طرز تهیه مربای تمشک خوشمزه و مقوی سالم

طرز تهیه مربای تمشک خوشمزه و مقوی سالم

طرز تهیه مربای تمشک خوشمزه و مقوی سالم

مصرف تمشک نه تنها به دلیل طعم دلپذیر و تطبیق پذیری آشپزی بلکه به دلیل مواد مغذی و نویدبخش مزایای سلامتی در حال افزایش است.

طرز تهیه مربای تمشک خوشمزه و مقوی سالم

میوه های کنسرو شده یکی از بهترین راه ها برای لذت بردن از آنها در تمام طول سال یا استفاده از قطعاتی است که در شرف بد شدن هستند. دستورالعملی که مطمئناً شما را شگفت زده خواهد کرد مربای تمشک است.

علاوه بر این ، برای بسیاری جالب است که بدانند تهیه آن ساده است. از چند مرحله تشکیل شده است و هیچ ظرف خاصی لازم نیست. فقط یک شب ماکارونی با شکر و چند دقیقه دیگر پخت.

بنابراین هم آشپزهای بزرگ و هم مبتدیان می توانند از این شیرینی که با یک تکه نان ، یک ماست خامه ای یا یک چیزکیک خانگی همراه است لذت ببرند .

فواید تمشک برای سلامتی
Rubus idaeus نام علمی درختچه ای است که به تمشک معروف است ، بومی اروپا و شمال آسیا است. میوه آن کوچک است و می تواند رنگهای زیادی داشته باشد ، اگرچه معمول ترین آن معمولاً قرمز است.

لحن چشمگیر آن در حال حاضر نشان دهنده وجود برخی از مواد شیمیایی شیمیایی گیاهی است . همچنین ، از بین انواع توت ها ، یکی از شیرین ترین است. بهترین زمان مصرف آن بین اواخر تابستان و اوایل پاییز است.

اما جدا از اینکه به خاطر عطر و طعم و کاربردهای آن در آشپزخانه برجسته است ، برخی از مواد مغذی آن نیز قابل توجه است. قابل توجه ترین ویتامین C ، K ، منیزیم ، منگنز و فیبر هستند. این یک میوه بسیار سبک با نسبت فراوان آب است .

فعالیت آنتی اکسیدانی
آنتی اکسیدان های موجود در غذا برای خنثی سازی رادیکال های آزاد که در بدن تولید می شوند یا در محیط یافت می شوند ، ضروری هستند.

انواع مختلفی از آنها در تمشک شناسایی شده است ، مانند ویتامین C ، آنتوسیانین ، کوئرستین و اسید الگیک.

استرس اکسیداتیو (تولید شده توسط بیش از رادیکال های آزاد) است همراه با افزایش خطر ابتلا به درد و رنج از بیماری ها، مانند پیری زودرس، سرطان، دیابت و یا مشکلات قلبی.

میوه های قرمز با آنتی اکسیدان.
میوه های قرمز حاوی عناصر غذایی گیاهی آنتی اکسیدانی هستند که از آسیب ناشی از رادیکال های آزاد جلوگیری می کنند.
بیشتر بخوانید: آنتی اکسیدان ها چیست و برای چه کاری استفاده می شود؟

منبع عالی ویتامین C
فراتر از مرکبات ، این ریز مغذی در میوه های دیگر مانند توت فرنگی ، آناناس یا تمشک وجود دارد. از 3 وعده میوه ای که توصیه می شود در روز مصرف کنید ، باید یک قطعه با سهم بالای ویتامین C برای تأمین نیازهای روزانه معرفی شود.

و این است که این ویتامین از بسیاری جنبه ها مهم است . به لطف آن ، بدن به طور موثرتری آهن را از مواد غذایی جذب می کند ، به دلیل تولید کلاژن ، بهبود را بهبود می بخشد و به دفاع در برابر عوامل بیماری زا کمک می کند.

محافظت در برابر بیماری های غیرواگیر
در دهه های اخیر ، برخی از مشکلات سلامتی مانند دیابت ، آلزایمر و بیماری های قلبی عروقی در حال افزایش است.

به طور کلی، کارشناسان توصیه حضور رژیم غذایی میوه ها و سبزیجات، به عنوان اثر محافظتی خود شناخته شده است. در مورد تمشک نیز مطالعات خاصی انجام شده است.

اگر چه شواهد بیشتری در انسان مورد نیاز است، آزمون در شرایط in vitro سوخت و ساز بدن را نشان می دهد و فعالیت ثبات التهابی . این اثرات مربوط به مارکرهای بهتر در فشار خون ، مشخصات لیپیدی ، تصلب شرایین و گلیسمی است.

سبک و کم کربوهیدرات
یک فنجان تمشک کالری کمی و مقدار قابل توجهی فیبر تأمین می کند. با تشکر از این ، آنها متحدان خوبی در مورد رعایت رژیم های لاغری هستند . علاوه بر این ، شیرینی طبیعی آن می تواند به کاهش میل به غذاهای شیرین بیشتر کمک کند.

همچنین یکی از میوه های کم کربوهیدرات نسبت به بقیه همراه با هندوانه ، طالبی ، آووکادو و توت فرنگی است. بنابراین ، آنها در رژیم های غذایی با محتوای کم این عنصر مغذی انتخاب خوبی می شوند .

طرز تهیه مربای تمشک

طرز تهیه مربای تمشک
طرز تهیه مربای تمشک

اکنون که از فواید و فواید آن آگاه شدید ، وقت آن است که آن را در رژیم غذایی معرفی کنید. نه تنها به صورت تازه خورده می شود ، بلکه می تواند بخشی از تعداد زیادی از آماده سازی ها باشد. اما یکی از بهترین ها برای دستیابی به حداکثر حفاظت بدون شک مربای تمشک است.

مواد لازم برای دستور العمل
500 گرم تمشک تازه.
350 گرم شکر سفید.
2 قاشق غذاخوری آب لیمو.
مراحل انجام مراحل تهیه مربای تمشک
ابتدا تمشک را به خوبی بشویید و آبکش کنید . سپس در قابلمه ای بگذارید و شکر را روی آن بپاشید. روی آن را با فیلم کاغذی بپوشانید و تمام شب را در یخچال بگذارید.
روز بعد ، قابلمه را روی حرارت زیاد قرار دهید. وقتی شروع به جوشیدن کرد ، آن را به حداقل برسانید . خوب هم بزنید ، روی آن را بپوشانید و به مدت 10 دقیقه بپزید. بعد از این زمان ، 5 دقیقه دیگر با توان متوسط ​​کشف و بجوشانید. آب لیمو را اضافه کرده و با دقت هم بزنید.
خاموش کنید و بگذارید آماده سازی خنک شود. اگر نمی خواهید دانه یا تکه های میوه بزرگتری پیدا کنید ، باید آن را از صافی رد کنید.
در شیشه های مناسب بسته بندی کنید و در یخچال نگهداری کنید .

برای دستیابی به یک نگهداری طولانی مدت ، لازم است بسته بندی دیگری انجام شود. در حالی که مربای تمشک هنوز داغ است ، درون شیشه های مزون بریزید. روی آن را بپوشانید و به مدت 20 دقیقه در حمام آب قرار دهید .

تمشک برای تهیه مربا.
تمشک را می توان برای مصرف دیرتر به صورت مربا نگه داشت که باعث ماندگاری آن می شود.
بیشتر از دستور العمل مربای تمشک استفاده کنید
تهیه مربای تمشک در خانه مشکلی ندارد . نکته اصلی این است که میوه را نه خیلی سبز و نه خیلی کهنه انتخاب کنید ، زیرا وقتی بهترین طعم و مواد مغذی خود را ارائه می دهد.

با استفاده از این دستورالعمل می توانید از طعم و مزه آن در بیشتر سال لذت ببرید. اگرچه تأکید بر این نکته مهم است که یک تهیه شیرین هرگز جای یک قطعه کامل میوه را نمی گیرد و باید به میزان متوسط ​​در رژیم غذایی وارد شود.

طبق معمول در بسیاری از جاها ، مربا اغلب به عنوان پخش شده روی یک تکه نان یا برای شیرین کردن ماست استفاده می شود. اما همچنین امکان افزودن آن به همه بستنی ها و لرزش های خانگی وجود دارد که با آنها عطر و طعم فوق العاده ای دریافت می کنید.

همچنین برای همراهی پیش غذا های پنیر یا بال مرغ پخته شده به یک سس کنجکاو تبدیل می شود . همچنین با کمی کره کم شده و یک سس گوشت خوشمزه یا یک وینگرت با روغن درست می کند. و این است که در تخیل نیز جادوی آشپزخانه وجود دارد.

همچنین می توانید بخوانید: طرز تهیه مربای کیوی خوشمزه و سالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *