می کنید کاهش دهید. به این ترتیب شما به یک نتیجه نهایی سرحال تر خواهید رسید.

از طرف دیگر ، به یاد داشته باشید که ترکیب پنکیک کدو تنبل با مواد سالم مهم است. غذایی با محتوای پروتئین بالا بسیار عالی خواهد بود ، زیرا سهم غذایی این دستور را کامل می کند.

همچنین می توانید بخوانید: طرز تهیه شیک نوتلا یا شیک شکلاتی کافی شاپ ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *