طرز تهیه پنکیک موز ساده خوشمزه و مقوی سالم

طرز تهیه پنکیک موز ساده خوشمزه و مقوی سالم

طرز تهیه پنکیک موز ساده خوشمزه و مقوی سالم

با پنکیک موز از مصرف بهینه کربوهیدرات صبح اول اطمینان حاصل خواهید کرد. اگر قرار است بلافاصله ورزش بدنی انجام دهید ، این عالی است.

طرز تهیه پنکیک موز ساده خوشمزه و مقوی سالم

دستور تهیه پنکیک موز بسیار ساده است. با استفاده از آن می توانید صبحانه و میان وعده تهیه کنید و از موفقیت اطمینان حاصل کنید. علاوه بر این ، این آماده سازی ها می تواند با بسیاری از محصولات دیگر مانند خامه های مغز خشک یا میوه های خرد شده همراه باشد. این باعث بهبود تراکم غذایی ظرف نهایی می شود.

اکنون ، به یاد داشته باشید که معرفی پنکیک موز در چارچوب یک رژیم غذایی سالم و متنوع ضروری است. به منظور جلوگیری از ایجاد آسیب شناسی های پیچیده ای که ممکن است وضعیت سلامتی را ایجاد کنند ، مطلوب است که بتوان روزانه نیازهای کلان و ریز مغذی ها را تأمین کرد.

همچنین می توانید بخوانید: طرز تهیه شیک نوتلا یا شیک شکلاتی کافی شاپ ها

عناصر
برای تهیه پنکیک موز مواد زیر لازم است:

1 فنجان آرد گندم. همیشه استفاده از نسخه کامل ارجح است.
2 قاشق غذاخوری شکر نارگیل یا پنله.
2 قاشق چای خوری بیکینگ پودر.
دارچین ساییده شده برای مزه دار شدن
مقدار اندکی نمک.
1 فنجان شیر کامل گاو.
1 تخم مرغ
یک موز رسیده بزرگ.

عصاره وانیل.
روغن
تهیه این دستور در منزل آسان است.

آموزش طرز تهیه پنکیک موز
اولین کاری که باید بکنید این است که تمام مواد خشک را در یک کاسه مخلوط کنید تا کاملاً یکپارچه شوند. اینها آرد ، شکر ، مخمر ، دارچین و نمک هستند. ما توصیه می کنیم در استفاده از این ماده آخر زیاده روی نکنید ، یک خرچنگ کافی است تا تمام طعم های نهایی را تقویت کند.

هنگامی که همه این عناصر در کاسه مخلوط شدند ، قسمت مایع شروع به اضافه شدن می کند. مهم است که موز را له کنید و آن را به همراه بقیه مواد معرفی کنید. شیر عصاره، تخم مرغ و وانیل را نیز به کاسه در این زمان بریزید. همه چیز دوباره مخلوط شده و بدنبال بدست آوردن توده نهایی یکدست است.

وقتی آماده سازی آماده شد ، باید پخته شود. برای این کار توصیه می شود کف ظرف را با روغن زیتون بکر آغشته کنید. این از چسبیدن پنکیک جلوگیری می کند. وقتی خیلی داغ شد ، خمیر شروع به شکل گیری می کند و پنکیک های دایره ای کوچک تشکیل می دهد.

اندازه را می توان با توجه به سلیقه هر یک انتخاب کرد ، اما توصیه می کنیم نازک باشد. 2 دقیقه صبر کنید و آنرا بچرخانید تا از هر دو طرف قهوه ای شود.

پس از آماده شدن پنکیک ها نوبت به انتخاب طرف می رسد. ماست ساده است که اغلب یک انتخاب خوب و میوه برش و یا کره بادام زمینی. در هر صورت ، اگر گزینه دوم را انتخاب کردید ، مقادیر را تعدیل کنید ، زیرا این یک ماده غذایی با تراکم انرژی بالا است.

خواص غذایی تمام مواد تشکیل دهنده آن بسیار عالی است.

خواص تغذیه ای موز

خواص تغذیه ای موز
خواص تغذیه ای موز

ما نمی خواهیم خداحافظی کنیم بدون اینکه در مورد خواص تغذیه ای موز صحبت کنیم ، زیرا این ماده غذایی قادر به ایجاد فواید سلامتی است. لازم به ذکر است که ارزش غذایی آن بسته به درجه بلوغ ممکن است متفاوت باشد ، خصوصاً در مورد کربوهیدرات ها .

در بخش ریز مغذی ها ، موز به دلیل غلظت پتاسیم ، عنصری که نشان داده می شود به کاهش فشار خون کمک می کند ، برجسته است.

بر اساس مطالعه ای که در مجله بین المللی قلب و عروق منتشر شده است ، این ماده معدنی قادر به ایجاد اثر متضاد بر سدیم است ، بنابراین مصرف آن را جبران می کند. به خصوص افراد فشار خون بالا باید از مصرف آن اطمینان حاصل کنند.

به همین ترتیب ، باید توجه داشت که موز به دلیل محتوای بسیار مفید فیبر گیاهی خودنمایی می کند . این ماده توانایی افزایش حجم بولوس مدفوع را دارد و باعث فعال شدن م efficientثرتر گیرنده های مکانیکی دستگاه گوارش می شود.

طبق تحقیق منتشر شده در Alimentary Pharmacology & Therapyics ، مصرف فیبر با کاهش یبوست همراه است.

با این حال ، وقتی موز در حالی که هنوز کمی سبز است خورده می شود ، سهم قابل توجهی از نشاسته مقاوم نیز تضمین می شود. نشان داده شده است که این عنصر به عنوان یک پروبیوتیک در سطح روده عمل می کند ، تخمیر می کند و باعث رشد باکتری های میکروبیوتا می شود.

از اینجا می توانید فواید سلامتی مانند متابولیسم کارآمدتری را تجربه کنید. این خطر ابتلا به بیماری های مزمن ، مانند دیابت نوع 2 را کاهش می دهد .

برای انواع صبحانه ها پنکیک موز درست کنید
با پنکیک موز از تامین عالی کربوهیدرات برای شروع روز با انرژی اطمینان حاصل خواهید کرد. علاوه بر این ، اگر این غذاها را با غذاهای خوراکی که از نظر پروتئین متمایز هستند ، همراهی کنید ، یک مصرف کاملاً متعادل و کامل از مواد مغذی دریافت خواهید کرد.

اکنون ، به خاطر داشته باشید که این یک دستورالعمل برای مصرف روزانه نیست ، زیرا قندهایی به داخل آن اضافه شده است . بهترین کار این است که برای صبحانه های روزانه برنامه ریزی کنید که کربوهیدرات های پیچیده ای مانند آنهایی که از جو دوسر تهیه می شوند را تهیه کنید.

همچنین موز رسیده فیبر و قندهای کمتری نسبت به سبزیجات که هنوز کمی سبز است ، دارد. به یاد داشته باشید که برای دستیابی به سلامتی لازم است یک رژیم غذایی مناسب با ورزش بدنی منظم ترکیب شود. اطمینان از استراحت شبانه خوب نیز تغییراتی ایجاد می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.