طرز تهیه عدس ادویه دار خوشمزه با سبزیجات

طرز تهیه عدس ادویه دار با سبزیجات

طرز تهیه عدس ادویه دار با سبزیجات

عدس منبع مهمی از مواد معدنی برای سلامتی ما است. اگرچه می توان آنها را با بسیاری از مواد دیگر ترکیب کرد ، اما این دستورالعمل عدس چرخ شده با سبزیجات طعم تندی دارد که تعجب آور خواهد بود

برای روزهای سرد ، چیزی بهتر از یک کاسه بخارپز عدس حلزونی با سبزیجات. کاری به آن لمس عجیب و غریب می بخشد که همیشه در این غذاها قدردانی می شود. سبزیجات با تهیه ویتامین ها و مواد معدنی این دستور العمل را کامل می کنند.

فواید مصرف عدس

عدس دوز خوبی از آهن و همچنین فیبر ، پروتئین و اسیدهای چرب ضروری را به بدن می رساند. یک وعده حدود 200 گرم عدس پخته شده فقط حاوی 230 کالری است.

این حبوبات یک گزینه عالی برای ترکیب در رژیم های لاغری هستند ، زیرا باعث ایجاد احساس سیری طولانی مدت می شوند.

مصرف عدس به طور مرتب به ثابت ماندن سطح قند خون کمک می کند و باعث کاهش کلسترول می شود. فیبر بالای آنها آنها را برای مبارزه با یبوست ایده آل می کند.

یکی دیگر از مزایای مهم این است که آنها برای قلب سالم هستند و به جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی کمک می کنند .

کاری فقط طعم و رنگ را به عنوان چاشنی به عدس اضافه نمی کند. از جمله ادویه های موجود در آن می توان به زردچوبه و فلفل سیاه اشاره کرد که به سرعت متابولیسم کمک می کند . این اجازه می دهد تا بدن چربی بیشتری بسوزاند ، همچنین به کاهش وزن کمک می کند.

در مرحله بعدی ، ما دو روش مختلف برای طرز تهیه عدس با سبزیجات ، با استفاده از همان مواد را مشاهده خواهیم کرد. هر دو در شرکت بخشی از برنج سفید بسیار خوشمزه هستند.

طرز تهیه عدس با سبزیجات

دستور کاری عدس با سبزیجات

مواد لازم برای 6 نفر

2 فنجان عدس (400 گرم)

6 فنجان آبگوشت سبزیجات (1 لیتر)

2 هویج

1 عدد سیب زمینی

1 فنجان کدو تنبل (200 گرم)

½ فلفل دلمه ای قرمز و سبز

1 تره

1 پیاز

3 حبه سیر

1 بادمجان

1 قاشق چایخوری کاری (5 گرم)

روغن سبزیجات

نمک و فلفل برای چشیدن)

آماده سازی با سوفریتو

شب قبل ، عدس را خیس کنید و روی آنها را با آب بپوشانید. در زمان پخت ، آنها را خوب آبکش کنید. برخی از انواع کوچک عدس نیازی به خیساندن ندارند.

سبزیجات را بشویید و آنها را به صورت مکعب های کوچک برش دهید. یک قابلمه را با کمی روغن گرم کنید ، سبزیجات را سرخ کنید و بپزید تا نرم شود.

عدس ، آبغوره سبزیجات و کاری را اضافه کنید. قابلمه را بپوشانید و بگذارید تا بپزد. زمان پخت بسته به اینکه از زودپز یا زودپز استفاده می کنید متفاوت است. در حالت دوم ، بسته به نوع پیاز استفاده شده ، 25 دقیقه کافی است.

در صورت استفاده از قابلمه معمولی ، حدود یک ساعت و نیم آن را بپزید. آبگوشت اضافی اضافه کنید ، گاهی اوقات هم بزنید تا آماده نشود یا خشک نشود .

عدس را بگذارید تا یک شب خیس بخورد ، خوب با آب پوشانده شده است. زه کشی.

همه سبزیجات را بشویید و خرد کنید.

عدس را در قابلمه ای قرار داده و روی آنها را با آب بپوشانید. یک برگ بو را اضافه کنید . تمام سبزیجات خرد شده ، نمک و قاشق چای خوری کاری را اضافه کنید. در صورت تمایل ، یک قاشق چایخوری جعفری خرد شده اضافه کنید.

هم بزنید تا همه مواد به خوبی یکپارچه شوند. با حرارت ملایم به مدت 45 دقیقه تا یک ساعت (یا تا زمانی که عدس لطیف شود) آن را بپزید. بگذارید چند دقیقه قبل از سرو بماند.

برای تهیه عدس حلزونی با سبزیجات مطابق با سلیقه هر غذاخوری ، می توانید سبزیجات را تغییر دهید . به عنوان مثال ، با کرفس یا لوبیا سبز.

سیب زمینی و کدو تنبل به غذا قوام می بخشد ، اما در صورت تمایل می توان از آن صرف نظر کرد. به همین ترتیب ، کاری را می توان با فلفل قرمز جایگزین کرد . از طرف دیگر ، اگر غذای پرادویه تری را ترجیح می دهید ، می توانید نصف قاشق چای خوری زیره به مواد غذایی اضافه کنید.

برنج سفید برای همراهی عدس

برنج به بدن کمک می کند تمام آهن موجود در عدس را جذب کند . به همین دلیل هیچ شرکتی برای این دستور العمل های عدسی کاری گیاهی از یک وعده خوب برنج سفید وجود ندارد.

اجزاء

1 فنجان برنج باسماتی (200 گرم)

پدر

مقدار اندکی نمک

آماده سازی

در گلدان برنج را قرار دهید. آن را با آب تا دو انگشت بالا بپوشانید. روی حرارت کم قرار دهید ، نمک اضافه کنید و هم بزنید.

می توانیم برای پختن برنج مقداری ادویه به آب اضافه کنیم ، به صورت اختیاری و با توجه به طعم غذاخوری ها. این مورد آویشن ، برگ بو ، زیره و غیره است.

بگذارید برنج بپزد تا آب آن کاملاً مصرف شود. بیشتر یا کمتر ، به مدت 10 تا 15 دقیقه.

برنج را در وسط بشقاب سرو کنید . در اطراف ، به عنوان تاج ، عدس را سرو کنید. اگر می خواهید رنگی به آن اضافه کنید ، روی هر بشقاب کمی جعفری خرد شده بپاشید.

همچنین می توانید بخوانید: طرز تهیه ماهی کباب شده با سس برنایز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *